פלוריאן וולברוק לוקח זהב באליפות העולם ל-10 ק"מ מים פתוחים; מתן רודיטי במקום ה-20

הכרטיס האולימפי ל-10 המסיימים הראשונים משך את שחייני 1,500 מ' רבים מבריכות השחייה לקחת חלק בתחרות "מרתון" המים הפתוחים באליפות העולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הכרטיס האולימפי ל-10 המסיימים הראשונים, יחד עם מתחם המים המוגן בו מתקיימים משחי המים הפתוחים במסגרת אליפות העולם בשחייה בקוריאה, משך שחייני 1,500 מ' רבים מבריכות השחייה, לקחת חלק בתחרות "מרתון" המים הפתוחים באליפות העולם.

על הכתבת הקצב הרצחני כבר מהפתיחה היו אחראיים שניים משחייני ה-1,500 הטובים בעולם – פלוריאן וולברוק הגרמני בן ה-21 וגרגוריו פאלנטריניירי האיטלקי. בטקטיקה שכמותה כבר ראינו משניהם בעבר, החליטו השניים להתיש את יריביהם המתמחים במים פתוחים, עם קצב גבוה כבר מהזינוק. בהמשך השתתפו בהכתבת הקצב גם כריסטוף ראסובסקי ההונגרי (שסיים רביעי) וג'ק ברנל הבריטי.

לקראת הסיום, נכנס הגרמני וולברוק לקרב צפוף תרתי משמע – כתף אל כתף – עם מארק אנטואן אוליבייה הצרפתי. בנגיעה, הקדים וולברוק את אוליבייה ב-0.2 שנ' בלבד כדי לקחת את הזהב בזמן של 1:47:55.9 שע'. אוליבייה סיים שני, ואחריו נגע רוב מאפלס הגרמני שלישי, וסידר נציג שני על הפודיום לגרמניה. פאלטריניירי סיים לבסוף השישי – בתוך אחד מ-10 המקומות האוטומטיים לאולימפיאדת טוקיו 2020. אירופה ממשיכה להוכיח דומיננטיות מדהימה במים הפתוחים, כאשר שלוש מדינות – גרמניה, צרפת ואיטליה – הכניסו שני שחיינים לעשירייה הראשונה, שמורכבת מ-9 אירופאים ואמריקאי אחד.

נבחרת המים הפתוחים הישראלית | צילום: באדיבות איגוד השחייה בישראל

מתן רודיטי הישראלי בן ה-21 סיים במקום ה-20, ויובל ספרא הוותיק סיים במקום ה-43. רודיטי נקלע לפיגור כבר בהתחלה כאשר וולברוק ופאלטריניירי העיפו את הקצב כבר בפתיחה. כמו כמה מבכירי שחייני המים הפתוחים בהדבוקה (דוגמת האלוף האולימפי והאירופאי פרי וורטמן מהולנד), רודיטי הגיב באיחור, ונקלע למרדף קשה. הוא אמנם צמצם טווחים, אך המרדף אחרי שחייני המרחקים המהירים בעולם, גבה מחיר בהמשך ומתן סיים 1:03 דק' אחרי המנצח.

מאמן נבחרת ישראל חנן גלעד אמר: "אני בהחלט אופטימי לקראת תחרות ההזדמנות השנייה (לאולימפיאדה) כשאני רואה מי היריבים של מתן. אמנם כל תחרות היא חדשה ותמיד יכולים לצוץ כוכבים חדשים, אבל 6 המדינות החזקות באירופה (שכבר שריינו הבוקר את מקומן בתחרות האולימפית) לא ישתתפו וזה משאיר לנו סיכוי טוב".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג