איגוד האופניים לא ישלם 11 מיליון שקל: העליון ביטל את פסק הדין של תחרות "חץ הצפון"

לפני כשנה פסק בית המשפט המחוזי סכום פיצוי בגובה 11 מילון שקל לרוכב שתבע את איגוד האופניים ומארגן התחרות. היום, בית המשפט העילון ביטל את החלטת המחוזי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מסע בשביל השנטי 2013

ארגון תחרויות בישראל ובעולם חשוף ללא מעט דברים לא צפויים, החל מגשמים וטמפרטורה גבוהה וכלה באירועים ביטחוניים או תביעות שמשבשים את מהלך האירוע. כזכור, לבית המשפט הוגשה תביעה כנגד איגוד האופניים הישראלי ומארגן התחרות מטעם האיגוד עידו סירקין, בגין פציעה של רוכב בתחרות "חץ הצפון" שהתקיימה בשנת 2007. "חץ הצפון" הוא מרוץ בסגנון קלסיקה בו הרוכב נבחן במספר רב של דרישות הרכיבה על אופני כביש. המסלול דורש כושר גופני טוב וניסיון ברכיבת אופני כביש. בתחרות כאמור נפצע רוכב אופניים אשר בית המשפט זקף לזכותו בשנה שעברה סכום פיצויים של 11 מיליון שקלים, משום שהשתכנע שאינו יוכל לחזור ולעבוד במשלח ידו כמהנדס בחברת היי-טק. סכום הפיצוי הנקוב הינו 8.5 מילון שקל פיצויים ו-2.5 מיליון שקלים שכר טרחת עורך דין. מצב שכזה היה עלול להביא את איגוד האופניים לקריסה וזאת משום שהביטוח שהופעל מכסה נזיקין של עד 6 מיליון שקלים ואת היתרה יצטרך האיגוד לממן כאמור מכיסו.

צילום אילוסטרציה: ניר עמוס

איגוד האופניים טען בזמנו שיערער ואכן היום (רביעי) בית המשפט העליון בהרכב של השופטים עמית, צבי הנדל ויעל וילנר הציע הצעת פשרה בערעור שהגישו איגוד האופניים ועידו סירקין המארגן, על פסק דין שנקבע בבית המשפט המחוזי על ידי השופטת חדוה אלמוג בנושא תחרות חץ הצפון שנערכה בשנת 2007.

הפשרה שהוצעה והתקבלה על ידי הצדדים היא כי פסק הדין של המחוזי יבוטל והתובע יפוצה בתשלום בגובה 1.8 מיליון שקל (במקום 8 מיליון שקל שנקבעו בבית המשפט המחוזי) וזאת מבלי שבית המשפט יקבע אם היתה התרשלות או אם לאו. התשלום ישולם על ידי חברת הביטוח כלל במסגרת הפוליסה שהיתה לאיגוד האופניים וזאת בגובה 5 מיליון שקל. האיגוד צירף את כל 70 האיגודים האולימפיים והלא אולימפיים, "כידידי בית המשפט" וזאת מאחר ויש השפעת רוחב על כל האיגודים והספורט ההישגי לרבות משמעויות ביטוח נרחבות. התיק נוהל בתקופת ההנהלה הקודמת על ידי ירון דור המנכ"ל היוצא, עו"ד אילן תמיר הגזבר היוצא של הדירקטוריון, עו"ד דורון בן ארצי היועץ המשפטי של האיגוד, את האיגוד ייצג עו"ד שמעון כץ.

ירון דור מנכ"ל איגוד האופניים לשעבר מוסר: "אני חושב שזה ניצחון לאיגוד האופניים ולענף כולו אשר אמור להוריד את הסכנה של אי קיום תחרויות על ידי מארגנים שאוהבים לענף. הפסיקה מחזירה את השפיות גם לתעריפי הביטוח וגם לענפים הישגיים אשר יש בהם סיכון. הפסק דין של המחוזי בוטל, אך התובע יפוצה על הפגיעה הקוגניטיבית. הפיצויים שפסקו לו הם בסוג של מידתיות. בית המשפט לא מצא פגמים בניהול המקצועי של התחרות על ידי האיגוד והמארגן עידו סירקין. בנימה אישית יש לי סוג של הקלה וסגירת מעגל".

מאיגוד האופניים נמסר עוד כי תמצית הפשרה שהוצעה על ידי בית המשפט העליון בערעור האיגוד על פסק דין של בית המשפט המחוזי בנושא תחרות "חץ הצפון" והתקבלה על ידי הצדדים וקיבלה תוקף של פסק דין ופסק הדין של בית המשפט המחוזי יבוטל. סכום הפיצוי של חברת כלל ביטוח לתובע יעמוד על 1.8 מיליון ש"ח בתוספת של כ-421 אלף שקל שכר טרחת עו"ד. בנוסף, כלל ביטוח תפצה את הביטוח הלאומי בסכום של כ-185 אלף שקל. בהתאם להצעת הפשרה לא יהיו יותר תביעות הדדיות בין הנתבעים (איגוד האופניים, עידו סירקין וחברת כלל) והתובע ישלם למשטרה הוצאות משפט בגובה 30 אלף שקל.

"אנו רואים בפשרה זו כמה משמעויות לאיגוד ולענף", נמסר מהאיגוד, "הוסר איום מידי על המשך פעילותו של האיגוד לו פסק הדין של בית המשפט המחוזי היה נשאר בעינו והאיגוד היה נדרש לשלם מיליונים בכספי פיצויים מעבר לתקרת פוליסת הביטוח. הפיצויים שנקבעו הם בגובה של פחות מחצי מתקרת פוליסת הביטוח דאז (ורבע מהתקרה של הפוליסה כיום) ובסדר גודל של פוליסות ביטוח המוצעות כיום בשוק לאנשי מקצוע בענף האופניים. מארגן התחרות עידו סירקין נוקה מכל חבות אישית מעצם ביטול פסק הדין והסכמה לאי תביעות הדדיות בין הנתבעים. קביעות בית המשפט המחוזי לגבי אחריות המארגן בטלות, ולא ניתן יהיה להסתמך עליהן בתביעות עתידיות. מאידך, בית המשפט העליון נמנע מלפסוק מהם הצעדים אשר היה מצפה ממארגני אירועים לנקוט על מנת להוכיח שלא פעלו ברשלנות. האיגוד ימשיך לפעול על מנת ליצור את התנאים שיסייעו למארגנים ואנשי מקצוע נוספים בענף הפועלים במקצועיות ובאחריות להתרכז בארגון הפעילות ולא בחשש מפני תוצאותיה האפשריות. אנו מקווים שעתה עם ביטול פסק הדין והסרת העננה שריחפה מעל האיגוד והענף, נוכל כולנו לשוב ולהתמקד בעונת התחרויות המתקרבת. אנו רוצים להודות לעו"ד שמעון כץ וצוותו על הייצוג בערעור, לוועד האולימפי ואיל"ת שהצטרפו כידידי בית המשפט, ולכלל הגורמים באיגוד ומחוץ לו שפעלו לטובת העניין".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אייל הגיב:

    פסק דין חשוב לכל מארגני התחרויות.

  • לא אפי הגיב:

    נראה שבערכאות הנמוכות ישנם שופטים שעדיין מתייחסים למארגני תחרויות ספורט כאל פושעים מועדים. מזל שיש מי שהופך אותם.

  • רק בישראל הגיב:

    חבל שהיינו צריכים להגיע עד הלום… אנשים טובים קיבלו שנים ארוכות של חשש ואיבוד שעות שינה.

  • אורן דבוסקין הגיב:

    פסק דין חשוב גם לענפי הספורט בישראל, גם לאיגוד האופניים, ולעידו סירקין. הוא בוודאי עם תחושת הקלה משמעותית לאחר ששנים רבות של התמסרות שלו לענף האופניים היו קרובים להסתיים עם תביעה טראגית. שמח לראות שהפסיקה גם התחשבה בסבל שעבר הרוכב ומקווה שהתוצאה נחשבת כמידתית גם בעיניו. יש שופטים בישראל. הפסיקה תקל על המשך קיום תחרויות בארץ, בפרט לאור המגמה של עלייה בהוצאות עבור ביטוח ומשטרה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג