פלטריניירי ורוונדאל הם אלופי העולם במים פתוחים

הפנומן האיטלקי ברח מהדבוקה המובילה וניצח את התחרות בגברים למרחק 10 ק"מ; בעוד בנשים הייתה זו אלופת העולם במשחה המרתון שניצחה בספרינט סיום צמוד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גרגוריו פלטריניירי | צילום: shutterstock

המשחה ל-10 ק"מ – נשים

משלוש יצאה אחת – בסופו של ספרינט סיום צמוד, האלופה האולימפית מריו וסגנית האלופה מטוקיו (וגם מקום 16 ב-200 מ' גב), ההולנדית שרון ואן רוונדאל, היא אלופת העולם במשחה המרתון.

המאבק הסתכם לספרינט האחרון כשהשלוש ברחו לדבוקה המובילה, כשההולנדית מסיימת ראשונה עם 2:02:29.2 שעות, רק חצי שנייה לפני ליאוני בק הגרמנייה וזוכת הזהב במשחה השליחים ושנייה וחצי לפני האלופה האולימפית אנה מרסל קוניה.

ראויה לציון גם קייטי גרימס האמריקאית בת ה-16, סגנית אלופת העולם הטרייה ב-1,500 מ' חופשי ו-400 מ' מ.א. שמסיימת במקום ה-5, כשהשנה היא התחילה לשלב בין תחרויות הבריכה גם תחרויות מים-פתוחים. גרימס היא חלק מתופעה שנהיית נפוצה יותר עם כל תחרות, כששחייני בריכה פונים גם לתחרויות במים-הפתוחים.

השחיינית הישראלית אווה פביאן סיימה במקום ה-19 במשחה, ובכך רשמה את הישג השיא של שחיינית ישראלית במרחק האולימפי בענף. הישראלית בת ה-28 מהפועל בית שמש קבעה זמן של 2:03.31 שעות ונכנסה בזכות ההישג לסגל הבכיר של הוועד האולימפי והיחידה לספורט הישגי.

אווה פיבן עם מאמן הנבחרת אמיר עופר | צילום: באדיבות איגוד השחייה

הישג השיא הישראלי קודם לכן היה המקום ה-27 של אולגה ברסנייבה באליפות העולם ב-2008 ואווה היא האישה הישראלית הראשונה שנכנסת לטופ-20 בעולם במשחה זה. פביאן פתחה מהר במיוחד את המשחה, אליו זינקו 61 שחייניות, ואפילו הוליכה אותו בסיבוב הראשון. גם כשהקצב הלך וגבר, היא הצליחה להישאר בדבוקה המובילה, שהלכה והצטמצמה ככל שנקפו ההקפות, ממש עד לסיום המהיר.

המשחה למרחק 10 ק"מ – גברים

החגיגה האיטלקית נמשכת – גרגוריו פלטריניירי מוכתר, בפעם השנייה בפחות משבוע, כאלוף העולם. הפנומן האיטלקי ברח מהדבוקה המובילה 800 מ' לפני הסוף, ונגע בפאד הסיום אחרי 1:50:56.80 שעות, 1.4 שניות לפני חברו הן לנבחרת והן לקבוצת האימון, דומינקו אקרנזה. פלוריאן וולברוק הפייבוריט לניצחון, שהוביל לאורך כמעט כל המשחה, השתחל לפודיום רק בפוטו-פיניש, 14:40 שניות אחרי פלטריניירי.

צ פ ו | גרגוריו פלטריניירי מתראיין לשוונג

מהזווית הישראלית, עידו גל, בהופעת בכורה באליפות, מסיים במקום ה-40, 10:42.10 דקות מהמנצח. מתן רודיטי לא התחרה עקב מחלה. סגן-האלוף האולימפי קרישטוף רשובסקי ההונגרי פרש במהלך המשחה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג