איירונמן קונה: המועמדות לניצחון בין הנשים

בניגוד לתחרות הפתוחה בגברים, כאן יש טריאתלטית אחת שהיא מכל כולם וזו כנראה דניאל הריף. האם היא תמשיך לשבור שיאים? ומי תתמודדנה על מקום בפודיום?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אם אצל הגברים התחרות יחסית פתוחה באיירונמן קונה, אצל הנשים דניאלה ריף היא הפייבוריטית לניצחון ואין כמעט מישהו שיהמר נגדה. יש התנהלות שחוזרת על עצמה בקונה בשנים האחרונות כשלוסי צ'ארלס בורחת לכולן בשחייה ולורן ברנדון מנסה להחזיק אתה. ב-2017 זה החזיק כמעט עד סוף הרכיבה כשריף מצליחה לסגור את הפער רק בסוף הרכיבה. ב-2018 גם ברנדון לא הצליחה להישאר עם צ'ארלס בשחייה וסיימה כ-3 דק' אחריה. ריף כנראה תצא מהשחייה בדבוקה המובילה אחרי צ'ארלס וברנדון ותתחיל במרדף. השאלה היא רק כמה זמן ייקח לה לסגור אליהן את הפער וכמה מאמץ זה ידרוש ממנה.

הטובה מכולן. דניאלה ריף | צילום: Jürgen Matern

עוד כתבות בנושא 
האם דניאלה ריף היא אשת הברזל הטובה בכל הזמנים? 
דניאלה ריף זכתה שוב באליפות העולם בחצי איש ברזל 
דניאלה ריף ניצחה בקיץ גם באיירונמן אוסטריה 

מירנדה קיירפרי –  קיירפרי, הידועה בכינויה ריני, זכתה כבר 3 פעמים בקונה והיא מחזיקה את שיא המסלול בריצה מ 2014. לפני שנתיים לקחה ריני הפסקה מתחרויות ללדת את ביתה איזי (היא נשואה לטים אודונל שהוא גם איש ברזל מקצוען שמתחרה בקונה). שנה שעברה הצליחה ריני לסיים במקום ה 5 כשהיא רצה את המרתון ב 3:01. גם אם היא הייתה מצליחה לשחזר את ה 2:50 שלה שנה שעברה היא עדיין הייתה מסיימת רק במקום השלישי בשנה עם תוצאות מהירות במיוחד. ריני טוענת שהשנה היא מגיעה בכושר טוב יותר משנה שעברה. לפני כמה שבועות היא חוותה פציעה במרפק שמנעה ממנה לשחות. מכיוון שגם ככה היא לא שחיינית מהירה במיוחד זה עלול להגדיל את הפער שלה אפילו יותר בשחיה. לדעתי ריני כבר לא מסוגלת לרוץ בקצבים שהיא רצה בעבר אבל עם הניסיון הרב שהיא צברה ביום טוב היא עדיין מסוגלת לרוץ את דרכה לטופ 5.

עדיין מסוגלת לרוץ את דרכה לטופ 5. קירפריי | צילום: Wibramuc

ג'וסלין מקאולי – מקאולי היא נוצריה אדוקה שלא מתאמנת ומתחרה בימי ראשון מה שמגביל את התחרויות בהו היא יכולה להשתתף. לשמחתנו התחרות בקונה יוצאת בשבת. היא יחסית חדשה בתחום והתחילה להתחרות ב-2014 כחובבנית. כבר בתחרות הראשונה שלה בטקסס היא סיימה ראשונה בין החובבים וקיבלה סלוט לקונה. ב-2014 היא הגיעה לקונה וסיימה כאישה החובבנית הראשונה ו-25 בין הנשים כולל המקצועניות. שנה אח"כ היא כבר עברה להתחרות כמקצוענית.

ב-2017 היא סיימה את אליפות העולם בקונה במקום ה-10 עם מרתון של 3:16 שע'. מאז הריצה שלה השתפרה ובשתי התחרויות שבהן היא השתתפה השנה היא כבר ירדה מ 3 שעות. שנה שעברה בקונה היא סיימה את ה 40 ק"מ האחרונים של הרכיבה עם פנצ'ר והמשיכה לסיים במקום 30 המאכזב עבורה. היא עבדה קשה מאוד לשפר את הרכיבה והריצה שלה בשנים האחרונות וכבר רואים את התוצאות בתחרויות האחרונות. בתחילת השנה היא ניצחה באיש ברזל בניו זילנד עם שיא מסלול חדש. 8 שבועות אח"כ היא התחרתה שוב בטקסס כדי להעריך את היכולות שלה מול ריף. הן יצאו בהפרש של כמה שנ' אחת מהשנייה מהשחייה ומקאולי שמרה את ריף בטווח ראיה כל הרכיבה (הישג מרשים בפני עצמו). לקראת סוף הרכיבה היא לקחה את ההובלה וירדה לפני דניאלה לריצה. זאת הפעם השנייה בסה"כ בקריירה של ריף שהיא לא משיגה את הרכיבה המהירה ביותר בין הנשים בתחרות איש ברזל כשהפעם הקודמת הייתה בתחרות איש ברזל הראשונה שריף התחרתה בה ב 2014. מקאולי הגדילה את הפער מריף בתחילת הריצה לכ 2 דק' ורק סביב ק"מ 25 ריף התחילה לסגור אותו בהדרגה. סביב ק"מ 36 ריף הצליחה לעקוף את מקאולי ולנצח את המירוץ. אמנם זאת הייתה התחרות הראשונה של ריף השנה כשהיא עדיין לא בשיא הכושר אבל התחרות מהווה אינדיקציה לחוצפה ולכוונות של מקאולי.

אחרי התחרות בטקסס סבלה מקאולי מבעיה של מחסור חמור בוויטמין D שפגע לה מאוד באימונים, בשינה וגרם לה לעלות במשקל. לטענתה היא החלימה לגמרי, חזרה למשקל תקין והיא מוכנה להתחרות בקונה. המטרה המוצהרת שלה היא לסיים ב 5 הראשונות אבל לדעתי היא מגיעה כדי לנסות ולראות אם היא מסוגלת להיות הראשונה לנצח את ריף בהוואי מאז 2014. גם אם זה לא יצליח, עם יכולות הריצה והרכיבה המשופרות שלה היא בהחלט מועמדת לסיים גבוה.

שרה טרו – טרו התחרתה פעמיים בטריאתלון באולימפיאדה כשבלונדון 2012 סיימה במקום הרביעי. שנה שעברה סיימה טרו בקונה במקום הרביעי לאחר שדעכה בסוף הריצה ונעקפה ע"י האוג. היא מתאמנת עם אותו המאמן כמו האוג ופרודנו. השנה הייתה לה שנה פחות מוצלחת כשהיא התעלפה בק"מ ה-17 בתחרות בקיירנס ביוני בגלל מכת חום. משם המשיכה לנסות ולהשיג את הסלוט בפרנקפורט כ-3 שבועות אח"כ. בפרנקפורט שוב היה שרב אבל שרה התנהלה בהתאם כשק"מ לסיום היא מובילה בכ-7 דק' על המקום השני והניצחון נראה מובטח. כ-800 מ' לסיום היא התעלפה ופונתה מהסלול. כדי להשיג את הסלוט היא נאלצה לשוב והתחרות במונט טרמבלנט שבקנדה כחודש וחצי אח"כ. לא ברור אם נגרם לה נזק בגלל מכות החום שגורם לגוף שלה להתמודד פחות טוב עם מזג האוויר, היא עדיין בודקת את הנושא, ולא ברור כמה עייפה היא מגיעה אחרי שהתחרתה ב 3 תחרויות איש ברזל בתוך כחודשיים והתעלפה ב-2 מתוכן. בהנחה שטרו תצליח להתמודד עם החום והלחות ביתר הצלחה בקונה היא מגיעה עם יותר ניסיון במרחקים הארוכים וכמו שנה שעברה יכולה לאיים על הפודיום.

יכולה לאיים על הפודיום. שרה טרו | צילום: Jürgen Matern

שרה פמפיאנו – אחרי שסיימה בקונה במקום ה-7 ב-2015 ו-2016 ולא סיימה ב-2017, בשנה שעברה היא סיימה במקום ה-11 עם הריצה הרביעית הכי מהירה. ב-2019 היא כבר הוכיחה את היכולות שלה באיש ברזל בברזיל כשהיא רוכבת את הרכיבה המהירה מכל הנשים ומסיימת עם מרתון של 2:53 שע', כשרק 5 גברים מצליחים לרוץ את המרתון בתחרות מהר ממנה. הרכיבה שלה טובה והריצה שלה מעולה וממשיכה להשתפר (היא מאמינה שאם הכל מתחבר היא מסוגלת לרוץ זמן דומה למה שוולינגטון רצה ברוט 2011- כשסיימה את המרתון בתוצאה של 2:44). הבעיה הגדולה שלה זאת השחייה. היא מפסידה לפעמים כ-10 דק' רק בשחייה מה שאומר שהיא רגילה לרדוף אחרי המובילות מאחור. לטענתה הקבוצה המובילה רוכבת בצורה מאוד אגרסיבית שגורמת לרוב הרוכבות לשלם על האגרסיביות הזאת בריצה אח"כ. כשהיא רוכבת לבד היא יכולה לרכב לפי התכנית שלה בלי להשתולל ולשמור על וואטים יחסית יציבים. אם היא תצליח לשחות בצורה סבירה, לחבר רכיבה כמו שהיא יודעת וריצה כמו שהיא כבר הוכיחה שהיא מסוגלת לרוץ, היא הופכת למתמודדת שמסוגלת לרוץ את דרכה ל 10 הראשונות.

דניאלה בליימר – דניאלה סמלר לפני הנישואין. לאחר פתיחה מאכזבת מאוד בהוואי ב 2016 כשהיא מסיימת אחרונה בין הנשים והולכת את רוב המרתון עם כאבי בטן חוזרת בליימר השנה לחוויה מתקנת. 2018 הייתה שנה מעולה עבורה כשהיא מנצחת בתחרויות איש ברזל בהמבורג, איטליה ורוט (שם היא עקפה את לוסי צ'ארלס בסוף הריצה וסיימה ראשונה 9 שנ' לפניה). בזמן שנקבע זה היה הזמן המהיר ביותר לאישה גרמניה. 2019 הייתה פחות מוצלחת כשהיא הפסיקה באמצע התחרות בפרנקפורט אבל הצליחה להתאושש ולסיים במקום השלישי ברוט שבוע אח"כ כשהיא משפרת את השיא האישי שלה. היא שחיינית בינונית אבל רוכבת חזקה במיוחד וכשהיא מגיעה עם עוד כמה שנים של ניסיון במרחקים הארוכים בהחלט יש לה פוטנציאל לסיים בעשירייה הראשונה.

שרה קראולי – לאחר שסיימה לפני שנתיים במקום השלישי ושנה שעברה במקום ה-6, היא מוכנה לעוד קפיצה. היא שחיינית ורוכבת טובה והשתפרה השנה כמעט בכל הפרמטרים. היא מתחרה אגרסיבית שמנסה לנצח ויש סיכוי טוב שגם השנה נראה אותה בין 10 הראשונות. ב-2017 ראינו אותה מנסה להישאר עם ריף ברכיבה ללא הצלחה ואח"כ נאבקת עם הת'ר ג'קסון רוב המרתון כדי לנצח אותה בסוף ולסיים על הפודיום. סביר להניח שגם השנה היא תאבק על הניצחון ותנסה שוב להישאר עם ריף ברכיבה.

לוסי צ'ארלס – הצעירה העולה והשחיינית החזקה בסבב. בכל התחרויות איש ברזל שבהן צ'ארלס השתתפה עד כה היא יצאה ראשונה מהמים כששנה שעברה שברה צ'ארלס את שיא המסלול בשחייה בקונה. בנוסף, בשנה שעברה היא התחרתה עם ג'וש אמברג'ר (שנחשב לאחד השחיינים הטובים בסבב אם לא הטוב שבהם) בשחיית אימון המסורתית שבוע לפני התחרות בקונה והפסידה לו בשנייה אחת בספרינט סיום. צ'ארלס אוהבת לפתוח חזק בשחיה ככה שסביר להניח שגם השנה היא תהיה הראשונה שיוצאת מהמים. השאלה היא רק כמה פער היא תצליח לפתוח משאר המתחרות. לפני שנתיים ברנדון (שחיינית מעולה ורוכבת חזקה) יצאה צמוד לצ'ארלס והן עבדו יחד מתחילת הרכיבה בניסיון לשמור על פער משאר המתחרות ובמיוחד מריף. לקראת סוף הרכיבה ריף הבינה שהיא לא מצליחה לצמצם את הפער, לחצה על הגז וסגרה פער של כ 5 דק' ב 40 ק"מ האחרונים! במהלך הזה צ'ארלס הכריחה את ריף לקחת הימור שעלול היה לעלות לה בתחרות. בשנים האחרונות עבדה צ'ארלס קשה לשפר גם את הרכיבה והריצה שלה ואנו כבר רואים את התוצאות בשטח כשהשנה ראינו אותה יורדת מ 3 שעות במרתון גם בדרום אפריקה וגם ברוט. עד אליפות העולם בחצי איש ברזל בניס לפני 5 שבועות, ניצחה צ'ארלס בכל התחרויות השנה בהן היא השתתפה. בניס היא קיבלה עונש של 5 דק' השהיה אחרת סביר להניח שהייתה מסיימת שם גם על הפודיום. בראיון לפני התחרות היה נראה שצ'ארלס יודעת שהיא במגמת שיפור אבל שהסיכוי שלה לנצח את ריף לא גבוה. מעניין יהיה לראות אם היא תשנה טקטיקה או שתמשיך בצורה זהה לשנים קודמות כדי לנסות ולקוות שעם היכולות המשפרות שלה ברכיבה והריצה זה יספיק כדי לנצח סוף סוף.

אן האוגאחת הרצות הטובות בסבב. בשנה שעברה סיימה את התחרות בקונה במקום השלישי אחרי ריף וצ'ארלס כמו גם באליפות העולם בחצי איש ברזל בדרום אפריקה 5 שבועות קודם. בפעמים אלו היא סיימה עם הריצה המהירה ביותר. השנה חוותה האוג פציעה שהשביתה אותה רוב העונה. למרות שרק חזרה מהפציעה היא התחרתה באיש ברזל בקופנהגן וסיימה עם התוצאה החמישית אי פעם בתחרות איש ברזל כשרק ריף, צ'ארלס וולינגטון (פעמיים) מצליחות להקדים אותה. בתחרות זאת היא שחתה 2 שנ' לאט מהמקום השני ושברה את שיא המסלול ברכיבה, בריצה והכולל. האוג החליטה לוותר על האליפות בניס השנה כדי לתת לגוף להתאושש ולהתרכז בקונה ונדע בשבת אם זה השתלם לה. האוג שיפרה מאוד את הרכיבה שהייתה נקודת חולשה שלה והיא מועמדת לפודיום גם השנה.

לאורה פיליפ – מתחרה שעושה את הופעת הבכורה שלה בקונה. היא רצה חזקה מאוד שהשיגה את הסלוט בתחרות בברצלונה שנה שעברה כשהיא מסיימת עם תוצאת הבכורה לאשת ברזל המהירה אי פעם ועם מרתון של 2:52. השנה חוותה פיליפ פציעה שמנעה ממנה לרוץ תקופה ארוכה. למרות הכל היא הצליחה לחבר כמה שבועות של אימוני ריצה ומרגישה בכושר טוב לקראת התחרות בשבת. המאמן שלה הוא גם בעלה שמאמן גם את קינלה ככה שהם מתאמנים יחסית הרבה ביחד. קשה להאמין שהיא תאיים על הניצחון אבל לא יהיה מפתיע לראות אותה מסיימת במיקום גבוה. שווה להמשיך ולעקוב אחרי ההתפתחות שלה בתחום.

דניאלה ריף טריאתלטית שוויצרית מנצחת באיירונמן קונה

היא רק ממשיכה להשתפר. דניאלה ריף | צילום מסך

דניאלה ריף  – המלכה הבלתי מעורערת של המרחקים הארוכים וכנראה אשת הברזל הטובה בהיסטוריה. מה נשאר כבר לכתוב עליה שלא נאמר. אין לריף נקודות חולשה, היא שחיינית טובה שיוצאת כמעט באופן קבוע עם הדבוקה הראשונה. היא הרוכבת הטובה בסבב שמסוגלת לרכב גם עם רוב הגברים. קשוחה ברמה בלתי רגילה ובנוסף, היא גם אחת הרצות הטובות שיש. בשנים האחרונות היא אפילו לא נאלצה לדחוף את עצמה לקצה ברוב הריצות ככה שלדעתי עדיין לא ראינו את מלוא היכולות שלה בריצה. ריף מגיעה אחרי ניצחון צפוי באליפות העולם בחצי איש ברזל בניס לפני כ 5 שבועות. אם היא תנצח בקונה גם השנה היא תהיה האישה הראשונה אי פעם שמצליחה לנצח 5 פעמים ברציפות בהוואי ותצטרף למארק אלן שעשה זאת בשנות ה 90. הפעמים היחידות בקריירה שלה שריף לא ניצחה במרחק המלא היו בפרנקפורט 2016 כשהיא לא סיימה את התחרות ובניסיון הראשון שלה בקונה 2014 כשריני שברה את שיא המסלול בריצה והצליחה לצמצם עליה פער של כ 15 דק' ולנצח. כל אחת מהמתחרות על קו הזינוק מודעות ליכולות של ריף ולכן לא יהיה מפתיע לראות את כל מי שרואה את עצמה כמועמדת לניצחון מנסה לשמור עליה בטווח ראיה. למרות השיפור המתמיד של שאר הנשים בתחום, נראה שריף כל שנה ממשיכה להשתפר ולהעלות את הרף.

שווה לשים לב גם ל: אימוג'ין סימונס, קייסה סלי, קארי לסטר, קרוליין סטפן (שהגיע בקונה פעמיים במקום השני וחוזרת שוב להתחרות בגיל 41 אחרי שלקחה חופשת לידה) והת'ר ג'קסון (מתוך 4 תחרויות, ב 3 היא סיימה בין 5 הראשונות).



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג