מי מפחדת מטריאתלון?

השבוע מסתיימת ההרשמה לטריאתלון נשים. לטובת כל אלה שעדיין מתלבטות, חוששות ולא בטוחות, ולטובת כל אלו שהיו רוצות להתנסות, אפילו במסגרת שלשה (ולעשות רק שחייה, רכיבה או ריצה ולא את כל השילוב) מור שלזינגר מקדישה את המאמר הבא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


השבוע מסתיימת ההרשמה לטריאתלון נשים. לטובת כל אלה שעדיין מתלבטות, חוששות ולא בטוחות, ולטובת כל אלו שהיו רוצות להתנסות, אפילו במסגרת שלשה (ולעשות רק שחייה, רכיבה או ריצה ולא את כל השילוב) מור שלזינגר מקדישה את המאמר הבא

מאת:מור שלזינגר


אני מודה שבפעם הראשונה ששמעתי על טריאתלון זה נשמע לי הזוי לגמרי, משהו שרק "ספורטאים" עושים, שדורש כושר שיא. אם מישהו היה אומר לי רק לפני 4 שנים שאני אתנסה באתגר המטורף הזה – הייתי צוחקת. כשניסיתי גיליתי שזה הרבה פחות מפחיד ממה שזה נשמע, ובעיקר כיף. קשה לתאר במילים את תחושת ההישג המדהימה, את האושר והסיפוק שיש אחרי כל תחרות טריאתלון. חייבים להתנסות בזה על מנת להבין.

טריאתלון נשים ה-17 על שם תמר דבוסקין ז"ל יתקיים השנה ב-29.5.2010, וזו הזדמנות טובה להתנסות ולטעום מענף הספורט הזה, שמושך עוד ועוד אנשים. מדי שנה מצטרפות עוד ועוד נשים למעגל, השנה צפויות לקחת חלק בטריאתלון הזה 1500 נשים. בכתבה הבאה אנסה לענות על כמה מהשאלות הנפוצות שנשים רבות חוזרות ומציבות לפנינו.

1. מה זה בעצם טריאתלון?
טריאתלון הוא ענף ספורט שמשלב שלושה ענפים: שחייה, אופניים וריצה. ישנם מרחקים שונים, אבל הבסיס הוא זהה: שוחים בים, יוצאים ועולים על האופניים לרכיבה ומיד בסיום יוצאים לריצה.

2. מהם המרחקים בטריאתלון?
בטריאתלון נשים יש שני מקצים עקריים: מקצה הספרינט, שכולל 750 מטר שחייה בים, 20 ק"מ רכיבה על אופניים בכביש (ללא מכוניות, המשטרה סוגרת את הכביש) ולבסוף 5 ק"מ ריצה. ויש את המקצה העממי שכולל 500 מטר שחייה בים, 8 ק"מ רכיבה על אופניים, ו-2.5 ק"מ ריצה.

3. חייבים לעשות את הכל בטריאתלון?
ממש לא. יש אפשרות להשתתף בטריאתלון נשים כחלק משלשה: אחת שוחה, השנייה רוכבת על אופניים והשלישית רצה. בטריאתלון נשים יש כמות גדולה של שלשות, כולל שלשות אתגרים (נשים שרוכבות על אופני יד, או אופני טנדם) ושלשות משפחתיות (אם, בת וסבתא שעושות יחדיו את הטריאתלון).

4. לא שחיתי מאז שהייתי ילדה, ואני מפחדת מהים. אני עדיין יכולה לעשות טריאתלון?
תתפלאי, אבל רוב הנשים שמתחילות טריאתלון נמצאות במצב הזה בדיוק. קודם כל, כדאי לדעת שאפשר גם לשחות חזה בטריאתלון, לא חייבים לדעת לשחות חתירה. חשוב לזכור שבתחילת הטריאתלון בכלל הולכים או רצים במים, עד שמגיעים לעומק שאפשר לשחות. לאורך כל המסלול יש חבל עם מצופים, ואפשר במידת הצורך לעצור, להרגע, ולהחזיק בחבל. בים יהיו מצילים, על קיאקים שיעזרו במידת הצורך. כדאי לתרגל לפני כן שחייה, ובמיוחד שחייה בים. אפשר בשבת עם הילדים, אפשר להגיע לאחד מהאימונים הפתוחים שלנו, ללא תשלום, ולקבל טיפים ממאמנים מקצועיים, ולתרגל תחת השגחה.

5. אני צריכה אופניים מיוחדים לטריאתלון?
טריאתלטים מנוסים מעדיפים לרכוב על אופניים מיוחדים, שמיועדים לרכיבה מהירה על כביש. אבל בטריאתלון נשים – הכל הולך! אפשר להגיע עם אופני שטח, להשאיל מהבעל או מהשכן (לא מהשכנה – אותה תביאי איתך לטריאתלון) אופניים, או להגיע עם אופני עיר. אם אין לך אופניים, ואין לך ממי להשאיל, תוכלי גם לשכור אופניים במיוחד ליום האירוע.

6. ומה אם אני לא יכולה לרוץ רצוף?
לא חייבים לרוץ את כל המסלול. אפשר לשלב ריצה עם הליכה, ואפשר גם ללכת. בטריאתלון נשים האתגר הוא פשוט להשלים את המרחק. לשלב בין הענפים, ובעיקר – לקחת חלק מהאוירה המיוחדת.

7. יש לי כושר בסיסי, אבל אף פעם לא עשיתי טריאתלון. לא מאוחר מדי להחליט?
אף פעם לא מאוחר מדי. אם את ממילא רצה או רוכבת, ומסוגלת לעשות כל אחד מהמרחקים בנפרד, אין לך מה להפסיד. אם את עדיין לא בטוחה – אין לחץ, בחרי את המקצה שאת מרגישה איתו הכי בנוח: שחייה, רכיבה או ריצה ובואי ועשי שלשה עם חברות. במידת הצורך, אנחנו נוכל לעזור למצוא שותפות לשלה. באתר טריאתלון נשים תוכלי למצוא אימונים פתוחים (ללא תשלום) שמתקיימים לקראת הטריאתלון ברחבי הארץ, והרבה מאוד טיפים שימושיים ועוד. אני ממליצה להתחיל משם, ולראות מה מתאים לך.

8. צריך בגדים מיוחדים לטריאתלון?
ממש לא. אפשר לשחות עם בגד ים, לשים מכנסי רכיבה וחולצה לקראת הרכיבה על האופניים, ואם רוצים להחליף שוב בגדים לקראת הריצה. הכל הולך: יש מי שמתחרה בבגד ים או בחליפת טריאתלון כל התחרות, ויש מי שמחליפה בגדים בין לבין. מה שחשוב זה לעשות "חזרה גנרלית" וניסויים עוד לפני הטריאתלון, ולגלות את הבגדים שנוחים לך.

9. יש לי עוד מלא שאלות, מה עושים?
שאלות זה טבעי, במיוחד בספורט כמו טריאתלון שבפעם הראשונה יכול להראות מורכב ומבלבל. אני ממליצה לקרוא באתר טריאתלון נשים, להכנס לקבוצה שלנו בפייסבוק, או לפורום נשים בספורט ופשוט לשאול. כדאי להתעדכן מפעם לפעם במפגשים לקראת הטריאתלון שנערכים ברחבי הארץ, ושם תוכלי לקבל תשובות מאנשי מקצוע, ולפגוש עוד נשים שמתכוננות לקראת טריאתלון נשים.

10. טיפ לסיום?
להנות! כי טריאתלון נשים זה קודם כל כיף, חגיגה אמיתית. וכשתנסי את זה בעצמך, ותתפוצצי מאושר על קו הסיום, עם חיוך שלא יירד לך מהפנים במשך יומיים לפחות, אז תביני.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה לא נגמר עד שזה לא נגמר", יוגי ברה, המנג'ר האגדי של הניו יורק ינקיס



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
02:20
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
41:22
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
18:59
<\/iframe>"' data-height='450' data-video_index='11'>
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
49:44
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
57:31
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
28:02
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
39:48
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
01:41

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.