צמחי המרפא שיחזקו את גופכם לקראת מרוצים ותחרויות

יש הרבה דרכים לחזק את הגוף כאשר אתם נמצאים בתקופת אימונים נמרצת ומרוכזת, אחת מהן היא על ידי צמחי מרפא - הנה 10 דוגמאות היעילות במיוחד לספורטאים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הספורט האתגרי, על כל ענפיו השונים, נכנס לתרבות המיינסטרים ומייצר דור חדש של ספורטאים, אשר מקצועם המרכזי אינו ספורט, עם זאת, הספורט הוא חלק מאוד מרכזי בחייהם. ספורטאים אלו, מרכזים את עיקר הפעילות הגופנית לשעות הבוקר המוקדמות או לשעות הערב אחרי העבודה. כך, נוצר מצב שהרצון להספיק הכל, עלול לפגוע בקשב לרצונות הגוף ואנו לא תמיד ערניים לשינויים פיזיולוגיים שיש לשים אליהם לב.

83557.1

אנו לא תמיד ערניים לשינויים פיזיולוגיים שיש לשים אליהם לב | צליום: יח"צ

בכדי שנוכל להמשיך להתאמן ולהשתתף בתחרויות, הספורט האתגרי מכריח אותנו לדאוג לגוף שלנו בצורה יותר טובה ולשמור על אורח חיים בריא ואיזון נכון. כאשר הגוף נמצא במאמץ שיא, הסיכוי להגיע למצב של חוסר איזון גדל.

טיפ 1: לישון טוב ומספיק

הקפדה על שעות שינה המספיקות לגוף היא נקודת ההתחלה. כיום, אנו ישנים כ-20% פחות ממה שישנו לפני כמאה שנים. רוב האנשים מתלוננים על עייפות אך לא עושים מאומה כדי לשנות את המצב. היו קשובים לגופכם, אם שש שעות שינה אינן מספיקות, הרשו לעצמכם שינה ארוכה יותר.

טיפ 2: ארוחות קטנות ומזינות

כמובן שאורח חיים בריא כולל תזונה נכונה, מחזק את כלל מערכות הגוף, ביניהן מערכת העיכול והמערכת החיסונית. כאשר אוכלים ארוחה קטנה כל שלוש שעות בערך, הכוללת תזונה מאוזנת ובריאה (בעדיפות לתזונה אורגנית הנקייה מחומרי ריסוס והדברה). תזונה המכילה את כל אבות המזון ועשירה בסיבים תזונתיים ונוגדי חמצון, כמו: כרוב, כרובית, קולרבי, לפת, צנון, ברוקולי, קייל, סוגי נבטים ועוד תסייע לשמור על פעילות תקינה של מערכת העיכול ותחזק את גופכם.
טיפ 3: צמחי מרפא לגוף ולנשמה

אחת מהצורות היעילות והנחקרות ביותר לחיזוק מערכות הגוף, הינה שימוש בצמחי מרפא המסייעים בצורה טבעית בחיזוק, חידוש ושיקום המערכת החיסונית. שימוש בצמחי מרפא חיוני במיוחד לאנשים הנמצאים במאמץ פיזי גבוה, אשר חשופים לפציעות ומאמץ מוגבר של הגוף. צמחי מרפא מכילים רכיבים טבעיים ייחודיים המשפיעים באופן ספציפי על תפקוד הגוף, מזינים ומחדשים את מערכות הגוף השונות. הנה כמה צמחי מרפא יעילים לספורטאים:

1. כורכום

הכורכום משמש לטיפול במגוון רחב של מחלות בדרכי העיכול, במערכת הלב וכלי הדם, לטיפול בבעיות שלד ומפרקים, בדלקות כרוניות, במחלות עור ועוד. בשנים האחרונות נחקר רבות הרכיב הפעיל העיקרי בכורכום- הכורכומין, אשר התגלה כבעל תכונות נוגדות דלקת חזקות במיוחד, ונמצא יעיל לטיפול במחלות דלקתיות, במערכת השלד והמפרקים ובעור.

2. אלוורה

על פי הרפואה המסורתית, משמש הג'ל כבסיס למשקאות טוניק בעלי השפעה כללית מחזקת. הג'ל מזין מאוד ויש בו ויטמינים (כולל B12), מינרלים, אנזימים, חומצות שומן (כולל אומגה 3) וחומצות אמינו חיוניות. האלוורה יכולה לסייע בהורדת הכולסטרול, הטריגליצרידים ורמות הסוכר בדם. בנוסף, נמצאו רכיבי ג'ל האלוורה כבעלי פעילות מחזקת מערכת חיסון, נוגדת-דלקת ואנטי-סרטנית.

אלוורה צמח

מכיל שפע ויטמינים . אלוורה | צילום: יח"צ

3. ג'ינג'ר

שורש הנפוץ בארצות אסיה. הג'ינג'ר על פי הרפואה המסורתית, נחשב לצמח מניע מחמם, העוזר בהמרצה כללית של תהליכים מטאבוליים בגוף, בהם זרימת דם ותהליכי עיכול. שורש הג'ינג'ר מכיל רכיבים המעניקים לו טעם וארומה בעלי חריפות עדינה. לפי רפואה זו, הצמח מתאים לטיפול במצבים דלקתיים המצריכים שיפור בהזנה, בחמצון ובניקוז לימפטי של רקמות מודלקות, כמו כן, לעיתים יכול לשפר זרימת דם היקפית המזינה את הרקמות של הגוף, בעל יכולת נוגדת חמצון, משפר וממריץ תהליכי עיכול וספיגה. בנוסף גם ברפואה הסינית משתמשים בג'ינג'ר אשר נחשב לצמח מחזק וממריץ, המתאים לשימוש במצבי עייפות וחולשה מתמשכים.

4. ויתניה משכרת

הויתניה, נקראת גם "הג'ינסנג ההודי", נחשבת לפי הרפואה המסורתית לצמח מחזק, המעלה רמות אנרגיה במצבי לחץ, מאמץ ועייפות כרונית. טווח פעילותו של הצמח רחב, ולכן לפי הספרות המקצועית ניתן להשתמש בו במחלות דלקתיות ואוטואימוניות, לאיזון ולוויסות מערכת החיסון, לתמיכה במערכת העצבים וכחיזוק כללי המאפשר לגוף להתמודד עם מצבי מחלה ועקה פיזית ונפשית.

ויתניה

לאיזון ולוויסות מערכת החיסון. ויתניה | צילום: יח"צ

5. בוסווליה (שרף לבונה הודי)

החומר הפעיל העיקרי הינו חומצה בוסוולית, אשר נבדקה מחקרית כבעלת פעילות נוגדת דלקת ואנטי-ראומטית. בנוסף, מיוחסות לו תכונות של הנעת דם והמרצת איחוי רקמות פגועות. על פי הרפואה המסורתית הצמח חיוני ומועיל בכל מצב דלקתי ונחשב ליעיל מאוד בטיפול במחלות וכאבים הקשורים ברקמות שריר ושלד. הבוסווליה עוצרת את הדלקת, בעזרת עיכוב האנזים המעורב ביצירת תהליכים דלקתיים שונים בגוף

6. ספירולינה

הספירולינה היא מיקרו אצה ייחודית, מצורות החיים הקדומות ביותר על פני כדור הארץ, בעלת ערך תזונתי גבוה, המוגדרת כמזון על. זהו תוסף מזון עשיר בחלבונים, פיגמנטים, חומצות אמינו, ויטמינים, מינרלים ורכיבים חיוניים, המאפשר ליהנות מתועלות בריאותיות רבות.

7. טריפאלה

פורמולה איורוודית צמחית ואפקטיבית המורכבת מפירותיהם של שלושה מהצמחים החשובים ביותר ברפואה ההודית. כל אחד מפירות הטריפאלה תורם לאיזון מקצב העיכול, והשילוב של הפירות תורם להסדרת תהליכי התרוקנות ופינוי בריאים. הטריפאלה מסתמכת על עקרון מפתח ברפואה ההודית: השבת מערכות הגוף למקצב מאוזן. לכן, פירות הטריפאלה תורמים להזנת הגוף בוויטמינים ומינרלים ובד בבד תומכים בתהליכי העיכול, הספיגה והפינוי הטבעיים.

8. מאקה

הצמח מגיע לגובה של עד כ- 20 ס"מ ופקעותיו דומות לצנון או לפת. בעל רכיבים תזונתיים רבים, ביניהם: פחמימות מורכבות, סיבים תזונתיים, חלבונים וחומצות אמינו, שומנים, ויטמינים, מינרלים ורכיבים אורגניים נוספים. השילוב הייחודי של מרכיביו בעל השפעה מזינה אשר מבחינה רפואית מחזקת את גוף האדם. הצמח בעל יכולות חיזוק ושיפור התפקוד המיני בקרב גברים ונשים וגם כבעל יכולות מופלאות לסייע בתופעות גיל המעבר.

9. גוג'י ברי

שמו הנוסף של הצמח בשפה הסינית הוא Gou Qi Zi, האטד הוא שיח רב שנתי בגודל בינוני, הגדל באזור מזרח אסיה ובאירופה. בארצנו גדל שיח אטד הדומה לאטד הסיני, אך לא זהה לו. הצמח באיכות הטובה ביותר גדל במונגוליה ובטיבט, והוא נקטף ונאסף כאשר הוא בשל בעונת הקיץ ומיובש בצל. הפרי המדובר בצבע אדום מבריק בגודל של שעועית, ושמו הנפוץ והידוע יותר הוא goji berry.

10. גרין מגמה

אבקה ממיץ עשב שעורה צעיר להכנת משקה בריאות אורגני, נחשב לדור החדש של תוספי התזונה. עשב השעורה גדל בגידול אורגני תחת פיקוח קפדני. תהליכי היצור הנם מתקדמים ביותר ושומרים על איכות הצמח והרכיבים הפעילים בו, כדי לסייע לספיגה מקסימאלית בגוף . מחקרים מדעיים מעידים על היתרונות התזונתיים של עשב השעורה, המכיל שפע של ויטמינים, מינרלים, אנטי-אוקסידנטים, אנזימים פעילים, חומצות אמינו, חלבונים, כלורופיל ורכיבים תזונתיים נוספים.


שרון קוצר | הרבליסט קליני ומנהל מחקר ופיתוח של ברא צמחים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג