עבר תאונת דרכים קשה ועשה איירונמן באליפות העולם למרחק איש ברזל

דייויד מוסיקנט האמריקאי עבר תאונה קשה במהלך אימון רכיבה ואחרי שהפגיעות החיצוניות החלימו הוא נותר עם פגיעת ראש. דווקא אז הוא החליט להגיע להוואי לתחרות של חייו. מרגש כבר אמרנו?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

דיוויד מוסיקנט האמריקאי היה איש ברזל טיפוסי. אחד מהאימונים ה"שגרתיים" שלו היה להתעורר ב-3:30 לפנות בוקר כדי לנסוע ברכב מביתו שבפרנקלין לייקס למנהטן, ושם לעלות על האופניים ולרכוב יותר מ-120 ק"מ בשש הקפות סביב סנטרל פארק – רק לאחר מכן, אפשר להתחיל יום עבודה רגיל.

פגיעות קשות שכללו 8 שברים בצלעות

עוד כתבות בנושא 
למה כל כך חשוב לרוכבי אופניים להיות מבוטחים? 
מי צריך ביטוח לספורט? 
רוכב האופנים דימה גרבובסקי מת מדום לב 

"עפתי 10 מ' באוויר"

מסתבר שאימונים מהסוג הזה היו החלק הקל בכל הסיפור הזה, כי במאי 2015 במהלך האימונים שלו לאיירונמן הוואי, הוא הפנה לרגע את מבטו לעבר המוניטור של השעון שעל האופניים, והדבר הבא שזכר היה להתעורר בבית חולים. מסתבר שאותה שנייה הספיקה כדי שמשאית תיכנס במוסיקנט כשהוא על אופניו ותעיף אותו לגובה של יותר מ-10 מטרים באוויר כפי שדיווחו עדי ראייה במקום.

לביטוח ולבדיקת זכאותך – לחץ כאן

הוא נחת מהאוויר על מעקה ביטחון וסבל מכמה פגיעות קשות שכללו 8 שברים בצלעות, חור בריאה, כתף שנשברה בשלושה מקומות ופגיעה חמורה בראש. הרופאים אמרו שהוא ניצל בנס. עם הזמן הפגיעות החיצוניות החלימו, אבל פגיעת הראש השפיעה לרעה על התפקוד היומיומי שלו כפי שהוא מספר: "זה פגע בדברים הקטנים ביותר כמו לנהוג, ללכת לעבודה או ללכת עם המשפחה למשחק בייסבול. אתה נהיה מבולבל, נכנס לדיכאון ומתחיל לחשוב האם אי פעם תחזור להיות עצמך. זה גורם לך לא ממש לרצות להיות במקום הזה".

איש ברזל נשאר איש ברזל

בזמן שהוא עצמו שקע בדיכאון, אשתו וילדיו וגם חבריו החליטו להילחם בשבילו כדי להחזיר למעשה את מוסינט למה שהיה. אשתו הזעיקה את כל הרופאים שרק אפשר ואת הנוירולוגים שיעבדו איתו על התפקוד מחדש. בסופו של דבר, המוטיבציה חזרה. לא רק שדייויד מוסיקנט ומשפחתו הקימו קרן לגיוס כספים עבור משפחות שסובלות מפגיעת מוח של אחד מבני המשפחה, אלא שבסופו של דבר הוא גם חזר לטריאתלון.

הניצחון הכל כך סמלי שלו היה ההשתתפות באיירונמן קונה, אליפות העולם והתחרות היוקרתית ביותר למרחק איש ברזל. לפני התאונה שלו הוא ניסה כל הזמן להעפיל לתחרות הזאת ולא הצליח, ואחרי הפציעה ועם כל העבודה הקשה הוא הוזמן וגם סיים את המסלול המפרך הזה בזמן של 13 שע'. בטווח של שנה וכמה חודשים הוא עבר מנפגע חסר אונים בתאונה קטלנית ששכב בבית החולים עם מסכת חמצן, לאיש ברזל שחוצה את קו הסיום של התחרות הכי יוקרתית לאנשי ברזל אחרי 3.8 ק"מ של שחייה, 180 ק"מ של רכיבה ו-42.2 ק"מ של ריצה.

מוסיקנט, שכל מה שרצה מאז יוני 2015 היה לחזור ולהיות אותו אדם שהיה קודם ונלחם על זה, ממשיך להיות פעיל בקרן שהקים. אחרי הכל, ההוצאות של משפחתו על השיקום האינטנסיבי שלו היו 400 אלף דולר, שהם מעבר למה שהביטוח שהיה לו שילם. כעת המטרה שלו היא לעזור לאנשים אחרים במצב דומה להתגבר על כל המכשולים ולהצליח בדיוק במקומות שנורא קל לוותר בהם.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • קרן הגיב:

    מתי הגדילו את הקפת הסנטרל פארק פי 2?
    6 פעמים סנטרל פארק הם רק 60 ק"מ בקושי…

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג