שחייה במים פתוחים

למה קשה לשחות בים? האם בכדי להשתפר יש להתאמן בים או בבריכה? שחיינים רבים מרגישים קושי נשימתי בשחייה בים, לפעמים בולעים מים, לא מצליחים לעבור את הגלים ובמקרים רבים נכנסים לחרדה, יש גם כאלו שפשוט לא מתקרבים לים וחבל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

למה קשה לשחות בים? האם בכדי להשתפר יש להתאמן בים או בבריכה?

שחיינים רבים מרגישים קושי נשימתי בשחייה בים, לפעמים בולעים מים, לא מצליחים לעבור את הגלים ובמקרים רבים נכנסים לחרדה, יש גם כאלו שפשוט לא מתקרבים לים וחבל

מאת:אורי סלע


כשהתחלתי ללמד שחייה, לפני 20 שנה, היו זורקים את כל הילדים למים ובתור מדריכים היינו צריכים לתת לילד בן 6 לנסות לשרוד, הוא היה בולע מים אבל איכשהו שורד את ה-3-4 מ'.

ככה לימדו פעם לשחות. היום אני רואה את השיטה כטראומתית מאוד ולא סתם, 25% מאותם ילדים חזרו אלי שנתיים אחר כך, עם פחד מים ולמרות שחלק גדול מהילדים כן הצליח, אני לא רואה סיבה לגרום לילדים ולהוריהם טראומה אם לא צריך.


היום ברור כי כדאי לעשות את שלבי השחייה בים, והשחייה בכלל, בשלבים:
שלב 1 לדעת לשחות בבריכה – להבין מה זה מספר תנועות, איך גולשים, לשלוט בדופק ובשחייה למרחק, לשחות לפחות 40 בריכות ברצף, רצוי חתירה (אך לא חובה).
שלב 2  ללמוד את כל הטכניקות של הרמת ראש קדימה תוך כדי נשימה, תוך כדי גלישה, נשימה כל 3 תנועות, לשלוט בנשימה (גם לצד ימין וגם לצד שמאל לצורך סימטריה), ולפתח מסוגלות, לצורך שחייה בים ו/או בתחרויות, של נשימה רק בצד אחד (שמאל למשל, על מנת לדעת לנשום לצד הנגדי לגל).
שלב 3   ללמוד לשחות בים שקט, לתרגל את השלבים של כניסה למים, לתרגל קפיצות דולפין ולהתחבר כמה שיותר לשחייה רגילה, בדיוק כמו בבריכה, ולא שחייה כפי שכולם מלמדים אתכם עם מבט קדימה שכן שחייה כזאת מגבילה את טווח התנועה, לוחצת על הצוואר וגורמת לכם לשחות לאט יותר.
שלב 4 לתרגל מעבר גלים, כניסה ויציאה.
שלב 5  חובה לעשות עם מאמן מיומן! שחייה עם עיניים סגורות ישר אל תוך הגלים, להרגיש מתי הגל מגיע וקצת לפני כן להכניס את היד קצת יותר עמוק למים ולצלול, בדיוק כמו תנועת "יד פרפר" (תרגיל 7)  אך מבלי לצלול עמוק מידי, ואז לעלות ולהמשיך לשחות.


כמטפל בטראומות מים, מאמן שחייה ותיק ומאמן טריאתלון, אין מה למהר לקפוץ לים. הים הוא עוצמתי אנרגטית, עם מערבולות וזרמים, הוא מסוכן אבל נותן למי ששוחה בו המון כוח. ישנם שחיינים שמתאמנים רק בברכה אבל שוחים מדהים בים.

הרבה יותר חשוב לדעת לשחות נכון בבריכה "בתנאי מעבדה" ולהרגיש טוב, לדעת לאזן את הגוף במים, לנשום כל 3 תנועות, לדעת לגרור רגליים תוך כדי שחייה ורק אז לנסות לשחות בים, להינות ממנו ולקבל מהים רק את הטוב שבו.

כיום 90% מהאנשים שמגיעים לעולם המים
ואומרים שהם צריכים להשתפר בים, אנחנו כלל לא שמים דגש על הים אלא על טכניקה נכונה, אחרי איזון נכון במים שחייה נכונה בים כבר תבוא לבד. 


רוב השחיינים לאחר תקופת שיפור טכניקה בבריכה, נכנסים לים ולא מבינים איך פתאום כל כך קל להם. אך למרות כל זאת, כשאנחנו בשלים לכך חייבים להתאמן גם בים (ולא רק בבריכה).

אם ניגשים לתחרות שחייה בים, כדאי כמובן גם להתאמן בים, להרגיש את הטמפרטורה ואם צריך לשחות עם חליפה להסתגל גם אליה, להרגיש את האלסטיות, המתיחה, הרמת היד מעל המים, בקיצור להתחבר לכל מה שקשור לים ולא להלחם בו. עכשיו כל מה שנותר זה להבין את השחייה הנכונה לכם ולקפוץ לים המדהים שלנו בישראל.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה לא נגמר עד שזה לא נגמר", יוגי ברה, המנג'ר האגדי של הניו יורק ינקיס



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
02:20
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
41:22
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
18:59
<\/iframe>"' data-height='450' data-video_index='11'>
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
49:44
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
57:31
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
28:02
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
39:48
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
01:41

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.