סיכום השבוע הראשון של הוואלטה אספניה 2019

אור דיין מסכם את השבוע הראשון של הגראנד טור השלישי בגודלו, שבניגוד לשניים האחרים, המתמודדים על התואר הכללי יצטרכו לעבוד בו קשה בעיקר בשבועיים הראשונים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רוכבי קבוצת מוביסטאר בוואלטה א'אספניה 2019

"לה וואלטה אספניה", הגראנד טור הספרדי השלישי בגודלו וחשיבותו וכך גם מיקומו בעונה אחרי הג'ירו ד'איטליה והטור דה פראנס ומעט לפני אליפות העולם שמסכמת עונה ארוכה וקשה לרוכבי הוורלד-טור.

מככבים בגראנד טור הביתי. רוכבי מוביסטאר | צילום: Peter Edmondson

עוד כתבות בנושא 
רוכב ההרים שלומי חיימי סיים במקום ה-30 באליפות העולם 
הרוכב האירי דן מרטין הוחתם ב"ישראל סייקלינג אקדמי"
עומר שפירא סיימה שלישית בקטע של טור קולורדו 

הוואלטה א'אספנייה ה-74 במספר התחיל ב-טורווייחה, ספרד ("קוסטה בלאנקה" חופי הים התיכון) ב-24 לאוגוסט ויסתיים במדריד הבירה ב-15 לספטמבר. הרוכבים יעברו כרגיל 21 קטעים עם 2 ימי מנוחה בלבד אשר באופן מסורתי נראה טיפוס רב יותר משני הטורים האחרים אך בשונה ממבנה קלאסי בו יש שיא בשבוע האחרון דווקא השנה מארגני הוואלטה שיבצו מעט קטעי טיפוס בשבוע השלישי כך שרוכבי הדירוג הכללי יצטרכו לעשות את המהלכים המכריעים שלהם בשבוע הראשון והשני.

גם השנה אנחנו דואגים לרכז ולסכם לכם כל שבוע את ההתרחשות בטור הספרדי הפתוח והמעניין, שווה לעקוב. תיהנו לכם מסיכום מקיף – מקטע 1 דרך כל השבוע הראשון ועד קטע 8 כולל (קטע אחד לפני יום המנוחה הראשון של התחרות).

קטע 1 – 13.4 ק"מ נג"ש קבוצתי, מישורי (Las Salinas de Torrevieja)

הוואלטה נפתח בנג"ש קבוצתי עם זינוק על רקע לבן מרשים כמו בשנת 2017 אז ניצחה קבוצת BMC, קטע מסוג זה הוא מלחיץ עבור רוב הקבוצות והפעם לצערנו זה גם קיבל הצדקה.

קבוצת אסטנה (Astana) הקזחית הגיעה עם אחד ההרכבים החזקים ביותר למרוץ והם גם מנצחים את הקטע כשהם עוצרים את השעון על 14:51 דקות חפות מטעויות ובעיות, מה ששם את מוביל הקבוצה שלהם "סופרמן" מיגל אנחל לופז בחולצת המוביל האדומה (לופז סיים על הפודיום במקום השלישי בשנה שעברה).

קבוצת דקוניק-קוויקסטפ (Deceuninck-QuickStep) הבלגית מסיימת במקום השני רק 2 שניות הפרש והם בהחלט מאוכזבים, הם סובלים מאבדן זמן משמעותי על המסלול בשל רכב הקבוצה של יומבו-ויסמה אשר חנה בצורה נוראית וחסם להם את הקו (הרכב של הקבוצה ההולנדית עמד שם מלכתחילה בשל נפילה של רוכבי הקבוצה) ולכן כנראה שנמנע מהם ניצחון בקטע.

במקום השלישי מסיימת קבוצת סאנווב (Team Sunweb) רק 5 שניות אחרי המנצחים, גם קבוצת "החינוך" EF מסיימים עם זמן מצוין רק 7 שניות אחרי המנצחים.

הסיפור המרכזי של היום היה הנפילות של מספר רוכבים מובילים ביניהם פרימוז רוגליץ' מיומבו-ויסמה (50 שניות הפרש) ופאביו ארו (UAE). זה נגרם בגלל פינה חלקה ורטובה במסלול קצת אחרי מדידת הזמן באמצע המסלול ועכשיו רק נותר לראות איך זה ישפיע על הרוכבים מבחינה פיזית ומבחינת אבדן הזמן היקר.

קטע 2 – 199.6 ק"מ, גבעות (Benidorm – Calpe)

צפו לבלתי צפוי בטור הספרדי, לאחר היום הראשון שהיה קטסטרופה עבור חלק מהרוכבים, הפעם רוב הפערים הצטמצמו בשל רכיבה התקפית של רוכבי ה-GC בקטע שעל הנייר נראה מתאים לסיום במאוץ המוני.

ניירו קינטנה (Movistar) הקולומביאני מנצח את הקטע עם התקפה מאוחרת ב-3 ק״מ האחרונים לאחר שהיה חלק מקבוצת עילית איכותית שכללה את פרימוז רוגליץ׳ (Jumbo-Visma, שמפצה על הנפילה אתמול) ו-ניקולאס רוש (Team Sunweb) שילבש אדום במקום לופז.

זה הניצחון השני של קינטנה השנה בקטע בגראנד טור ונראה שהוא בכושר מצוין להתמודד בעצמו או לעזור לחברי קבוצתו להיאבק על ניצחון בתחרות.

20 קילומטרים מהסיום נוצרה קבוצת חוד איכותית של 6 רוכבים אשר התנתקה מהפלוטון לאחר התקפה חזקה של ניקולאס רוש ומיקל נייבה (Mitchelton-Scott) אליהם הצטרפו ריגוברטו אוראן (EF), קינטנה, ארו ו-רוגליץ'. קינטנה ניצל הזדמנות כאשר כל הרוכבים הסתכלו על רוגליץ' והוא מנצח סולו באופן מרשים בתוואי מישורי יחסית (לא אופייני עבורו) אחריו מסיים רוש וסוגר את הפודיום רוגליץ'.

 

קטע 3 – 188 ק"מ, גבעות (Ibi – Alicante)

סאם בנט, אלוף אירלנד מקבוצת בורה-האנסגרו (Bora-Hansgrohe) מנצח באופן משכנע בספרינט פיניש בקטע 3 של הוואלטה ובפעם ה-12 העונה, זה הניצחון הראשון אי פעם של אלוף אירי מכהן בגראנד טור.

הוא מקדים את אדוארד טיונס מקבוצת טרק (Trek-Segafredo) שעשו את רוב העבודה בקילומטר האחרון ואת לוקה מזגץ׳ מקבוצת מיצ׳לטון-סקוט. ניקולאס רוש מקבוצת סאנווב ו-אירי גאה בעצמו ממשיך להוביל את הטור הספרדי בחולצה האדומה אל תוך הקטע הרביעי שלו.

אגב, בנט מחפש קבוצה לעונה הבאה… השמועות מדברות על מעבר לקוויקסטפ כתחליף לויויאני, למישהו יש הצעות נוספות ?


קטע 4 – 175.5 ק"מ, מישורי (Cullera – El Puig)

אלוף הולנד מנצח את אלוף אירלנד במאוץ אל הקו בקטע 4 של הטור הספרדי. פאביו יעקובסון מקבוצת קוויקסטפ היה המהיר ביותר בקטע מישורי יחסית במושגי הוואלטה כאשר הוא הקדים את מנצח קטע 2, סאם בנט מקבוצת בורה.

הדרמה הגדולה של היום נרשמה בקילומטר ה-50 כאשר סטיבן קרוסוויק הכריז על פרישה עקב כאב בברך אחרי ההתרסקות בקטע 1, קרוסוויק הוא ״סגן העליות״ של פרימוז רוגליץ׳ וזה אבדן משמעותי עבור קבוצת יומבו-ויסמה.

קטע 5 – 170.7 ק"מ, סיום בעלייה (L’Eliana – Javalambre Observatory)

אנחל מדראזו (Burgos-BH) לובש חולצת ההרים (מנוקדת כחולה) לא יכול לחלום על יום טוב מזה, הוא מנצח מהבריחה של היום את הקטע החמישי של הוואלטה והראשון שמסתיים בעלייה השנה.

מיגל אנחל לופז (Astana) חוזר לחולצת המוביל האדומה של הטור במקום ניקולאס רוש (לא נראה אותו יותר בתמונת ה-GC מעתה) לאחר שהצליח לתקוף ולפתוח פער קטן על שאר יריביו בדירוג הכללי בתוך ה-3 ק״מ האחרונים של סיום הקטע. וולוורדה ו-רוגליץ' ממשיכים להראות יכולת טובה והם מסיימים יחדיו 12 שניות בלבד אחרי לופז (וכעת נמצאים במקומות הרביעי ושני ב-GC בהתאמה). היה זה קטע שסידר בצורה ברורה יותר את תמונת הדירוג הכללי כאשר הקבוצה הדומיננטית ביותר היא כמובן מוביסטאר המקומית עם קינטנה ו-וולורדה במקומות 3 ו-4.

 

קטע 6 – 198.9 ק"מ, סיום בעלייה (Mora de Rubielos – Ares del Maestrat)

חסוס הראדה (קופידיס) מנצח את קטע 6 מתוך בריחה כאשר חברו לבריחה דילן טיונס (בחריין-מרידה) לוקח את החולצה האדומה, לשניהם זאת הצלחה ראשונה משמעותית בגראנד טור.

הכל פתוח בוואלטה במיוחד בימי הרים שכאלה, הבריחה הורשתה לפתוח פער משמעותי ולכן גם אנחנו רואים שינוי בחולצת המוביל אך הערכה שלנו כי זה לא יהיה משמעותי בהמשך.

 

קטע 7 – 183.2 ק"מ, סיום בעלייה (Onda – Mas de la Costa)

״אל אימבאטידו״ (הבלתי מנוצח) ״באלאוורדה״ ועוד כינויים רבים יש ל-אלחנדרו שנתן הצגה נוספת לפנתיאון בקטע 7, בגיל 39 עם חולצת הפסים של אלוף העולם הוא באמת תופעה כך שנדמה שהזמן לא משפיע עליו.

הניצחון הזה שם אותו במקום השלישי כללי בתחרות (16 שניות אחרי המוביל), הוא האיץ בעלייה הקשה מתוך ארבעת הרוכבים החזקים ביותר בתחרות – פרימוז רוגליץ׳ (מקום שני בקטע וכללי בפיגור של 6 שניות בלבד), מיגל אנחל לופז (ראשון כללי, בפעם השלישית ילבש אדום ואולי גם הפעם ישמור עליה?) ו-קינטנה (מקום רביעי כללי, 27 שניות אחרי המוביל) חברו לקבוצה של וולוורדה אשר היה התקפי מאוד לאורך כל העלייה האחרונה לסיום. דילן טיונס שהוביל יום אחד בחולצה האדומה מאבד אותה מהר מאוד כאשר הוא "מתפרק" 26 ק"מ מהסיום בעלייה אחת לפני הסוף ומאבד זמן רב.

יש לציין את ראפה מייקה (Bora-Hansgrohe) הפולני שמציג יכולת טובה בקטעי העליות והוא מסיים היום חמישי בקטע מה שמעניק לו גם את המקום החמישי כללי, דקה ו-58 שניות אחרי המוביל, לצערו חברו לקבוצה דוידה פורמולו לא זינק לקטע וזה יכול להיות משמעותי בהמשך הדרך.

רוכב נוסף ששווה לשים לב אליו הוא הסלובני טאדג' פוגאקאר (UAE) מקבוצת האמירויות אשר מסתמן בכושר טוב יותר מחברו לקבוצה ארו, פוגאקאר ממוקם במקום ה-6 כללי בתחרות ושני אחרי לופז בתחרות החולצה הלבנה של הרוכב הצעיר הטוב ביותר. פוגאקאר ניצח השנה את טור קליפורניה הידוע, התוצאה הטובה ביותר שלו עד כה ולכן ברור שיש פה כשרון גדול ומבטיח לשנים רבות.

הקטע השביעי היה השלישי ברצף עם סיום בעלייה ואולי הקשה מכולם עד כה, כל זאת בשבוע הראשון של הטור הספרדי מה שנותן לצופים לא מעט רגעי מתח ולרוכבים רגליים כואבות.

קטע 8 – 166.9 ק"מ, מישורי (Valls – Igualada)

את הקטע ניצח הגרמני הצעיר ניקיאס ארנדט (Team Sunweb) לו זה ניצחון קטע ראשון בוואלטה שמצטרף לניצחון בקטע שהשיג כבר בג'ירו. את הניצחון השיג בספרינט פיניש רטוב מתוך קבוצת בריחה גדולה שקיבלה הרבה מרחב היום, כל כך הרבה מרחב שהחולצה האדומה של מוביל הטור שוב עוזבת את כתפיו של לופז אחרי יום אחד בלבד ועוברת לרוכב אחר ניקולה אדה (Cofidis) שהיה חלק מקבוצת הבריחה שסיימה 9 דקות לפני הפלוטון. הובלת המרוץ צפויה להשתנות שוב בקטע 9 כאשר הרוכבים יתחרו במסלול קצר ומרובה עליות קשות באנדורה רגע לפני שהם יוצאים מקבלים את יום המנוחה הראשון.

 

לובשי החולצות (מובילים בקטגוריות השונות) לאחר קטע 8

חולצה אדומה (מוביל הטור) – ניקולה אדה (Cofidis)
חולצה ירוקה (מוביל הניקוד) – ניירו קינטנה (Movistar)
חולצה מנוקדת (המטפס הטוב ביותר) – אנחל מדראצו רויז (Burgos-BH)
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר הטוב ביותר) – דייוויד דה-לה קרוז (Ineos)
הקבוצה המובילה – Movistar ספרד

מובילי הוואלטה בדירוג הכללי (GC) לאחר 8 קטעים

1. (Nicolas Edet (fra
2. Dylan Teuns (bel) + 2.21
3. Miguel Ángel López (col) + 3.01
4. Primoz Roglic (slo) + 3.07
5. Alejandro Valverde (spa) + 3.17
6. Nairo Quintana (col) + 3.28
7. Carl Fredrik Hagen (nor) + 3.45
8. Rafal Majka (pol) + 4.59
9. Tadej Pogacar (slo) + 5.37
10. Esteban Chaves (col) + 5.53



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38