ראש השנה למרוצים ולתחרויות: כך תתכננו את העונה הקרובה

ראש השנה הוא הזדמנות נהדרת לתכנן את העונה החדשה. בקרוב מאוד יהפוך כל סוף שבוע לגדוש באירועי ריצה, שחייה, אופניים וטריאתלון. איך נערכים לזה, מה מכניסים לתכנית השנתית? הנה ההמלצות שלנו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ראש השנה הוא זמן מצוין לפתוח יומנים ולתכנן את הרבעון הקרוב של המרוצים בישראל, על מנת להתאמן על פי תכנית אימונים וגם על מנת להרוויח את ההרשמה המוקדמת המוזלת. עשרות אלפי ספורטאים כבר התחילו להרגיש היטב את האדרנלין באוויר, כבר מאמצע חודש ספטמבר משום שהוא מאותת על כך שעונת המרוצים נמצאת מעבר לפינה. בימים האלו כמעט כל סוף שבוע יהיה עמוס באירועי ריצה, רכיבה, שחייה וטריאתלון שיתקיימו בכל הארץ. משנה לשנה מתקיימים יותר אירועים וכדי לנסות לעשות לכם סדר ובחרנו ב-15 אירועים שיתקיימו מהחודש ועד לסיומה של השנה האזרחית. מתי הם מתקיימים? ובעיקר למה מומלץ להכניס אותם לתכנית המרוצים שלכם לעונת 2016/17?

ספטמבר 

30.9 משחה פוסידון: כל מי שנהנה משחייה במים פתוחים, בין אם הוא טריאתלט או שחיין, חייב להבין שמדובר באירוע חובה. לכל אחד מהמשחים של ליגת "זוגס" במים פתוחים יש את הייחודיות שלו, ובמקרה של פוסידון הרעיון הוא שהמשתתפים יוצאים לים על יאכטות מהמרינה בהרצליה, ומלב הים הם מזנקים מהסירות למים שבתאריך הזה בשנה הם כבר צוננים ונעימים. מכאן מתחילים בשחייה דרך מסלולים מוגדרים לכיוון חוף הנכים. המרחקים שווים למרחקי תחרויות איש ברזל וחצי איש ברזל: 3.8 ו-1.9 ק"מ, וחוץ מזה יתקיימו מקצים עממיים שיוזנקו מהחוף. יופי של הכנה לכל טריאתלט, ואירוע שאף שחיין מים פתוחים לא מתכוון להחמיץ.

אוקטובר 

21.10 סובב טורקי תל אביב: הרבה מאוד ספורטאים חובבנים מייחסים חשיבות רבה לפעילות ספורט שיכולה להפוך לפעילות משפחתית, ואחד המקומות שבהם אפשר לעשות את זה הוא אירוע האופניים הענק שמתקיים בתל אביב בסוכות. זו לא תחרות, זה פשוט פסטיבל אופניים שבו אפשר לרכוב בארבעה מסלולים שונים: 60 ק"מ, 40 ק"מ, 21 ק"מ ו-8 ק"מ. יש כאן מקום לכל אחד שיכול לדווש, והדבר היחידי שעלול לפגוע מעט בהנאה הוא הצפיפות, אבל זה משהו שקורה בכל אירוע ספורט עממי גדול.

משחה פוסידון 2014

חגיגת שחייה במים פתוחים. משחה פוסידון | צילום: צלמי שוונג

28.10  משחה פורט2פורט: עוד משחה מים פתוחים מיוחד מאוד מבית ליגת "זוגס", שמתארחת הפעם בחופי תל אביב. הפעם מזנקים מהחוף, אבל שוחים לחוף אחר. משתתפי המקצה הקצר ל-1.8 ק"מ מזנקים בחוף גורדון ובקצה המסלעה של המרינה הם פונים צפונה לכיוון חוף מציצים, שם פונים שוב ימינה לכיוון שער הסיום על החוף. משתתפי המקצה הארוך יוצאים מחוף צ'ארלס קלור למסע של 4.5 קילומטרים בים. גם כאן מדובר בהכנה מצוינת לאנשי הברזל למיניהם ובחגיגה לשחייני המים הפתוחים שייהנו מטמפרטורת מים אידיאלית. 

28.10  סובב עמק: בשנים האחרונות מרוץ השטח הזה שמתקיים ברמות מנשה הפך לעוד תחנה קבועה שרצים למרחקים ארוכים פוקדים אותה, וזה מעבר להיותו של סובב עמק אירוע פופולארי מאוד בקרב רצי האולטרה מרתון בארץ. הם יכולים לבחור מבין 5 מסלולי אולטרה למרחקים של 61 עד 200 ק"מ כשכולם מתבצעים באותה הקפה ידועה של 33 ק"מ. זה גם המרחק הפופולארי שבו מתחרים משתתפי סובב עמק, וגם יש מסלולים קצרים יותר ל-21 ו-12 ק"מ. המסלול של סובב עמק הוא לא קל, אבל גם לא קשה מדי לרצים מנוסים. הוא יפהפה, האירוע הזה גם ידוע ברמת הארגון הגבוהה שלו בעיקר בזכות חברי קיבוץ הזורע שמתנדבים בהמוניהם, ואין ספק שבמרחקים ה"קצרים" יותר מדובר בתחרות הכנה ראויה לכל מי שמתכנן מרתון בהמשך העונה. 

29.10  טריאתלון גן שמואל: האירוע הזה אמנם לא מאורגן על ידי איגוד הטריאתלון והוא לא חלק מליגת הטריאתלון, אבל הוא תמיד נחשב לאבן דרך חשובה בדרך לתחרויות כמו ישראמן גארמין או תחרוות איש ברזל שיתקיימו בקיץ הבא בחו"ל. מעבר לעובדה שבגן שמואל מתחרים במרחקי ספרינט ואולימפי, מתקיים שם גם טריאתלון למרחק חצי איש ברזל וגם תחרות שלשות למרחק הזה, וזו הזדמנות מצוינת עבור הרבה אנשים לבדוק את היכולות שלהם במרחק הזה אפילו בפעם הראשונה. המסלול הוא נוח, שחייה בחוף שדות ים, רכיבה על כביש החוף לכיוון צפון וריצה בתוך קיסריה ובשטח שדות ים. בסופו של דבר זה טריאתלון מומלץ ונוח שהרבה אנשים אוהבים.

29.10  מסע בשביל השנטי: כאן מדובר באירוע אופני כביש שהוא אמנם לא תחרותי, אבל קשה להגיד עליו שהוא משפחתי – אלא אם כל בני המשפחה הם רוכבי כביש מיומנים. המטרה כאן היא חברתית, כאשר ההכנסות של האירוע מוקדמות לילדי בית השנטי המשמש כבית זמני לנוער בסיכון. הרווח של המשתתפים מלבד התרומה הוא ליהנות מאירוע אופניים מדהים, שיוצא לדרך מבית השנטי בתל אביב (ליד יפו) ומסתיים בבית השנטי במדבר במצפה רמון. 180 ק"מ של רכיבת כביש, שבכל מקטע סוגרים כביש אחר לטובת הרוכבים. קיימת גם אפשרות להשתתף במקצה של 90 ק"מ שיוצא לדרך מקיבוץ בארי ומסתיים באותו המקום, שם לצד ילדי בית השנטי מחכים למשתתפים כמה מבכירי השפים בארץ שדואגים לארוחות מפנקות עבור המשתתפים. וחשוב לציין שמעבר ליום כיף שתופס את כל השבת, קבוצות טריאתלון רבות נוהגות לפקוד אותו מאחר ובסופו של דבר אין יותר מדי הזדמנויות לרכוב למרחק כל כך ארוך בתנאי כביש נוחים. 

1

השנה זה קורה בלילה. מרוץ המדרגות של עזריאלי | צילום: ניר עמוס

נובמבר

3.11 מרוץ המדרגות של עזריאלי: אחד האירועים היותר מיוחדים בלוח התחרויות, כי בסופו של דבר מי שלא הנסה מזה מתקשה להעריך עד כמה הוא יהנה מזה ועד כמה הוא יכול להיות טוב. עוד שאלה שנשאלת היא עד כמה ריצת מדרגות תורמת ליכולות שלנו כרצים או כרוכבים? אז נתחיל מהסוף, אימוני מדרגות מאוד מומלצים, גם לרצים וגם לטריאתלטים שפרט לסבולת זקוקים לרגליים חזקות במיוחד. זו גם הסיבה שהטריאתלטים הטובים בארץ תמיד מככבים במרוץ המדרגות, בין אם זה במקצה הבודד ובין אם זה במקצה המיועד למתקדמים בלבד – מקצה שלוש הפסגות שבו מטפסים את כל אחד מהמגדלים, יורדים במעלית וכל מתחרה מקבל זמן מצטבר של טיפוס. בשבועות שלפני מרוץ המדרגות מתקיימים גם אימוני היכרות והתנסות, וזו הזדמנות מצוינת עבורכם להחליט אם ללכת על זה או לא. בכל מקרה, הנוף מלמעלה תמיד מקסים והוא נראה הרבה יותר דופק בדופק גבוה ותחושת סיפוק. וחוץ מזה, השנה יתקיים מרוץ המדרגות באופן חגיגי ביום חמישי בלילה. זה אומר שהאוויר יהיה יותר נעים, ושתל אביב תיראה מדהימה.

5.11  דור אלון סובב כנרת: אם תרצו אפשר לקרוא לזה צליחת הכנרת של האופניים. עוד אירוע משפחתי בדומה לסובב תל אביב, רק שהפעם תוכלו לרכוב יחד עם האנשים היקרים לכם לחופי הכינרת. בסובב כנרת יש מסלולים גם לאופני כביש וגם לאופני שטח, כך שאף אחד לא מקופח. קיימת אפשרות לבצע הקפה מלאה של 65 ק"מ באופני כביש כשנקודת הזינוק היא מצמח, וקיימת אפשרות לבצע הקפה חלקית של 31 ק"מ מצומת אלמגור ועד לצמח. יש גם מסלול משפחתי קצר ל-18 ק"מ ועוד שני מסלולי שטח בשתי דרגות קושי שונות. עוד אירוע אופניים שיכול להפוך בקלות לסוף שבוע משפחתי מפנק שבאמת לא כדאי להחמיץ. 

11.11  משחה ביכורי ים: המשחה הזה בחוף פולג ינעל השנה את ליגת זוגס, מה שהפוך אותו לחגיגי במיוחד. חוץ מזה, המשחה הזה שהיה אמור להתקיים במקור בשבועות אך נדחה בגלל מזג האוויר, מציע גם את מקצה המרתון ל-10 ק"מ בנוסף לעוד מקצה מאתגר ל-5.3 ק"מ. זה אומר שהמקדימים להגיע לביכורי ים באותו הבוקר יהיו שחייני המים הפתוחים הכי קשוחים בארץ, וקצת אחריהם יצטרפו לחגיגה שאר השחיינים והטריאתלטים שייהנו מעוד מקצה תחרותי ל-3 קילומטרים ועוד שני מקצים עממיים ל-1,600 ו-800 מטר.

12.11 מרוץ אייל: כל מי שהיה חלק מקהילת הרצים למרחקים ארוכים בשנים שהיא עוד לא היתה מפותחת, יודע שזהו אחד האירועים שלא מפספסים כמו גם אחד הארועים שמחזיקים מעמד כבר הרבה שנים ורק הולכים וגדלים. אתלטית העבר והמאמנת זהבה שמואלי מארגנת מדי שנה את המרוץ הזה לזכרו של בנה אייל ז"ל ומשקיעה בו פרט לכספים רבים את כל הלב. התוצאות נראות בשטח, ולא סתם רואים שם מדי שנה את בכירי הרצים בארץ שלא מוכנים לפספס את המרוץ הזה. במרוץ אייל שמתקיים ברמת השרון מתחרים בשני מקצים: 15 ו-5 ק"מ, כאשר המקצה הארוך הוא גם ההמוני. מדובר במסלול מגוון שמכסה את רמת השרון ממזרח למערב ובחזרה, וכולל כביש, שטח, עליות וירידות. בגלל שהוא כל כך מאתגר הרבה מאמנים אוהבים אותו כי באמת יש בו הכל, וחוץ מזה זו גם הכנה מצוינת לכל מי שמתכונן למרתונים בטבריה ובתל אביב.

Untitled144

יש בו הכל. מרוץ אייל | צילום: צלמי שוונג

16.11 מרוץ הלילה של תל אביב: אחד מאירועי הריצה הגדולים בארץ, שהתפקיד החשוב ביותר שלו הוא להגדיל את אוכלוסיית הרצים החובבנים. הרעיון של לרוץ 10 ק"מ בלילה בחלקים האטרקטיביים של תל אביב ולהפוך לחלק ממסיבת ריצה אחת גדולה, גורם להרבה מאוד אנשים שלא חשבו על ריצה למרחקים להיחשף אליה, וה היתרון הגדול של מרוץ הלילה. זה אמנם אירוע צפוף, רצים מנוסים יתקשו לקבוע בו שיאים אישיים ורוב השיאים שנקבעים בו הם בעיקר "שיאי יסוד" של אנשים שרצו 10 ק"מ בפעם הראשונה. ובכל זאת, זה אירוע שכל רץ למרחקים ארוכים רוצים להיות בו לפחות פעם אחת או פעמיים. דבר אחד בטוח, עבור מי שרוצה לרוץ 10 ק"מ בפעם הראשונה זה אירוע מומלץ, כי האנרגיות שיש שם והאווירה יביאו אתכם לשם בדרך הרבה יותר נוחה.  

18.11  המרתון המדברי באילת: אין ספק שמרגע שהחורף מתחיל לתת את אותותיו, אילת היא מקום נפלא להיות בו ועל אחת כמה וכמה עבור מי שאוהב לעשות ספורט. אז בגלל זה אפשר להגיד שהתאריך שנקבע למרתון המדברי נראה, לפחות על הנייר, ממש מתאים. השם "מרתון מדברי" נשמע מאיים ואין ספק שמסלול המרתון ל-42.2 ק"מ הוא בהחלט מאתגר וכולל גם לא מעט עליות פרט לחולות טובעניים. אז מי שמגיע למרתון המדברי כדי לרוץ את המרחק המלא מגדיר אותו בדרך כלל כתחרות מטרה (אלא אם כן הוא רץ אולטרה). מצד שני, יש במרתון המדברי מקצי חצי מרתון, 10 ו-5 שהם הרבה יותר נוחים וגם מהוויים הכנה מצוינת לכל מי שמתכונן למרחקים גדולים יותר בהמשך העונה. 

דצמבר

2.12 חצי מרתון עמק המעיינות: עבור כל מי שמתאמן למרתון טבריה בינואר (בשאיפה שיתקיים) זוהי בדרך כלל תחרות הבקרה האחרונה, שבה כל אחד ינסה לנצל מסלול חצי מרתון נוח במיוחד כדי לבדוק את המהירות שלו. מי שלא מתכונן למרתון ינצל את המסלול הזה ויהפוך את עמק המעיינות לתחרות מטרה כדי לקבוע שיא אישי, כי אין מקום יותר מתאים מזה כדי לקבוע תוצאה מהירה בחצי מרתון. אמנם יש עלייה אחת בדרך כשחולפים בבית שאן, אבל חוץ מזה המסלול הוא שטוח כמו סרגל, ובדרך כלל גם מזג האוויר נוח למרות שבשנים האחרונות היו לפחות שני מקרים שבהם היו ימים חמים והזינוקים לא היו מוקדמים במיוחד. גולת הכותרת של האירוע הזה היא הטבילה בסחנה בסיום הריצה. אם זה נראה לכם הזוי בדצמבר, חכו ותראו.

טריאתלון אילת

חגיגת טריאתלון באילת | צילום: יאיר בן עמי

2.12  אליפות ישראל בטריאתלון באילת: זהו האירוע הגדול ביותר שמאורגן על ידי איגוד הטריאתלון הישראלי. אילת היא עיר ספורט בחורף ואת זה כבר אמרנו, וטריאתלון אילת הוא ללא ספק חגיגה אמיתית שמביאה אליה חלק משמעותי מאוד מקהילת הטריאתלטים בישראל. אז נכון שיש כאלה שבוחרים להצפין לכיוון עמק המעיינות, אבל כל אחד עושה את הבחירות שלו בהתאם לתכנית האימונים שלו ולהמלצות המאמנים. בקרב משפחות הטריאתלטים, בהם יש גם הורים וגם ילדים שמתחרים, ההעדפה היא אילת כי שם יש מקום לכולם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג