ראש בראש: מייקל פלפס וריאן לוכטה שוב בראש משחה המעורב

היריבות הוותיקה של פלפס ולוכטה הביאה אותם שוב לשני המקומות הראשונים ב-200 מ' מעורב. אבל מי נגע ראשון בקיר?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

200 מ' מעורב גברים: פלפס ולוכטה, לוכטה ופלפס. יריבות של יותר מתריסר שנים – הגדולה ביותר בעולם השחייה – רשמה פרק נוסף על אדני הזינוק לפנות בוקר באומהה. מאז לונדון 2012 לא שחו הצמד משחה מעורב אחד נגד השני בתחרות גדולה. בלונדון, ניצח לוכטה ב-400 מ', ופלפס ניצח ב-200 מ'. לפני שנה, לוכטה (שהוא גם שיאן העולם במשחה זה) הוכתר כאלוף עולם בקאזאן (ב-1:55 דק'), ואילו פלפס, שנשאר בארה"ב עקב פסילה שנבעה מנהיגה בשכרות, הפך לאלוף ארה"ב (ב-1:54 דק') בתוצאה מהירה מזו שזיכתה את לוכטה בתואר אלוף העולם. אתמול, כמה שחיינים נמחקו ממשחה זה כשהבינו שהמקסימום שיוכלו לעשות זה להיות צופים פעילים בדרמה בהמשכים של שני הגדולים. בסוף, רק 31 מאיות שנייה הפרידו בין שתי אגדות הבריכה, והם ייצגו את ארה"ב, אחרי שהותירו הרחק מאחור את כל מתחריהם ("דאבל-אפ" של שני משחים בריו לפלפס עם ה-200 מ' פרפר, וגם ללוכטה, עם השליחים 200 מ' חופשי). מי משניהם נגע ראשון בקיר? בלי ספוילרים. תראו בעצמכם מה קרה כאן בסרטון.

צפו || פלפס VS לוכטה

100 מ' חופשי נשים: אבי וייצל היא הדבר האמיתי! בגמר צפוף צפוף, בו 7 הראשונות סיימו בהפרש של 78 מאיות שנייה, הנערה בת ה-19 מקליפורניה ניצחה ב-53.28 שנ' בפער משכנע של רבע שנייה לפני בת גילה, סימון מנואל מסטנפורד שקבעה 53.52 שנ' ותצטרף לוייצל במשחה ה-100 חופשי האישי בריו. לרביעיית השליחות עלו גם אמנדה וייר וליה ניל. מנואל וניל, שתיהן מאונ' סטנפורד, ייצרו מחזה ראשוני ברביעיית שליחות בגמר אולימפי בשחייה, כאשר חצי מהרביעייה תהיה שחייניות שחומות עור. אליסון שמיט ודנה וולמר במקומות 5-6 כבר נוסעות לריו (שמיט ברביעיית שליחות ה-4 כפול 200 מ'; וולמר ב-100 מ' פרפר) וסביר שיזכו לשחות לפחות במוקדמות מקצה השליחות בבוקר. השחיינית הדומיננטית בתבל, קייטי לדקי, עם שיא אישי של 53.99 שנ', סיימה רק במקום השביעי.

 

200 מ' גב גברים: האלוף האולימפי במשחה זה, טיילר קלרי, יישאר בבית ולא יגיע לריו. ריאן מרפי מממש את ההבטחה האדירה, מנצח ב-1:53.95 דק' ועושה "דאבל-אפ" של ניצחונות ב-100 וב-200 מ' גב. חברו לקבוצה באוניברסיטת קליפורניה, ג'ייקוב פבלי, חוגג יחד עם מרפי ועולה שני ב-1:54.77 דק'. השניים יחכו ליעקב טומרקין ולמיץ' לארקין האוסטרלי בריו. טיילר קלרי פספס עלייה בקצת יותר מחצי שנייה וייתכן שסיים את קריירת השחייה התחרותית שלו.

200 מ' חזה נשים: צפיפות לוחצת בצמרת. 4 נשים קבעו 2:24 דק'. לילי קינג עלתה ראשונה בזמן של 2:24.08 דק' ועשתה "דאבל-אפ" של ניצחונות ב-100 וב-200 מ' חזה. שנייה הגיעה מולי האניס ב-2:24.39 וניקבה כרטיס לריו אחרי שפספסה בחצי המרחק. בת'ני גאלאט ומיקה לורנס מאוכזבות במקומות 3-4. כך או כך, התוצאות של בנות ארה"ב יצטרכו להשתפר במשחה זה כדי להתמודד עם הטובות בעולם.

50 מ' חופשי גברים: בחצי הגמר, הראה אנתוני ארווין בן ה-35, האלוף האולימפי מלפני 16 שנה(!) בסידני, שעוד יש לו את זה בענק. ארווין המהיר, יהודי מצד אמו ושחור-אינדיאני מצד אביו, קבע את התוצאה השלישית השנה בעולם עם 21.55 שנ'. ניית'ן אדריאן עלה שני עם 21.6 שנ'. עוד ישחו בגמר קאלן ג'ונס וג'ימי פייגן הוותיקים, וגם קיילב דרסל ומייקל צ'דוויק הצעירים. דרמה נרשמה אחרי שג'וש שניידר וויל קופלנד סיימו בתיקו במקום השמיני ונדרשו למשחה אישי ביניהם כדי לקבוע מי יעלה לגמר. ב-Swim off, שניידר הוותיק הוריד 3 עשיריות שנייה מהתוצאה שלו לעומת חצי הגמר ועלה אחרון לגמר בתוצאה של 21.84 שנ'. אילו היה עושה אותה בחצי הגמר, הוא היה עולה שלישי לגמר.

100 מ' פרפר: מייקל פלפס הגיע לחצי הגמר אחרי גמר ה-200 מ' מעורב מוקדם יותר באותו ערב. הוא עלה לגמר מהמקום השישי בלבד. בין ששת הראשונים שעלו לגמר הפרידו רק 57 מאיות שנייה. לפלפס יש יום אחד להתאושש לפני ההתמודדות הקשה מול טים פיליפס, טום שילדס, ג'ק קונגר, סת' סטבלפילד ומת'יו ג'וזה על כרטיס למשחה האישי בריו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג