סיכום השבוע השני של הוואלטה אספניה 2019

פרימוז רוגליץ' ניצל את יכולות הנג"ש שלו כדי להשתלט על ההובלה אבל השם החם של הגרנד טור הספרדי שייך לסלובני אחר. האם לואלוורדה וקינטאנה נותר סיכוי?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

סיכום השבוע הראשון בוואלטה אספניה

הטור הספרדי מוכיח השנה שוב שמקום שלישי בחשיבות כגרנד טור לא אומר שהוא פחות מעניין או מלהיב מאחיו הגדולים – ההפך הוא הנכון, הרוכבים עצמם מתארים את הוואלטה כמרוץ יומי קשה של 21 קטעים בו נותנים את המקסימום בלי לחשוב על מחר ולא כגרנד טור קלסי בו הרוכבים שומרים כוחות בקטעי מעבר.

שבוע שני חלומי שלו. פרימוז רוגליץ' | צילום: : Photo Credits: LaPresse – D'Alberto/ Ferrari / Paolone / Alpozzi

עוד כתבות בנושא 
סיכום השבוע הראשון בוואלטה אספניה
הבולים החדשים שמוקדשים לקהילת רוכבי האופניים בארץ
שלומי חיימי סיים 30 באליפות העולם באופני הרים

פרימוז' רוגליץ' (Jumbo-Visma) משתלט על החולצה האדומה בעזרת יכולת נג"ש יוצאת דופן ויציבות בטיפוסים כאשר בן ארצו הצעיר טאדיי פוגאצ'ר (UAE) מספק ניצוצות ועולה גבוה בדירוג הכללי. תיהנו לכם מסיכום מקיף של השבוע השני והמכריע – מקטע 10 ועד קטע 15 כולל (קטע אחד לפני יום המנוחה השני של התחרות).

קטע 9 – 94.4 ק"מ, סיום בעלייה (ANDORRA LA VELLA – CORTALS D’ENCAMP)

טאדיי פוגאצ׳ר (UAE) הסלובני הצעיר מקבוצת האמירויות עדיין לא בן 21 והוא כבר משיג ניצחון בקטע 9 בגרנד טור הראשון שלו כמקצוען, ראינו כבר מה הוא שווה השנה כשניצח את טור קליפורניה והוא ממשיך לפרוע את השטרות בבמות הגדולות של אירופה. הקטע הקצר והמלהיב התקיים באנדורה על תוואי מאתגר שכלל לא פחות מחמש עליות מדורגת בתוך 94 ק״מ בלבד.

מלפניו ואז מאחוריו התנהל מאבק קשה בין רוכבי ה-GC כאשר מיגל אנחל לופז (Astana) היה הראשון לתקוף בתחילת העלייה אך ללא הצלחה (מסיים כדקה אחרי המנצח), אחריו היה זה ניירו קינטנה (Movistar) שגם הצליח לסיים שני (23 שניות אחרי מנצח הקטע) וזאת בעזרת חבר קבוצתו מארק סולר שהיה כבר בעמדת ניצחון בעצמו אך נדרש על ידי מנהל הקבוצה לרדת אחורה ולסייע לקולומביאני להגדיל את הפער משאר המתחרים ולהשיג את החולצה האדומה לראשונה מאז 2016.

פרימוז רוגליץ׳ (Jumbo-Visma) ממשיך להציג יכולת יציבה ובגרות כאשר הוא מסיים שלישי בקטע (48 שניות אחר מנצח) עם אלחנדרו וולוורדה (Movistar) על הזנב שלו, הסלובני הבכיר מגיע לנג״ש של קטע 10 אחרי יום המנוחה במצב טוב כפייבוריט ורק הפתעה תמנע ממנו את החולצה האדומה

קטע 10 – 36.2 ק"מ נג"ש אישי ITT, גבעות (JURANÇON – PAU)

פרימוז רוגליץ׳ שורף את מסלול קטע 10 בוואלטה אספנייה ומחליף חולצה ירוקה באדומה. ניירו קינטנה עם תצוגת נג״ש נוראית מאבד 3 דקות ואתן את החולצה וההובלה. היה זה קטע מפתח בשבוע השני של הוואלטה על מסלול הנג"ש בפו שגם כיכב השנה בטור דה פראנס.

עבור הסלובני היה זה מצב עדיף כשהוא מגיע טרי אחרי יום מנוחה לתת ביצוע איכותי בדיסיפלינה החזקה ביותר שלו. פוגאצ'ר פתח חזק מאוד אך דעך בחצי השני מה שהספיק לו למקום 11 בקטע אך טוב יותר מכל שאר המתמודדים שמעליו בדירוג מלבד רוגליץ' שמנצח בקטע ועובר להובלת הוואלטה עם הפרש שייתן לו הרבה אוויר להרים.

קטע 11 – 180 ק"מ, גבעות (SAINT-PALAIS – URDAX)

מיגל איטוריה (Euskadi-Murias) מנצח את קטע 11 בוואלטה מתוך קבוצת בריחה של 14 רוכבים, הוא תוקף מרחוק 25 ק״מ מקו הסיום ומצליח להחזיק פער קטן עד לסיום בסולו מרשים.

זה ניצחון רביעי לרוכב ספרדי בוואלטה השנה וחגיגה גדולה יותר בגלל שהוא מקבוצה מקומית של החבל הבאסקי. אין שינוי בדירוג הכללי, כאשר הדבוקה לוקחת את היום הזה רגוע עם פער מהבריחה שגם הגיע ל-10 דקות. אנחל מדראצו מוביל קטגוריית ההרים אוסף נקודות בפעם האחרונה השבוע לפני ההרים הגבוהים.

קטע 12 – 171.4 ק"מ, מישורי (CIRCUITO DE NAVARRA – BILBAO)

פיליפ ז׳ילבר (Deceuninck-Quickstep) הבלתי נגמר מנצח את קטע 12 בצורה מרשימה, הבלגי בן ה-37 ואלוף עולם לשעבר משלים בכך 10 ניצחונות בקטעים בגרנד טורס השונים.

הבריחה של היום יצאה רק לאחר 100 ק"מ של תחרות, בריחה של שמונה רוכבים הורשתה לצאת וז'ילבר הוא הרוכב החזק ביותר ביניהם. ז'ילבר עושה זאת בצורה אופיינית עם התקפה מאוחרת בעלייה האחרונה של היום בשיפוע משמעותי ואז גולש לסיום בבילבאו במהירות. אין שינוי בדירוג הכללי.

קטע 13 – 166.4 ק"מ, סיום בעלייה (BILBAO – LOS MACHUCOS)

"הקשר הסלובני" שימו לב להגיה הנכונה של השם כי אתם תשמעו אותו עוד הרבה פעמים בשנים הקרובות… טאדיי פוגצ׳אר (UAE) מנצח את הקטע השני שלו בוואלטה 2019 על פסגת ״לוס מוצ׳אקוס" האכזרית והוא עדיין לא בן 21. על הדרך הוא עוזר לבן ארצו, פרימוז רוגליץ׳ להגדיל את היתרון שלו בהובלת הטור הספרדי.

הקטע כלל לא פחות מ-6 עליות בינוניות וקצב גבוה מההתחלה, קבוצת הבריחה קיבלה דקות שירדו במהירות לקראת העלייה האחרונה, שם הפרש ה-3 דקות נראה כבר גבולי. פייר לה-טור (AG2R) נראה עם סיכוי לניצחון אך בסוף זה מספיק לו רק למקום השלישי, קינטנה מנסה התקפה מוקדמת בעלייה אך הוא מנוטרל על ידי קבוצת המובילים וגם לא מצליח להחזיק את הקצב בהמשך כאשר הצמד הסלובני בולע את השיפועים הדו-ספרתיים בעלייה במהירות עד לניצחון והמחווה הג'נטלמנית של רוגליץ' שמאפשר לפוגאצ'ר הצעיר לנצח בלי קרב אל הקו.

קטע 14 – 188 ק"מ, מישורי (SAN VICENTE DE LA BARQUERA – OVIEDO)

סאם בנט (Bora-Hansgrohe) אלוף אירלנד מנצח את קטע 14 המישורי לאחר התרסקות גדולה בדבוקה בתוך הקילומטר האחרון. זה הניצחון השני של בנט בוואלטה הנוכחית (ניצח גם בספרינט בקטע 3) וה-14 שלו העונה. בנט בהחלט מוכיח שהוא שייך לקטגוריית מאיצי העל ובמידה ויישאר במרוץ עד השבוע האחרון תהיה לו הזדמנות לנצח בעוד 3 קטעים מישוריים יחסית. מובילי המירוץ נתפסו גם הם בנפילה שנגרמה מהצלבת גלגלים של 2 רוכבים בפלוטון אך מכיוון שהיה זה בתוך "האזור הבטוח" אותם שלושת הקילומטרים האחרונים בכל גרנד-טור ששומרים על כך שכולם מקבלים אותו זמן במידה ויש נפילה ואין הפרשי זמן בשל כך. לאחר הקטע התברר שאין פגיעות משמעותיות וכל הרוכבים סיימו את הקטע בשלום וימשיכו להתחרות.

קטע 15 – 154.4 ק"מ, סיום בעלייה (TINEO – SANTUARIO DEL ACEBO)

הראשון מתוך שני קטעים קשים צמודים זה לזה ומרובי עליות, אפשר להגיד המכריעים של המירוץ. הקטע לא אכזב אך גם לא ראינו מהפך – המגמות האחרונות בדירוג הכללי המשיכו ואפילו העמיקו. קבוצת יומבו-ויסמה ההולנדית מצליחה לייצר מצב בו הם גם מנצחים בקטע עם ספ קוס שנשלח קדימה בבריחה של היום וגם מגוננים על המוביל שלהם (שלא נראה מתקשה עד כה). עבור קוס האמריקאי זה ניצחון ראשון בזירה הבינלאומית הוא מנצל את הסיטואציה שנוצרה ובעלייה האחרונה הוא תוקף ומצליח להחזיק קצב מצוין עד לקו הסיום שבפסגה.

היחידי לתקוף מקבוצת המובילים היה אלחנדרו וולורדה (Movistar) כאשר רוגליץ' מצליח להגיב ולעקוב אחרי ההתקפה וגם להוביל אל קו הסיום הדואו מסיים ביחד 41 שניות לפני פוגאצ'ר ו-לופז. כל שאר המובילים מאבדים זמן היום ו-קינטנה מתפרק בעלייה לסיום ומתרחק מתמונת הפודיום משמעותית. לאחר קטע 16 ה-הררי ייצאו הרוכבים ליום מנוחה השני והאחרון בוואלטה השנה עם הזדמנויות מעטות לבצע שינוי בדירוג הכללי בשבוע השלישי.

לובשי החולצות (מובילים בקטגוריות השונות) אחרי קטע 15:
חולצה אדומה (מוביל הטור) – פרימוז' רוגליץ' (Jumbo-Visma) סלובני
חולצה ירוקה (מוביל הניקוד) – פרימוז' רוגליץ' (Jumbo-Visma) סלובני
חולצה מנוקדת (המטפס הטוב ביותר) – אנחל מדראצו רויז (Burgos-BH) ספרדי
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר הטוב ביותר) – טאדיי פוגאצ'ר (UAE) סלובני
הקבוצה המובילה – Movistar ספרד

מובילי הוואלטה בדירוג הכללי (GC) לאחר 15 קטעים:
1. Primoz Roglic (slo)
2. Alejandro Valverde (spa) + 2.25
3. Tadej Pogacar (slo) + + 3.42
4. Miguel Ángel López (col) + 3.59
5. Nairo Quintana (col) + 5.09
6. Rafal Majka (pol) + 7.14
7. Nicolas Edet (fra) + 9.08
8. Wilco Kelderman (nld) + 9.15
9. Carl Fredrik Hagen (nor) + 9.44
10. Hermann Pernsteiner (aut) + 11.39



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22