מרתון ארץ ים המלח: מהשנה כל הרצים יחצו את ים המלח בריצה

אחרי שמרתון "ארץ ים המלח" הושק לפני שנה בהצלחה, המהדורה השנייה שלו מציעה עדכון במסלולים למי שרוצה לנצל את החוויה המיוחדת של לרוץ על הסוללות בתוך ים המלח ולראות את ירדן מקרוב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ליזום מרתון חדש בישראל זה עניין לא פשוט בכלל, כמו גם לשמר מרוץ שקיים כבר עשרות שנים. אבל במועצה האזורית תמר הצליחו לעשות את זה בהצלחה בפברואר 2019, אז התקיים לראשונה מרתון ארץ ים המלח, שנוסד במקום מרוץ עין גדי והציע אטרקציה הרבה יותר גדולה לרצים בכל הרמות מהארץ ומהעולם.

צ פ ו | הסוללה עליה רצים

מארגני מרתון ארץ ים המלח הבטיחו חוויה מסוג אחר שאין שנייה לה, וקיימו. האטרקציה היתה ריצה על הסוללות של מפעלי ים המלח (ראו בסרטון לעיל), כלומר ריצה על מסלול עפר שמשני צידיו רואים את הים – מעין קריעת ים סוף, רק בים המלח. הנהנים העיקריים מהמסלול המרהיב והמיוחד במינו היו לפני שנה הרצים של שני המסלולים הארוכים יותר: המרתון והמקצה ל-50 קילומטרים שמוכר גם כאליפות ישראל למרחק הזה. לעומת זאת, השנה, כל הרצים בכל המקצים החל מ-5 קילומטרים ועד ל-50, יוכלו ליהנות מהריצה המיוחדת על הסוללות, משהו שאי אפשר לעשות ביומיום מאחר ומדובר בשטח סגור השייך למפעלי ים המלח.

"כולם רצים השנה על הסוללה"

"בשנה שעברה הזינוק היה בעין בוקק. סגרנו חלק מכביש 90 וכל המשתתפים רצו כ-4 קילומטרים לפני שפנו מזרחה ועלו על הסוללה. השנה מזנקים אחרת לגמרי", מספר לשוונג מנהל המרוץ אופיר קינדלר מסביר על השינויים המשמעותיים לקראת מרתון ארץ ים המלח השני שיתקיים ביום שישי ה-7 בפברואר, "מתחם הזינוק ממוקם על אי מלאכותי באמצע הים בסמוך למלון ישרוטל ים המלח, כך שכל הרצים בכל המקצים יוכלו ליהנות מהריצה בסוללה בניגוד לשנה שעברה, שאז רק רצי המרתון וה-50 קילומטרים הגיעו למקומות האטרקטיביים באמת".

ריצה חד פעמית על הסוללה | צילום: SportPhotography

אז בשנה שעברה חנכו את הריצה על הסוללות של מפעלי ים המלח והשנה מספרים המארגנים שחלק מהשינויים לטובה בוצעו במסלולים קרו בזכות הנכונות של הגופים האחראים באזור לשפר את תנאי הריצה על הסוללות, מדובר במפעלי ים המלח, רשות ניקוז ים המלח והחברה להגנת ים המלח. בזכות העבודה של גופים אלה על המסלולים, יוכלו השנה יותר רצים ליהנות מהם, ואם במרתון ארץ ים המלח הראשון השתתפו 2,500 רצים בכל המקצים וההרשמה נסגרה, השנה הצפי הוא לכמות של בין 3,500 ל-4,000 רצים, כולל 300 משתתפים מחו"ל.

שער הזינוק יוצב כאמור ממש בכניסה לסוללה שחוצה את ים המלח ממערב למזרח ואורכה הוא כ-6 קילומטרים. זה אומר שהרצים במקצים הקצרים יותר ל-5 ו-10 קילומטרים ירוצו על הסוללה הזאת, ואז יבצעו פניית פרסה ויחזרו על עקבותיהם לכיוון שער הסיום, שמרוחק כקילומטר משער הזינוק ויוצב בסמוך למלון ישרוטל גנים, צפונית למקום שממנו מזנקים. רצי חצי המרתון יחצו את הסוללה לרוחב ומשם ימשיכו צפונה לאורך הגבול בין החלק הישראלי לחלק הירדני של ים המלח, כך שהם יוכלו לראות מקרוב מאוד איך נראה ים המלח הירדני. הם יחזרו לאחר מכן במסלול מקביל ומצפון. לעומתם, רצי המרתון וה-50 קילומטרים יחצו את הסוללה הראשונה ומשם יפנו דרומה, ועל הדרך יחצו סוללה נוספת ממזרח למערב ובחזרה.

המסלולים החדשים, הזינוק ישר לתוך הים

חשוב לציין שהתוואי של המסלולים בכל המקצים, כמעט לכל אורכם, הוא דומה לדרך כורכר מהודקת, כך שאין צורך בנעלי ריצה מיוחדות לשטח, אלא בנעלי כביש שהן מספיק חזקות בניגוד לנעלי תחרות קלות במיוחד שאולי יותר מתאימות לכביש. בכל מקרה, כל המסלולים במרתון ארץ ים המלח הם שטוחים ומהירים, וגם מדודים רשמית כך שאפשר לקבוע בהם שיאים אישיים, כאשר גם פרסים כספיים ימתינו למנצחים במקצים של 10 קילומטרים ומעלה.

מרתון ואליפות ישראל ב-50 ק"מ

מאחר והשנה לא סוגרים את כביש 90, קהל המשתתפים וגם המלווים לא ממש צריך להילחץ מדרכי ההגעה. כמובן שבמרוץ במקום רחוק שמוזנק החל מהשעה 6:00 בבוקר תמיד כדאי לישון באזור, אבל גם מי שבחור ללון בעין גדי לצורך העניין ולא במתחם המלונות, לא יצטרך למהר בגלל סגירות כבישים ודרכי ההגעה והעזיבה יהיו נוחים, כאשר גם כמות החניות במתחם הכינוס תגדל משמעותית לעומת השנה שעברה.

המקצים היותר עמוסים יהיו מן הסתם למרחקים של חצי מרתון ו-10 קילומטרים, אבל רוחבה של הסוללה הוא כ-12 מטרים, כך שיהיה מספיק מקום בדיוק לרוץ בנינוחות וליהנות ממראות מרהיבים של ים וגבישי מלח משני הצדדים. במקצי המרתון וה-50 קילומטרים (שמוכר על ידי איגוד האתלטיקה כאליפות ישראל הרשמית למרחק זה) צפויים להתחרות כ-250 עד 300 רצים בכל אחד.

מרתון חוויתי ושונה לגמרי | צילום: SportPhotography

"אנחנו לגמרי רואים את האירוע הזה כסוף שבוע", אומר אופיר קינדלר, "אנחנו משווקים חבילות למלונות שמותאמות לרצים עם ארוחות מוקדמות במיוחד לרצים וארוחת בוקר מאוחרת למסיימים, ועובדים בשיתוף כמעט עם כל המלונות באזור. האירועים יתחילו כבר ביום חמישי עם פתיחת האקספו ואירוע יוגה, והמתחם עצמו יוקם על חוף הים בסמוך לשער הסיום".

אז אין ספק שבעידן שבו כבר יש יותר משלושה מרתונים בישראל ובמיוחד בשיאה של עונת המרוצים, קשה מאוד להתעלם מאירוע אחד ששונה לגמרי מהשאר ומציע חוויה שבאמת לא ניתן להשיג בכל יום אחר.


רוצים לרוץ באחד מהמקצים של ארץ ים המלח? היכנסו לאתר הרשמי של המרתון וקבלו הנחה מיוחדת לגולשי שוונג עם הקלדת הקוד shvng20 – כאן

בשיתוף מרתון ארץ ים המלח



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג