מחממים מנועים: אנשי הברזל שיתמודדו על הניצחון בישראמן השנה

הישראלים ינסו לתפוס את המקום הראשון גם במרחק המלא, דייגו ואן לואי ירצה לברוח לכולם בחצי המרחק, והאלופה האולימפית בטריאתלון תחל את ההכנות שלה לטוקיו בחצי המרחק לנשים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

את אווירת הישראמן מרגישים באילת כבר מספר שבועות כשכל הקבוצות מגיעות למחנות האימונים. ביום שישי ה-31 בינואר זה יקרה בפועל, רשימת המשתתפים כבר נסגרה וזה הזמן לעשות היכרות עם אנשי הברזל המופלאים שיתמודדו השנה על התואר, במרחק המלא ובחצי המרחק.

דן אלתרמן מסיים שני בישראמן 2019

פעם חמישית ברציפות. דן אלתרמן | צילום: דארן ווילר

ישראמן מקצה גברים 

דן אלתרמן: ישתתף בפעם החמישית ברציפות במרחק המלא. בשנה שעברה הוא סיים שני כללי וראשון מבין הישראלים בזמן השיא שלו בתחרות, 9:51:59 שע'. ב-2017 הוא היה המנצח הכללי ובשנים 2016 ו-2018 היה השני מבין הישראלים אחרי דן רדנסקי. בשנה שעברה המטרה שלו היתה לשפר באופן משמעותי את היכולת שלו ברכיבה, והוא נהנה מתנאים טובים יחסית על המסלול ואכן עשה זאת עם זמן של 5:44 שע'. מצד שני, בריצת המרתון הוא היה די רחוק מהיכולת שהציג שנה לפני כן עם 3:09 שע' לעומת 2:56 שע'. די ברור שהמטרה שלו הפעם תהיה לשלב בין שתי התוצאות המהירות כדי לשפר את התוצאה שקבע בשנה שעברה ולהתמודד על המקום הראשון הכללי.

תום מרמרלי: השתתף לראשונה בישראמן ב-2012 וגם ניצח אותו, ובכלל היה אלוף ישראל בין השנים 2012-2014. הפעם האחרונה שבה הוא הוא השתתף במרחק המלא היתה ב-2016, אבל אז פרש בשלב הריצה. ב-2017 התחרה בחצי ישראמן וסיים שישי כללי ושלישי מבין הישראלים אחרי שחר שגיב ורועי זוארץ. גם בשנה שעברה השתתף בחצי המרחק וסיים שישי כללי ושני בין הישראלים אחרי עידן אפסימון. למרות שמרמרלי שיפר את יכולות השחייה שלו, הוא יודע שדן אלתרמן שוחה יותר מהר וגם יכול לרוץ יותר מהר אם יתנהל נכון בתחרות. לכן, הנשק העיקרי שלו יהיה הרכיבה, וסביר להניח שגם עדיף לו לקוות לתנאים קשים, שבהם אפשר להעריך שהוא ידע לתפקד טוב יותר מאלתרמן. מרמרלי הוא מאנשי הברזל הקשוחים, ולכן אפשר להעריך שתנאים קשים יהיו לטובתו.

חוזר למרחק המלא. תום מרמרלי | צילום: דארן ווילר

עמרי גזית: כיום הוא הטריאתלט המוביל של קבוצת ZONE3 במרחק המלא וב-2019 שהיתה מאוד עמוסה בשבילו, הוא קבע באיירונמן קופנהאגן את אחת התוצאות האיכותיות ביותר של טריאתלט ישראלי עם 8:57 שע'. הוא גם הגיע לאליפות העולם בהוואי שבה סיים בזמן של 9:26 שע'. את העונה ההיא הוא התחיל בישראמן 2019 אותו סיים שלישי בין הישראלים ושישי כללי בזמן של 10:02 שע'. כמובן שגם הוא ינסה לנצל את הרכיבה כדי לסיים את הישראמן הזה במקום יותר גבוה.

פטר וברוסק (צ'כיה): אחד המתחרים הזרים היותר מוכרים בישראמן, שכבר התחרה באילת 5 פעמים כולל 4 פעמים רצופות בין הנשים 2013 ל-2016, שתי זכיות ועוד שני פודיומים. התוצאה הטובה ביותר שלו על המסלול הזה היתה 9:55 שע'. וברוסק ידוע כספורטאי סבולת שלא מפסיק להתחרות לאורך כל השנה ומרבה להשתתף באתגרים מיוחדים כמו למשל אתגר 7 המרתונים ב-7 יבשות ב-7 ימים.

אחרי עונה עמוסה ומוצלחת ב-2019, ינסה לשפר מיקום גם בישראמן. עמרי גזית | צילום: ניר עמוס

דויד ז'ילק (צ'כיה): מגיע להשתתף במרחק המלא בישראמן בפעם השלישית ברציפות. לפני שנתיים סיים שני בזמן של 9:59 שע' ובשנה שעברה סיים במקום השביעי.

בין שאר המתחרים הישראלים שיתמודדו על מקום בפודיום ואולי גם על תואר אלוף ישראל נראה בפעם הרביעית ברציפות את אוהד סיני, שכבר סיים פעמיים שלישי בין הישראלים ובשנה שעברה רביעי בין הישראלים. הפעם יתחרה לצדו גם אסף פורת, שמתאמן אתו וגם לו יש ותק במרחק המלא של הישראמן, ובשנתיים האחרונות נהנה ממגמת שיפור משמעותית שכללה תוצאה של 8:57 שע' באיירונמן צפון אמריקה. כמו כן, השנה ישתתף לראשונה במרחק המלא עמית שקד, שהשתתף בשנתיים האחרונות באליפות העולם בהוואי וגם סיים את איירונמן דרום אפריקה בזמן של 9:00 שע'.

ישראמן מקצה נשים 

אנטונינה רזניקוב: אשת הברזל הבכירה בישראל שמציגה רמה אחרת וגם מתחרה בחו"ל כמקצוענית, חוזרת באופן טבעי למסלול הביתי שלה שבו היא בדרך כלל מככבת. היא היתה המנצחת הכללית בשנתיים האחרונות, כמו גם ב-2016 וב-2017 פרשה במהלך הרכיבה. בנובמבר האחרון השתתפה באולטרמן והיתה המנצחת הכללית.

המסלול הביתי שלה. אנטונינה רזניקוב | צילום: ניר עמוס

אירנה מאזין: אחת הטריאתלטיות הכי עקביות שאפשר למצוא בקטגוריות הגיל ומשתתפת קבועה בישראמן. פרט לגיחה אחת לחצי המרחק ב-2018, היא התחרתה בכל שנה במרחק המלא בישראמן מ-2011. השתתפה גם 4 פעמים באליפות העולם בהוואי. מי שתנסה להשלים עוד מקום בפודיום תהיה האורחת מקנדה ג'ניפר לנצקה.

חצי ישראמן מקצה גברים 

דייגו ואן לואי: איש הברזל הבלגי השתתף בשנתיים האחרונות בחצי המרחק והציג רמה מטורפת בעיקר בקטעי הריצה למרות שבמקור הוא בכלל רוכב אופניים. השנה הוא חוזר כדי להגן על התואר. בשנה שעברה נראה היה שהוא מאבד אותו, אבל אז הוא הצליח לסגור פער משמעותי מג'רמי מורל הצרפתי בזכות ביצוע מדהים בחצי מרתון בזמן של 1:12 שעה. ואן לואי נחשב לאחד הרצים הטובים בעולם בסבב האיירונמן לצד אנשי הברזל הטובים ביותר כמו יאן פרודנו ופטריק לאנגה.

אחד הרצים החזקים בעולם אנשי הברזל. דייגו ואן לואי | צילום: ניר עמוס

שלושת המתחרים העיקריים שלו מחו"ל יהיו מרקו קורטי האיטלקי שסיים בשנה שעברה שלישי במרחק המלא, אריק סימון סטריק ההולנדי שסיים באותה תחרות חמישי, ומרק אונגר הגרמני שמגיע לישראמן בפעם הראשונה. מי ששואף להפוך למתחרה העיקרי של ואן לואי על התואר יהיה רועי זוארץ, בהופעתו הרביעית בחצי ישראמן. לפני שנתיים הוא היה רחוק ב-9 דקות מואן לואי, וכיום הבלגי כבר יותר מנוסה במסלול הזה. לכן זוארץ יודע שלצאת ראשון מהמים זה לא משהו שיספיק לו, וכדי להתמודד עם ואן לואי הוא גם יהיה חייב להקדים אותו ברכיבה.

פעם רביעית בחצי ישראמן. רועי זוארץ | צילום: ניר עמוס

טריאתלטים נוספים שיתמודדו על מקום בפודיום של הישראלים (ואולי יותר מזה) יהיו דן קוני שבדרך כלל מתחרה בישראמן במרחק המלא, אמיר בכר שהוא אחד הוותיקים בישראמן וסיים בשנה שעברה שמיני כללי בחצי המרחק ויפתח גנון.

חצי ישראמן מקצה נשים 

ניקולה ספיריג: הכוכבת הגדולה של ישראמן 2020 מגיעה להשתתף במקצה הזה ומדובר בניקולה ספיריג השוויצרית, האלופה האולימפית בטריאתלון מלונדון 2012, סגנית האלופה האולימפית בריו 2016, ואת ההכנות שלה לטוקיו 2020 היא מתחילה בישראמן. את אילת היא כבר מכירה, היא התחרתה שם באליפות אירופה 2012, אחת משש אליפויות אירופה שבהן זכתה. יהיה מעניין לראות איך היא תתמודד עם מסלול הישראמן, ועד כמה היא תהיה קרובה לגברים המובילים. בכל מקרה, זו הזדמנות נדירה לצפות מקרוב באחת הטריאתלטיות הטובות בעולם.

הזדמנות נדירה לראות אותה מקרוב. ניקולה ספיריג | צילום: Kirsten Stenzel

מי שתנסה להתקרב אליה היא זאנט בארגמאייר ההונגריה, שגם היא טריאתלטית מקצוענית שמתחרה באופן קבוע בסבב העולמי. ויהיה מעניין לעקוב גם אחרי ההולנדית אוולין רויטרס, שבמקור היתה בכלל רצה למרחקים בינוניים וארוכים. בין הישראליות יתמודדו על התואר ענבר זהבי שמאז שהפכה לאמא מתחרה בעיקר בחצי המרחק וסיימה בשנה שעברה שלישית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • נתי הרשקו הגיב:

    יש טעות שמחייבת תיקון במה שכתבתם שדן אלתרמן היה השני ב 2016 ו 2018 אחרי דן רדנסקי. השם הוא בר ולא דן.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג