מי יתמודד השנה על התואר אלוף ישראל במרתון טבריה?

בכירי הרצים הישראלים לא יהיו שם, לפחות לא במרחק המרתון, ויפנו את הבמה לרצים מהשורה השנייה שייאבקו על תואר אלוף ישראל, ולביטי דויטש שצפויה לזכות. אבל יהיה לא פחות מעניין בחצי המרתון ובריצת ה-10 קילומטרים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ביטי דויטש מנצחת בחצי מרתון סמסונג תל אביב
ביטי דויטש מנצחת בחצי מרתון סמסונג תל אביב

זה אולי יישמע מוזר, אבל דווקא העובדה שריצת המרתון בישראל השתפרה פלאים בשנים האחרונות, פגעה במרתון טבריה מבחינת איכות הרצים הבכירים המקומיים וגם הזרים. מאחר והיום יש בארץ כבר 3-4 רצי מרתון ברמה גבוהה ועוד רצה ברמה בינלאומית הכי גבוהה, לוח הזמנים שלהם כולל הרבה יותר מרוצים ברחבי אירופה ועמוס מדי בכדי להכיל את מקצה המרתון בטבריה. החדשות הטובות הן שחלקם יגיעו לטבריה וירוצו במקצים אחרים.

חוזרת להגן על התואר, ואולי גם לשפר את שיאה האישי. ביטי דויטש בטבריה | צילום: באדיבות יורם איינר

עוד כתבות בנושא 
מה אתם צריכים לדעת על מסלול חצי המרתון בטבריה? 
לקראת מרתון טבריה: העליות, הרוחות ותוואי המסלול 
רצי עילית בינלאומיים בטבריה, יש דבר כזה? 

העובדה הזאת משאירה את המאבק על תואר אלוף ישראל לרצים מהשורה השנייה והשלישית. ונכון לכתיבת שורות אלה, רק שני רצים זרים יגיעו כדי למשוך את הרצים הישראלים לשיאים אישיים, כשאף אחד לא מדבר כמובן על שיא מסלול. הרץ הבכיר מביניהם יהיה הקנייתי שדרק קבניי שמחזיק בשיא אישי של 2:07:02 שע'.

מבין הרצים הישראלים, הרץ עם השיא האישי המהיר ביותר הוא מוקט פטנה, שבמרתון ברלין בספטמבר האחרון קבע 2:17:36 שע'. אין ספק שכעת הוא ירצה להתקרב לאזור השעתיים ו-15 דקות, ואולי להפוך לרץ הישראלי העשירי בכל הזמנים שעושה את זה. לשם כך הוא ינסה כמובן להיעזר גם בשני האורחים מחו"ל, כי אם לא יצמד אליהם יהיה לו קשה לרוץ לבד.

עוד רץ שינסה להיאבק על התואר הישראלי אחרי שקבע שיא אישי בברלין הוא גזאצ'ו פנטה, שבספטמבר רץ בזמן של 2:20:14 שע', והפעם ינסה לרדת מ-2:20 ואולי אף יותר מזה. עוד רץ שיהיה מעניין לראות עד כמה מהר הוא יוכל לרוץ במרתון הבכורה שלו יהיה מלקה תחלואיני בן ה-21 שמחזיק בשיא אישי של 1:05:54 שעה בחצי מרתון. את התוצאה הזאת הוא קבע לפני שנה בחצי המרתון בטבריה.

קצת מאחוריהם נראה על המסלול את אמיר רמון שגם הוא קבע את שיאו האישי ב-2019, במקרה שלו במרתון מילאנו, עם תוצאה של 2:26:57 שע'.

הרצה הבכירה היחידה מבין הנשים שתשתתף בטבריה היא ביטי דויטש, שניצחה גם בשנה שעברה והפעם היא תנסה לשפר את שיאה האישי, 2:36:40 שע', שנקבע לפני מספר חודשים במרתון קייפטאון.

הרץ הבולט במקצה חצי המרתון יהיה מארו טפרי, שמחזיק בשיאי ישראל בכל ריצות הכביש. טפרי קבע את שיאו הישראלי בחצי מרתון השנה באסטוניה, שם קבע תוצאה נהדרת של 1:00:52 שע'. בחודש שעבר הוא ניצח באליפות ישראל בעמק המעיינות בזמן של 1:03:19 שעה. אחד מהמתחרים שלו על התואר יהיה ימר גטהון, שסיים שני בעמק המעיינות בזמן של 1:03:56 שעה בעוד ששיאו האישי מהיר ב-31 שניות מהזמן הזה. בין הרצים המהירים נראה גם את אדם מובראק מאתלטי הסמטה שהוא בעל שיא אישי של 2:28:09 שע'.

חצי מרתון שני בישראל בתוך חודש. מארו טפרי | צילום: צלמי שוונג

את הרצות תוביל אשתו של מארו טפרי, סאלם באיולין, שרק לונה צ'מטאי סלפטר רצה מהר יותר ממנה בין הרצות הישראליות. שיאה האישי של באיולין בחצי מרתון הוא 1:08:29 שעה.

אבל אירוע לא פחות מעניין מכל השאר היה המרוץ ל-10 קילומטרים, שיפגיש בין מספר רצים שכבר ירדו מ-30 דקות, מה שמבטיח לנו ריצה איכותית במיוחד במידה והתנאים יהיו טובים. השיא הישראלי של מארו טפרי עומד על 28:32 דק' ועד היום ארבעה רצים ישראלים כולל טפרי ירדו מ-29 דקות בריצת כביש ל-10 קילומטרים. אולי נראה הפעם את החמישי?

הרצים שיתמודדו על הניצחון הם שמואל אבוהיי (שיא אישי של 29:38 דק' וסיים בשנה שעברה רביעי), טדסה גטהון שמגיע בכושר מצוין אחרי שניצח במרוץ אייל בשיא מסלול של 44:47 דק' ובשנה שעברה סיים שני במרוץ ה-10 ק"מ בטבריה, מוגס טסמה שחזר להיות אחד מרצי המרתון הבכירים בארץ ותמיד יכול להתברג בצמרת של מירוץ כזה, בוקאיו מלדה (שיא אישי של 29:50 דק'), דוד טאייצ'ו שסיים לפני חודש שלישי בחצי מרתון עמק המעיינות בזמן של 1:04:08 שע', וג'מאל עבדולמ'אג'יד מאתלטי הסמטה בעל שיא אישי של 29:36 דק'. את הרצות תוביל אזאוונט טקה, שמחזיקה בשיא אישי של 36:14 דקות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג