ספורט הוא דבר משמין

הדרך הטובה והקלה ביותר לרדת במשקל היא לאכול פחות, שכן ספורט הוא דבר משמין. ספורט אינו מיועד לירידה במשקל, הספורט טוב ליצירת כושר ולבריאות, הוא דרך המלך ליצירת סיבולת לב ריאה, אבל ספורט הוא דבר משמין
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הדרך הטובה והקלה ביותר לרדת במשקל היא לאכול פחות, שכן ספורט הוא דבר משמין. ספורט אינו מיועד לירידה במשקל, הספורט טוב ליצירת כושר ולבריאות, הוא דרך המלך ליצירת סיבולת לב ריאה, אבל ספורט הוא דבר משמין

מאת:רן אפק


זאת בעיקר מכמה סיבות. הראשונה היא שספורט יוצר תחושת רעב. מי לא מכיר את הרצון לפרק את המקרר, אחרי אימון שחייה?  ספורט גם יוצר תחושת פיצוי. לאחר אימון ריצה של שעה בו שורפים מאות קלוריות, מרגישים שעכשיו כבר מגיע לנו לאכול משהו טעים, ואז כבר בפרוסת העוגה הראשונה, קיבלנו בחזרה את כל הקלוריות ששרפנו בשעה שלמה של ריצה. דבר נוסף הוא ששרירים שוקלים יותר משומן, ולכן אדם שמגדיל מסת שריר מעלה במשקל. כלומר אנשים שעושים ספורט צפויים להעלות במשקל. אולם ישנן 3 דרכים לאכול יותר ועדיין לרדת במשקל, כאשר כמובן, מדובר באנשים בריאים.

אך לפני כן קצת על אבות המזון: הגוף משתמש בין 2,000 – 2,500 קלוריות ליממה, המורכבות מהפחמימות – שהן סוכרים, לחמים, פסטות, קטניות ובצקים, בקיצור כל מה שטעים. חלבונים שהם כל מה שהיה חיה או יצא מחיה – כלומר בשר, עוף, דגים, ביצים, חלב ומוצרי חלב, ושומנים – הם מאגרי האנרגיה שהגוף יוצר מעודף של צריכת פחמימות, באופן מיידי.


זינוק לתחרות ריצה- למצולמים אין קשר לכתבה ובמילא כולם רזים


לאכול יותר ועדיין לרדת במשקל


השיטה הראשונה החלפת מנת פחמימות במנת חלבון. בתזונה רגילה ניתן להחליף מנת פחמימה בשתי מנות של חלבון ולהקטין את הצריכה הקלורית היומית הכוללת. הערך הקלורי של  100 גרם של פחמימות נע בין 350 – 500 קלוריות ואילו הערך הקלורי של  100 גרם חלבון נע בין 150 – 250 קלוריות, תלוי בסוג החלבון ובסוג הפחמימה. כלומר צריכה של שתי מנות חלבון עדיין לא תהיה שווה קלורית לצריכה של מנת פחמימה אחת. אז למשל ניתן להחליף בארוחת צהריים את האורז ב- 2 חתיכות חזה עוף ועדיין לשבוע ולרזות. שיחת טלפון מגבר שמתלהב מהשיטה נשמעת כך: "היי, אתה לא מאמין, אני כל היום טוחן בשר על האש על המנגל, ועוד יורד בטירוף במשקל". נשים בדרך כלל מעדיפות פחמימות וישנו את התזונה בצורה מתונה יותר. אך בכל מקרה לאורך זמן תחול ירידה במשקל.
חסרון יש לדאוג לשתות הרבה מים, כי פירוק החלבון מטיל עומס על הכבד ועל הכליות.

השיטה השניה הגדלת מסת השריר. לא רק זאת ששרירים שוקלים יותר משומן, שרירים שורפים הרבה קלוריות ולכל אורך היממה. שכן שריר הוא מנוע הגוף, ומנוע גדול שורף יותר דלק. בניגוד לספורט אירובי, בו שריפת הקלוריות של הגוף, כמעט נעצרת עם סיום האימון, שרירים שורפים עוד ועוד גם בשעת מנוחה. עם הגדלת מסת שריר באופן משמעותי, ניתן יהיה לצרוך 500 – 1,500 קלוריות יותר ביממה ועדיין להוריד בשומנים.
חסרון תהליך בניית מסת שריר הינו ארוך יחסית, נעשה בחדר כושר ולוקח כ – 3 חודשים. לאחר מכן מחייב תחזוקה של לפחות פעמיים בשבוע בחדר כושר.

השיטה השלישית לאכול 300 – 400 קלוריות כל 3 שעות. ידוע כי לאחר אימון אירובי של כשעה, מומלץ להתחיל לשתות מים עם קצת סוכר, זאת על מנת למלא מחדש את מאגרי האנרגיה הזמינה בגוף, שהתרוקנו בעת האימון ובכדי שגוף לא יעבור לפרק שרירים על מנת לקבל את האנרגיה הדרושה לו. מאגרי האנרגיה של הגוף (גלוקוז/קליקוגן) נמצאים בכבד שמכיל בין 300 – 400 קלוריות ובכלי הדם יש עוד כ- 80 קלוריות. לכן, צריכה של ארוחה בת 300- 400 קלוריות, כל 3 שעות, תביא לאספקת האנרגיה הדרושה לגוף, מבלי ליצור עודפי פחמימות שיהפכו מייד, על ידי הגוף, לשומן. 3 X 8 = 24 שעות. כלומר ניתן לאכול עד 8 ארוחות ביממה (אם לא ישנים) ולצרוך עד לסך כולל של  3,200 קלוריות ליממה.
חסרון אסור לאכול ארוחות גדולות יותר ואין אפשרות לנשנש.


רן אפקרן אפק– טריאתלט מזה 10 שנים, מאמן מוסמך ( מטעם NFPT) בספורט הסיבולת, חושב על ספורט, אוכל והנאות אחרות

קישורים: ריצה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג