סיכום קטע 08 בג'ירו ד'איטליה: קיילב יואן האוסטרלי דהר לניצחון

עבור הרוכב האוסטרלי זהו הניצחון השני במרוץ האיטלקי והיום הוא חיכה להזדמנות לפרוץ קדימה ולעבור ראשון את קו הסיום לפני ויויאני ואקרמן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Foto Fabio Ferrari / LaPresse 18-05-2019 Tortoreto Lido (Italia) Sport Ciclismo Giro d'Italia 2019 - edizione 102- tappa 08 Da Tortoreto Lido a Pesaro km 239 Nella foto: Caleb Ewan (Lotto Soudal) vincitore di tappa Photo Fabio Ferrari / LaPresse May 18, 2019 Tortoreto Lido (Italy) Sport Cycling Giro d'Italia 2019 - 102th edition - stage 08 From Tortoreto Lido to Pesaro In the pic: Caleb Ewan (Lotto Soudal) winner of race

לכל כתבות הסיכום של הג'ירו ד'איטליה – היכנסו


מאיפה לאיפה? מטורטורטו לפסארו
אורך הקטע: 239 קילומטר – הקטע הארוך ביותר במרוץ השנה
דרגת קושי: 3 מתוך 5 כוכבים 


מנצח הקטע השמיני בג׳ירו ד׳איטליה הוא קיילב יואן (Lotto-Soudal) האוסטרלי עושה זאת לאחר שהיה קרוב לניצחון מספר פעמים הוא מצליח לסיים ראשון היום לפני שני הספרינטרים החזקים אלייה ויויאני (QTS) ופסקל אקרמן (Bora-Hansgrohe) לובש החולצה הסגולה שמסיים שלישי על הפודיום. היה זה היום הארוך ביותר בג׳ירו ועדיין המהירות הממוצעת היתה גבוהה 41.8 קמ״ש, 5:43 שעות זמן מנצח.

מסלול הקטע השמיני של הג'ירו ד'איטליה התחיל בטורטורטו במחוז אברוצו, המסלול היה באורך 239 קילומטרים בדרגת קושי בינונית (3 כוכבים מתוך 5) וזהו הקטע הארוך ביותר בג׳ירו השנה. המסלול מחולק ל-2, הוא כלל חלק ראשון של כ-140 קילומטרים של כבישים מישוריים ורחבים ואז חלק שני מעניין יותר עם שלוש עליות מדורגות וכבישים צרים לקראת סופו, מזכיר מעט את מרוץ המילאן סן-רמו עם סיום בירידה וקטע מישורי אורבני לקו הסיום. הרוכבים רכבו רוב היום לאורך מישור החוף הים האדריאטי לכיוון צפון. הקטע מסתיים בפסארו עיירת חוף עם ירידה טכנית 7 ק״מ לסיום שנגמרת 3 ק״מ לסיום בכניסה לעיר.

שהיה קרוב לניצחון מספר פעמים. יואן קיילב | צילום: Fabio Ferrari

לאחר שבוע ויום של מרוץ ורגע לפני קטע הנג״ש המשמעותי ויום החופש הראשון במרוץ שווה להסתכל על מצבת הרוכבים במרוץ, נשארו רק 164 רוכבים מתוך 176 שזינקו. אבדן אופייני לשבוע ראשון לחוץ בגראנד טור, הסיפור האמיתי והמעניין הוא בהרכב הרוכבים עצמם שפרשו – חלקם משמעותיים מאוד לקבוצות שלהם. הבולט והמשמעותי ביותר עד כה היה תום דומולאן מסאוונב אשר היה מועמד בולט לניצחון במרוץ כולו, אתמול פרש במהלך הקטע הספרינטר פרננדו גאביריה (UAE) מה שמשאיר את קבוצותו ללא מתמודד משמעותי במאוצים לקו ועם חמישה רוכבים בלבד להגן על החולצה הורודה. ואלריו קונטי (לפני קטע 4 הושעה הקולומביאני חואן סבסטיאן מולנו על ידי הקבוצה עצמה, בדיקת דם חריגה בבדיקה פנימית). פורש נוסף שראוי לציין הוא לורן דה-פלוס (Jumbo-Visma) המטפס המחונן אשר לא יוכל לסייע בעליות למוביל קבוצתו פרימוז רוגליץ׳ בשאיפות הניצחון בתחרות.

הבריחה של היום כללה רק שני רוכבים איטלקים – מארקו פראפורטי (ANS) ודמיאנו צ׳ימה (NIP), למען הדיוק הצטרף אליהם עם זינוק נייתן בראון (EF) אבל החליט לוותר אחרי מס׳ קילומטרים ולחזור לפלוטון, קשה להאשים אותו כאשר לפני הרוכבים היום הארוך ביותר בג׳ירו השנה. פראפורטי מכוון כנראה לתחרות משנה קטנה – ״פוגה״ בחסות פינארלו אשר ניתנת לרוכב אשר בילה את המרחק הגדול ביותר בבריחות במרוץ באופן מצטבר, שם הוא מוביל באופן משמעותי.

הפלוטון היה בשליטה רוב היום כאשר קבוצות הספרינטרים דאגו לשמור על פער שקל לסגור. הבריחה של היום נתפסה בעלייה המדורגת השנייה לקראת סיום, אך מיד יצאו עוד 3 רוכבים לנסות את מזלם בניצחון בקטע היום – ביניהם ג׳וליו צ׳יקונה (Trek-Segafredo) לובש החולצה הכחולה, אשר נלחם על כל נקודת הרים במסלול אך המאמץ הזה גם נכשל והם נתפסים בקצה העלייה האחרונה לקראת הירידה המשמעותית לפסארו.

בתוך העיר רכבות הספרינטרים מתארגנות בצורה מסודרת לעבודה, כאשר בורה עבור פסקל אקרמן וקוויקסטפ עבור ויויאני נראים מאוד מחויבים. בפניה האחרונה ימינה אקרמן ממוקם הכי טוב אבל יואן היה חזק מדי היום ומצליח לדחוף הילוך כבד ולעקוף אותו ולנצח בצורה מרשימה. האוסטרלי שניצח סיפר לאחר המרוץ כך: ״ניסיתי במשך כל הקטעים לנצח בעזרת קבוצתי ואני שמח שהצלחתי להחזיר להם היום על כל ההשקעה שלהם, עם כל הלחץ שהיה עליי זה ניצחון מאוד משמח״. אלייה ויואני אלוף איטליה שוב עם מקום שני ונראה שאף אחד לא יכול לאתגר את פסקל אקרמן מלנצח בתחרות החולצה הסגולה של הספרינטר המצטיין עם מרב הנקודות 158. בינתיים כאשר המקום השני ארנו דמאר מ-FDJ מנצח היום את הספרינט ביניים אך הוא עם 98 נקודות בלבד.

סייקלינג אקדמי: דוידה צ'ימולאי, הספרינטר האיטלקי סיים במקום השביעי היום, שוב טופ 10 מכובד עבור הקבוצה. שאר הרוכבים הגיעו אף הם בשלום. גיא ניב סיפר בסוף הקטע השמיני של היום: ״במילה אחת – ארוך. החבר׳ה עשו עבודה טובה עם מקום שביעי, כ-20 קילומטרים לסיום סיימתי את העבודה שלי ועברתי לשחרור עד סוף הקטע״. גיא ניב סיים היום את הקטע השביעי במקום ה-74 רק 3:10 דקות לאחר המנצח ולפני יותר מחצי פלוטון, מחכים לראות מה הישראלי היחיד במרוץ יוכל לעשות בעליות בהמשך הדרך.

הקטע התשיעי יוזנק מחר, יום ראשון, נג״ש אישי בעלייה למרחק של 34.8 ק"מ מ-ריצ׳יונה ל-סאן מרינו והוא מסלול גבעות בדרגת קושי של 4 כוכבים מתוך 5 עם עלייה משמעותית וסיום שגם הוא בעלייה, זהו נג״ש משמעותי לרוכבים המתחרים על ניצחון בג׳ירו וצפויים להיות הפרשים גדולים בסיום.

תוצאות עשרת הרוכבים הראשונים בקטע

עשרת הרוכבים המובילים בדירוג הכללי GC של המירוץ (ללא שינוי מקטע 7):
1 Valerio Conti (Ita) UAE Team Emirates 35:13:06
2 José Rojas (Spa) Movistar Team 0:01:32
3 Giovanni Carboni (Ita) Bardiani CSF 0:01:41
4 Nans Peters (Fra) AG2R La Mondiale 0:02:09
5 Valentin Madouas (Fra) Groupama-FDJ 0:02:17
6 Amaro Antunes (Por) CCC Team 0:02:45
7 Fausto Masnada (Ita) Androni Giocattoli-Sidermec 0:03:14
8 Pieter Serry (Bel) Deceuninck-QuickStep 0:03:25
9 Andrey Amador (CRc) Movistar Team 0:03:27
10 Sam Oomen (Ned) Team Sunweb 0:04:57

שמות הרוכבים בבריחה של היום:
Marco Frapporti – ANS
Damiano Cima – NIP




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02