סיכום המקצה התחרותי בסובב כנרת

כתבנו אור דיין ביקר בסובב כנרת שחנך את המקצה התחרותי וקבוצת IGP גנבה את ההצגה לאחר שסייקלינג אקדמי לא הורשו להשתתף
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רוכבי קבוצת IGP על הפודיום בסובב כנרת

סובב כנרת מוכר לכולנו כאירוע עממי של הקפת הכנרת, אירוע יפה וגדול שכולל מגוון רוכבים וסוגי אופניים. השנה הוחלט לראשונה שיוזנק מקצה תחרותי בשיתוף איגוד האופניים שהיה אחראי על מדידת הזמנים והשיפוט. היו בעבר ניסיונות להזניק בנפרד מקצה מהיר של אופני כביש בקדמת האירוע, אך ללא מדידת זמנים ומעטפת מקצועית.

בפעם הראשונה מקצה תחרותי בסובב כנרת | צילום: אייל דולין

עוד כתבות בנושא 
רוכב אופניים מת מדום לב במהלך רכיבה
הבולים החדשים שמוקדשים לקהילת רוכבי האופניים בישראל
מדוע טרם נפתח הוולודרום בתל אביב?

מבחינת תזמון זוהי תקופת הבסיס אצל רוב רוכבי הכביש אשר בונים את הכושר לאחר פגרה קצרה בסיום העונה הקודמת, ולכן לדעתי המרחק (60.5 ק"מ) ותוואי התחרות (המישורי ברובו עם מעט גבעות קצרות בחצי הראשון) כן מתאימים לתקופה זאת. פרסים שווים של 1,000 שקלים (בדמות תווים לרכישת דלק בחסות דור אלון) הוענקו למנצחים בקטגוריות הגברים, נשים ודירוג קבוצתי, ונתנו אקסטרה מוטיבציה להרשמה וניצחון (בעיני מומלץ וחשוב לכל מארגן תחרות לדאוג לפרסים שווים על מנת להעלות את רמת התחרות שלו, בניגוד למצב כיום ברוב תחרויות הכביש בארץ).

מתחם הכינוס ועמדות ההרשמה בבוקר נוהלו בצורה טובה ואני חושב שדווקא הורגש שיפור משמעותי ביחס לתחרויות איגוד אחרות. כמו כן היתה הקפדה יתרה על הכללים במתווה של כולם שווים ונדרשים לאותם תנאים (כרטיס חבר איגוד פעיל או ביטוח ובדיקת מאמץ בתוקף). היו אלה דווקא רוכבי סייקלינג אקדמי הבכירים (האחים גולדשטיין למשל) שהגיעו ללא הנדרש ולא הורשו לזנק במקצה התחרותי, מה שפגע מעט ברמת התחרות בפלוטון החזק אבל יצר סיטואציה שוויונית.

מנצח התחרות רועי ויינברג (IGP) סיכם: ״היה מרוץ טוב. עבדנו חכם כקבוצה, התקפנו הרבה כדי ליצור בריחה חזקה עם כמה שיותר נציגים מקדימה. אחרי כמה ניסיונות קפצתי בפסגת אחת הגבעות במסלול, אלון יוגב הצטרף אלי ודקה- שתיים אחרי הגיע יובל דולין. משם המשכנו בעבודה מסודרת ומאחור שמרו חברי הקבוצה שלא יסגרו אותי ואת יובל. ניצלנו את היתרון המספרי של הקבוצה בבריחה ויובל בקילומטר וחצי האחרונים משך לבדו כשאני יושב שלישי על הגלגל של אלון עד ל-150 מהסיום, עשיתי ספרינט והצלחתי לחצות ראשון. בהזדמנות הזאת אני רוצה להודות לכל חבריי לקבוצה IGP שמושכים אחד את השני באימונים קדימה ובזכותם אנחנו מצליחים להגיע לתוצאות האלו".

וזה הסיכום של יובל דולין, אלוף ישראל בעילית בעברו וכיום מתחרה ברמה 1 שגם ניצח את הקטגוריה שלו בבריחה וסייע לחברו רועי ויינברג לנצח בעילית: ״היה ממש כיף לקחת חלק באירוע כשלראשונה התקיים גם מקצה תחרותי. לכל אורך המסלול היו רוכבים עממיים שיצאו לדרך לפני הזינוק וזה מאוד הפריע למהלך תחרות תקין, ולעתים היה מסוכן. המסלול כמובן היה יפהפה ברגעים שהצלחתי להרים את הראש ולהסתכל.

"במהלך התחרות היו מספר ניסיונות בריחה. בערך באמצע התחרות יצאנו אורי סרולוביץ׳, רועי ויינברג, אלון יוגב, תומר גרון ואנוכי לבריחה. תומר ואורי ירדו תוך מספר קילומטרים מהבריחה ונותרנו שלושתנו עד הסוף. הבריחה פתחה פער של 40 שניות, פער שהחזיק עד לסיום. בבריחה התחלפנו בעבודה לסירוגין ולקראת קו הסיום הובלתי את רועי לספרינט פיניש".

ניב ליבנר, מאמן נבחרת ישראל נשים, סיפר שההגעה של הרוכבות להתחרות בסובב היתה סיכום של מחנה אימונים לפתיחת עונת 2020 אותו התחילו רק ביום רביעי ולא בשלישי כמתוכנן בשל המצב הביטחוני. לתחרות עצמה זינקו 17 רוכבות, בלטה בהיעדרה הרוכבת הבינלאומית רותם גפינוביץ' כשגם שירה בירן נעדרה בשל נסיעה לחו"ל.

המחנה קבע את בסיסו בקיבוץ דליה בימים רביעי עד שישי ועיקר התוכן היה סיכום השנה הקודמת והסתכלות קדימה אל העונה הבאה תוך כדי תיאום ציפיות של הקמפיין האולימפי לטוקיו 2020.

ניצחו גם בדירוג הקבוצתי. רוכבי IGP | צילום: אייל דולין

בתחרות עצמה נרשם אירוע חריג כאשר רוכב מרמה 1 ורוכבת של הנבחרת, נועה ראובן, נתקלו אחד בשנייה והאחרונה נפלה. ליבנר דיווח שהיא רק סובלת משפשופים. הוא ציין לטובה את רוכבת אופני ההרים נעמה נוימן שהפתיעה מעט כאשר סיימה עם פלוטון הגברים המעורב והמהיר, מה שזיכה אותה בפודיום עם המקום השלישי.

אירוע חריג נוסף קרה ממש לקראת הסיום בפלוטון הגברים עילית ורמה 1 המעורב אשר הגיע שניות מעטות אחרי הבריחה המנצחת, בשל מאבקי מיקום בספרינט סיום עלו טענות לגבי מגע ודחיפה בין שני רוכבים בולטים אשר הובילה לדין ודברים אגרסיבי בין הרוכבים גם לאחר קו הסיום דבר שנפסק רק בעזרת הפרדת הצדדים, אין מקום לאלימות בספורט וזה בהחלט מקרה מצער שעדיף והיה ונמנע.

יש לציין כי זינקו לתחרות גם 10 זוגות רוכבים תחת מקצה טנדם תחרותי וביניהם הטריאתלט הפראלימפי אורן בליצבלאו יחד עם שותפו יוסי פוקר שסיפר לשוונג כי זה הישג משמעותי ובהחלט הופתעו מיכולת טובה של כמה מהרוכבים האחוריים בטנדם שיכולים להתפתח בכיוון הרכיבה התחרותי.

תוצאות עיקריות

עילית גברים (זמן מנצח 1:27:30, מהירות ממוצעת 41.48 קמ"ש)
1. רועי ויינברג, IGP
2. אלון יוגב, TACC
3. יפתח שושני, TeaMisgav

עילית נשים (זמן מנצחת 1:28:02, מהירות ממוצעת 41.23 קמ"ש)
1 רוני פישמן, נבחרת ישראל (IGP)
2. עומר שפירא, נבחרת ישראל (Canyon-Sram)
3. נעמה נוימן , נבחרת ישראל (TeaMisgav)

רמה 1 גברים (זמן מנצח 1:27:34, מהירות ממוצעת 41.45 קמ"ש)
1 יובל דולין, IGP
2. תום יצחקי, IGP
3. צחי בויגן, IGP

מנצחת הדירוג הקבוצתי הייתה קבוצת IGP שהגיעה במספרים גדולים ואיכותיים




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג