נופים פנורמיים ומסלול קשוח: סיכום היום השלישי של סמרתון

סטייג' "המלכה" של הסמרתון פתח את היום במזג אוויר טוב עם זינוק מתגלגל שהוביל את הרוכבים בקצב גבוה שפורר את טור הרוכבים הארוך לקבוצות קטנות יותר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

סיכום היום הראשון | היום השני | היום השלישי |


לאחר שני סטייג'ים קצרים ואינטנסיביים של רוכבי ה UCI בלבד, כ-312 רוכבים התייצבו על קו הזינוק של הסמרתון הדו-יומי. שני סטייג'ים מעניינים ושופעים באתגרים פיזיים ומנטלים השוזרים בתוכם את הצורך בטקטיקת רכיבה תחרותית, שימור אנרגיה ועבודת צוות עם בן/בת הזוג לרכיבה. השנה המסלול תוכנן במיוחד בשביל לאפשר לרוכבים אשר נהנים מאתגרים ברכיבה אך לא בהכרח מתחברים לקונספט של מירוץ מרתוני מתיש שרובו בדרכי כורכר להשתתף, וככזה, המסלולים מעט קצרים יותר משנים קודמות אך טומנים בחובם הרבה עניין.

צילום: יואב לביא, באדיבות סמרתון

סטייג' "המלכה" של הסמרתון פתח את היום במזג אויר מושלם במרכז המבקרים של קיבוץ קטורה. זינוק מתגלגל מבוקר הוביל את הרוכבים אל השדה הסולרי של הקיבוץ ומשם בקצב גבוה שפורר את טור הרוכבים הארוך לקבוצות קטנות יותר. לאחר כ-8 ק"מ של מישור מהיר התחיל הטיפוס המרכזי של היום לראש מעלה שחרות. עלייה ארוכה באורך של כ-6 ק"מ שמתחילה באופן מתון יחסית ולאט לאט הופכת תלולה יותר ויותר עד לכדי 25% שבורים ומדורדרים.

צילום: יואב לביא, באדיבות סמרתון

מקטע מעלה שחרות הוא גם תחרות "מלך ההר", מעיין תחרות בתוך תחרות בה מותר לזוגות להיפרד ולכבוש את ההר בזמן הטוב ביותר. אחרי הסדרת דופק קצרה נכנסו הרוכבים למקטע סינגלים מרהיב על בסיס שביל ישראל לאופניים, סינגל מפותל ומעניין שלקח אותם בקצב גבוה בין סלעים ומצוקים. ה"פיד זון" הראשון של משפחת רונן חיכה להם בסמוך לבסיס עובדה.

ארבעת זוגות המובילים מקרב רוכבי ה-UCI מגיעים ראשונים לנקודת ההאכלה בהפרשים קטנים אחד מהשני. ההצטיידות מהירה במים ואוכל והם נכנסים למקטע התשה ארוך בנחל מלחן ונחל מתק שלקח את הרוכבים בטיפוס מתון להר ברך הנקודה הגבוהה ביותר של הסטייג'. זהו קטע רכיבה מאתגר של מלחמה מול הרוח ומול הסבל הפנימי של פידול חזק בדרך ישרה וארוכה.

צילום: יואב לביא, באדיבות סמרתון

רצף ארוך של סינגל מדברי זורם ומענג, כולו במגמת ירידה נותן לי כוחות מחודשים לרוכבים המותשים. הנוף הנפתח מהר ברך עוצר נשימה ואפילו במוד "תחרות" קשה שלא להסיט מבט מהשביל ולהתבונן בו. הירידה של מעלה סיירים מהירה מאד ומכניסה למשתתפים קצת מרץ לאחר הטיפוסים הארוכים של היום. 10 הק"מ האחרונים לוקחים את הרוכבים לקטע מישורי, מפותל ומהיר בנחל רחם. עם ההגעה לאזור פארק תמנע, כבר מרגישים את הסוף. אך זה לא נגמר… מיד עם הכניסה לתמנע ציפתה לרוכבים ההפתעה האחרונה של היום, טיפוס קצר ותלול לגבעה של אתר נמרה. עוברים להילוך הכי קל באופניים ונותנים את כל מה שנשאר לתת. בתמורה, ירידה מהירה היישר לקו הסיום על שפת אגם תמנע ולפינוקים של כפר הרוכבים. סה"כ 72 ק"מ עם 1250 מטר טיפוס מצטבר במזג אוויר מושלם.

צילום: יואב לביא, באדיבות סמרתון

תוצאות יום התחרות השלישי – סטייג' 1 סמרתון דו-יומי – גברים UCI
מקום ראשון: Guy Sessler, Sven Strahle
מקום שני: Tomer Salzman, Gily Gonen
מקום שלישי: Alexandre Langlais, Louis Chazaly

תוצאות יום התחרות השלישי – סטייג' 1 סמרתון דו-יומי – נשים UCI
מקום ראשון: Coline Brunel, Noémie Garnier
מקום שני: Naama Noiman, Lianne Witkin
מקום שלישי: Lelia Koenig, Svenja Raff

גברים דו-יומי
מקום ראשון: טימו נאסר, בועז חמו
מקום שני: תום יצחקי, חן שרייבר
מקום שלישי: עומרי ארבל, דן כרמל

נשים דו-יומי
מקום ראשון: Anita Gehrig, Carolin Gehrig
מקום שני : Silke Lehnhof, Dagmar Trunk
מקום שלישי: נועה לוריה, תמי לוגסי

מאסטרס דו-יומי
מקום ראשון: אנג'לו די וירולי, יוסי בוטביה
מקום שני : נעם שילר, יובל רוזנצייג
מקום שלישי: מתן גדולטר, אורי לוי

גראנד מאסטרס דו-יומי
מקום ראשון: ליאור ביטון, ויטלי פרוסט
מקום שני : Denis Liaud, Matthieu Soboul
מקום שלישי: רונן שריזלי, חגי ענבי

זוגות מעורבים דו-יומי
מקום ראשון: Olivier Guth, Danièle Triesch
מקום שני : עדי פרילינג, חנוך רדליך
מקום שלישי: עידית שוב, דן זיגמונד

צילום: באדיבות סמרתון

צילום: באדיבות סמרתון

צילום: באדיבות סמרתון

צילומים: יואב לביא, דותן הלוי, עופר עברי, דובי בליט, רועי קאפח



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג