מלווים איש ברזל לתחרות ישראמן אילת? הנה מה שאתם צריכים לדעת

הכנו למלווים את המדריך השלם והמקיף להתמצאות ביום הישראמן, החל מרגע הזינוק ועד למסיבת הסיום על קו הגמר - זה מה שמחכה לכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הישראמן הוא ללא ספק יום חג לחובבי המרחקים הארוכים, אנשי הברזל והטריאתלטים. חודשים ארוכים של אימונים מפרכים מתנקזים ליום אחד בשנה, בסוף ינואר כשכולם יורדים לאילת בשיירת מכוניות ממודבקות וגאות. ספורטאים רבים מעדיפים להביא אתם מלווים או בני משפחה, גם לצורך העלאת המורל בהמתנה מורטת העצבים בחוף הרויאל ביץ' בבוקר התחרות וגם כדי לזכות לעידוד ותמיכה בכל אותן שעות ארוכות שהם "נותנים עבודה" על המסלול.

הזינוק למים כשקרני השמש הראשונות מפציעות, זהו מחזה מרהיב ומעורר השראה | צילום: ניר עמוס

נכון שהספורטאים עסוקים עד מאוד בהכנות האחרונות, הן הפיזיות והן הנפשיות, אבל גם למלווים עצמם מגיע ליהנות ולהיות חלק מאותו יום חג מיוחד. בנינו במיוחד עבורכם, המלווים, מדריך מיוחד שיעזור לכם להתמצא בכל אותו היום הארוך הזה.

בוקר התחרות

6:20 בבוקר, הזינוק למים כשקרני השמש הראשונות מפציעות, זהו מחזה מרהיב ומעורר השראה. מלווים יקרים, הכינו את המצלמות כי זה הוא רגע שחובה לצלם. כל הספורטאים כבר עומדים על קו המים, כפות הרגליים בתוך המים הספק קרירים ספק נעימים של הים האדום. מרחוק כולם נראים אותו הדבר, רק מבדיל ביניהם צבע כובע השחייה שלהם והוא זה שמרמז לאיזה קטגוריה הם שייכים.

הצופר משמיע קול וכולם מפעילים את השעונים ויוצאים לדרך ב"מכבסה" אחת גדולה | צילום: צלמי שוונג

כובע כסף: מקצה ישראמן מלא 226.

כובע ירוק: מקצה מלא שלשות 226.

הצופר משמיע זעקה ארוכה וכולם מפעילים את השעונים ויוצאים לדרך ב"מכבסה" אחת גדולה. לאט לאט הם מתרחקים מקו החוף אל כיוון הבויה (מצוף שנמצא בעומק הים). ובשלב הזה, בשעה 6:30, מתקדמים אל קו החוף ספורטאי הזינוק השני:

זינוק מקצה חצי ישראמן – עלית, גברים 18-44, (גברים בכובע לבן, נשים בכובע תכלת)

גילאי 18-39 (כובע שחור)

גילאי 40-44 (כובע כחול) 

גילאי 45-49 (כובע לבן) 

גילאי 50+ (כובע תכלת)

בשעה 7:20 יוזנקו מקצה שלשות חצי ישראמן בכובעים בצבע ירוק 

המקצה המלא מבצעים שני סיבובים ולכן הראשונים שתראו לצאת מהמים הם דווקא מתחרי החצי מרחק או שחייני השלשות שמגיעים כדי לתת את כל מה שיש להם. ממליצים לכם מאוד לעמוד סמוך ככל האפשר ליציאה מהמים ולהמתין לראות את ראשוני השחיינים יוצאים, המלצה נוספת היא לעמוד סמוך למסעדת הסושי ומי שמחפש קצת שקט, אנו ממליצים להתרחק טיפה מההמולה על קו החוף ולהמתין לספורטאי שלכם בכניסה למלון ספורט שם הוא בטוח יראה אתכם.

לשחיינים המהירים בקטע השחייה במקצה המלא, בדרך כלל לוקח קצת יותר מ-50 דקות כך שצפי יציאת הראשונים הוא בסביבות 7:10. כמובן שאל תזוזו מהחוף עד שהספורטאי שלכם יוצא מן המים. מילה טובה שלכם תתן לו בטוח זריקת עידוד ותראו איך הוא מתמלא באנרגיות ורץ בכל הכוח לשטח ההחלפה. לפעמים מאוד קשה לזהות את השחיינים כיוון שלכולם חליפות שחייה שחורות. המלצה חמה, תזכרו טוב טוב עם איזה משקפת הספורטאי שלכם נכנס למים ושימו לב לסימנים מזהים נוספים כמו כיתוב על חליפת השחייה או שעון יד בצבע בולט.

לשחיינים המהירים בקטע השחייה במקצה המלא, בדרך כלל לוקח קצת יותר מ-50 דקות | צילום: ניר עמוס

מומלץ לבדוק עם הספורטאי שלכם מה הערכת הזמנים שלו לכל אחד מהענפים. הספורטאים יודעים הכי טוב למה לצפות, הם התאמנו שעות ארוכות וחודשים רבים לרגע הזה. הנעלם הגדול הוא תמיד מקטע האופניים שיכול להתארך בגלל רוחות מדבריות, אבל על זה נדבר בהמשך.

קטע האופניים

הספורטאי שלכם יצא מהמים, ציידתם אותו בכמה מילות עידוד והוא רץ הלאה לשטח ההחלפה. לשטח ההחלפה אסור לכם להיכנס, אל תנסו, זה רק עלול להפריע לסדרנים. ברגעים מותחים אלו מתארגנים הספורטאים. חלקם מחליפים בגדים וחלקם פשוט מורידים את חליפת השחייה, לובשים חולצה ומכנסי רכיבה וממלאים את הכיסים באוכל ויוצאים לדרך. אם אתם רוצים לראות את הרצים ולעודד אותם, המקום הטוב ביותר שתוכלו לעמוד בו הוא בכיכר שחמון, הכיכר שממנה פונים ימינה ומתחילים את העליה לכביש 12. נכון שגם לפני כביש 12 ישנה עליה שבה תוכלו לעודד. הבעיה הגדולה היא שאין לכם דרכי הגעה לכיכר שחמון, אלא אם כן הבאתם אתכם אופניים.

הרכיבה בכביש 12 המדברי היא מהיפות שיש, אך יש לה תג מחיר של רוחות מדבריות | צילום: צלמי שוונג

בגלל שהכביש סגור, לא תוכלו לטפס למעלה ולראות את הרוכבים, אבל עכשיו, כשהם יצאו לדרך, יש לכם מספיק זמן ללכת לשתות קפה ולאכול. ישראמן היא תחרות ארוכה ולכן חשוב שגם אתם תדאגו לעצמכם, אל אף שהמתח הוא עצום.

מי שמעוניין לחוות את התחרות במלוא עוצמתה, יכול לעלות על אחד האוטובוסים שיוצאים החל משעה 9:00 כל חצי שעה ממלון אמריקנה. האוטובוסים מגיעים לשטח ההחלפה T2 בו מחליפים הרוכבים מאופניים לריצה. אם החלטתם לעלות על האוטובוס, חשוב מאוד להביא אתכם מעיל או בגד ארוך מחמם, כובע, שתייה ואוכל. למעלה עלול להיות קר והמון רוח ואין אוכל ושתייה זמינים לקהל. אם אתם מלווים ספורטאי שמשתתף במרחק החצי, חשוב שתרדו בזמן חזרה לעיר כדי לא לפספס את הסיום שלו.

ראשוני הרוכבים בקטגוריה המלאה יסיימו את קטע הרכיבה אחרי כ-5:40 שעות לערך זאת במידה ולא היה מזג אויר קיצוני של רוחות חזקות או קור. הרכיבה בכביש 12 המדברי היא מהיפות שיש, אך יש לה תג מחיר של רוחות מדבריות שעלולת להופיע. הרוכבים מכירים את התופעה ומתארגנים בהתאם. הרוכב הממוצע יסיים את קטע האופניים בזמן של כ-8 שעות לערך ואולי אף יותר.

קטע הריצה

התחרות מתקדמת וכך גם השעות. אם אתם רוצים לחוות את הישראמן במלואו, ממליצים לכם לחכות בקו הסיום בסביבות השעה 11:00 כדי לקדם את בואם של מסיימי החצי ישראמן הראשונים. סביב השעה 13:00-13:30 ראשוני הרוכבים במקצה המלא כבר צפויים להגיע לתחנת T2, זו היא התחנה שנמצאת בבסיסו של הר יואש. בתחנה זו ממתינים לספורטאים התיקים ובהם הציוד אותו הפקידו מראש. בתיקים הם ימצאו את נעלי הריצה שלהם, אולי מזון טכני. בתחנה זו ישנו צוות שיעזור לספורטאים לאתר את התיק שלהם ולבצע החלפה מהירה.

שטח החלפה בישראמן גארמין

ב-T2 ממתינים לספורטאים התיקים ובהם הציוד אותו הפקידו מראש | צילום: צלמי שוונג

הירידה מכביש 12 ארוכה מאוד וכל הספורטאים נערכו והתאמנו לרגע זה, בין אם בטכניקה נכונה שתשמור להם על הארבע ראשי ובין אם באימונים מנטליים. אנו ממליצים לכם להגיע לכיכר "מרידיאן", המקום בו בעבר היה מלון מרידיאן, סמוך לבסיס חיל הים. בכיכר זו צפויה להיות עמדת די ג'י ומעודדים רבים. זו היא גם עמדת הזנה שבה הרצים יכולים לעצור להתרעננות מהירה.

מתחרי המרחק המלא יעברו בכיכר זו 6 פעמים ואילו מתחרי החצי יעברו שם פעמיים. המרינה היא נקודה נוספת בה אתם יכולים להתמקם ולהמתין לרצים. מתחרי המרחק המלא יעברו שם חמש פעמיים ואילו מתחרי החצי יעברו שם פעם אחת. היתרון בהמתנה במרינה שתוכלו לראות את הרצים פעמיים ולצייד אותם בעוד חיזוק מוראלי.

לרץ הממוצע קטע ריצת המרתון (לאחר השחייה והרכיבה) צפוי לקחת בין 4:00 ל-4:30 שעות וכשיורד הערב הרוחות מתחזקות, הקור יורד ולפעמים גם קצב הריצה של הספורטאים. מומלץ לעמוד באזור כיכר הג'אז כיוון ששם יש רוח פנים וגם שיפוע, נקודה קשה לרצים ולתת להם עידוד בכל הכוח. הערב זהו השלב בו הליווי והעידוד שלכם הוא קריטי ולכן חשוב לגלות רגישות והבנה.

מסיבת סיום

משעה 20:30 ועד שננעלת התחרות באופן רשמי בשעה 23:20, תערך מסיבה שמחה על קו הסיום. כולם מוזמנים לעודד את המסיימים ולרקוד איתם לסיום.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • טל הגיב:

    מבחינתי החברה בקאראוואן שחנה ליד הרויאל ביץ הם אלו שסיפקו את הסחורה למשתתפים שיצאו מהמים. איזה עידוד איזו אהבה
    שיחקתם אותה

  • טל הגיב:

    החברה בקראוון שליד הרויאל ביץ ביציאה מהמים
    נתנו הופעה מרשימה
    כל הכבוד

  • מישהו הגיב:

    עוד משהו ששכחתם: אל תשכירו קטנוע ותעלו על מסלול הרכיבה. יש אנשים שלא מודעים לכך שזה פסול.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה לא נגמר עד שזה לא נגמר", יוגי ברה, המנג'ר האגדי של הניו יורק ינקיס


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
02:20
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
41:22
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
18:59
<\/iframe>"' data-height='450' data-video_index='11'>
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
49:44
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
57:31
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
28:02
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
39:48
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
01:41

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.