מה הופך את מרוץ אייל לאחד מאירועי הריצה הטובים בארץ?

ההשקעה של זהבה שמואלי במפעל ההנצחה שלה, המסיבה הגדולה של קהילת ספורטאי הסבולת, המסלול שהוא בעיקר נכון וגם יפה והכיף שאחרי הריצה. מרוץ אייל על קצה המזלג
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרוץ אייל לזכרו של אייל שמואלי

כשזהבה שמואלי ובני משפחתה הקימו את מפעל ההנצחה שלהם, "מרוץ אייל" לזכרו של בנה אייל שמואלי, היה די ברור שאחת מאושיות הריצה למרחקים ארוכים בארץ תעשה הכל כדי לייצר את האירוע הכי מכובד שאפשר להעלות על הדעת.

כולם יהיו שם. מרוץ אייל | צילום: באדיבות מרוץ אייל

מרוץ אייל הראשון התקיים ב-2002, תקופה שבה אירועי הריצה הגדולים בישראל היו בודדים, ובדרך כלל היה אחוז גבוה של רצים קבועים שהגיעו לכל אחד מהאירועים. בתקופה זו כולם הכירו את כולם, כך שהחיבור בין קהילת הרצים ה"קטנה" למרחקים ארוכים לבין מפעל ההנצחה של זהבה שמואלי היה טבעי. אחרי הכל, מדובר באחת הרצות למרחקים ארוכים הטובות בהיסטוריה של המדינה, וכמובן במאמנת בכירה. וכאחת כזו, כולם גם ציפו שמהצד שלה זה לא יהיה עוד מרוץ, אלא משהו מיוחד.

קרוב לוודאי שאם זה היה עוד מרוץ, ה"לקוחות הקבועים" היו מתמעטים עם השנים. 16 שנים לאחר מכן, ורגע לפני מרוץ אייל ה-17, אפשר לומר שבקהילת ספורטאי הסבולת בארץ, שמאז גדלה פי כמה עשרות, לא רק שכולם מכירים את מרוץ אייל אלא מסמנים אותו ביומן כאירוע שלא מחמיצים ובמקרים רבים כחלק מתכנית האימונים.

האווירה 

אז לפני שנתייחס למסלול, אי אפשר שלא לדבר על האווירה. בהמשך לדברים שנכתבו כאן, אין היום הרבה אירועים שבהם כולם באמת פוגשים את כולם, ואין ספק שזה משהו שמושך הרבה מאוד רצים וטריאתלטים למרוץ אייל. כולם רוצים לראות ולהיראות, המקצוענים יכולים להרוויח כסף מפרסים, החצי-מקצוענים יזכו בפרסים שווים וחוץ מזה ירוויחו את הזכות להימשך על ידי הרצים הטובים בארץ ולבחון את היכולות שלהם לקראת המטרות הבאות. והרצים שפחות מתעניינים בזמנים? הם פשוט מרגישים שהם נמצאים במסיבה הכי טובה של הרצים והטריאתלטים.

מסיבה, גם בגלל שיש אווירת מסיבה לפחות במשך השעה שלפני הזינוק הראשון ל-15 קילומטרים, ובעיקר בגלל כל מה שקורה במתחם של אצטדיון האתלטיקה ברמת השרון, מהרגע שהרץ הראשון חוצה את קו הסיום ועד שהרץ האחרון יוצא מהמתחם. חגיגה של מוזיקה, אוכל, אקספו, אמני קרקס, הופעות ואווירה טובה שבאופן קבוע משאירה את הרצים במקום לפחות לעוד שעה וחצי-שעתיים, במקום "לברוח" מהר הביתה כפי שקורה במקרים רבים אחרים.

לכל אחד יש מקום. מרוץ אייל

מסלול 

עם כל הכבוד להפקה, אירוע ריצה מנצח חייב גם מסלול טוב. יש שיגידו שהמסלול ל-15 קילומטרים במרוץ אייל הוא קשה, ואי אפשר להתווכח עם זה. דבר אחד אפשר לומר עליו בוודאות, הוא מסלול נכון. ומה הכוונה? כל רץ חיב להתמודד עם גיוון, גם כדי להשתפר וגם כדי לבדוק את היכולות האמיתיות שלו. המסלול הזה מציע כל כל הרבה, שקשה להאמין שהכל נדחס בתוך 15 קילומטרים.

יש בו הכל: כביש, ירידה משמעותית בקילומטרים הראשונים (שמחייבת חשיבה טקטית לקראת הדרך חזרה), צל, שמש, שטח והרבה, ועלייה בחזרה עם טיפוס שביום רגיל הוא לא נורא אבל אחרי 12.5-13 קילומטרים הוא בהחלט כואב ומורגש. לפחות אפשר ליהנות אחריו מהירידה לפני הפיניש האחרון ברחוב שבטי ישראל.

כמובן שגם רואים תוך כדי את כל רמת השרון, מהשדרות והרחובות הראשיים סוקולוב ואוסישקין ועד לפרדסים שהם פחות נראים לעין במידה ואתם סתם עוברי אורח ברמת השרון. נחשפים לטבע היפה שנמצא ממש מאחורי אזור הבסיסים בגלילות, מקומות שרוב האנשים כלל לא מודעים לקיומם עד שהם לא רצים שם בפעם הראשונה.

ואל כל זה מתווסף המסלול ל-5 קילומטרים, שמוזנק בכלל מצד אחר של כביש 5 בקרבת אצטדיון הטניס, ומתנהל ברובו בשטח, שטח מסוג אחר – תענוג צרוף ומומלץ גם למי שהתנסה פעם ב-15 ורוצה לרוץ פחות – לבוא ולחוות מסלול מסוג אחר לגמרי, ודי מהיר במקרה הזה.

העלייה המפורסמת

לאורך המסלול ימתינו לרצים מתופפים ודיג'אים של מכללת BPM שידחפו אותם קדימה. בנוסף, על מנת לסייע לרצים להתגבר על העלייה המפורסמת בקילומטר ה-13 ייערך אתגר "מלך ומלכת העלייה" בחסות JAYBIRD, במסגרתו קטע העלייה יימדד באופן מקצועי, יוצבו שער כניסה וסיום לקטע, ומוזיקה, מעודדים והפתעות נוספות יסייעו לרצים לצלוח את העלייה בדמות ירידה. מלך ומלכת העלייה יוכרזו בסיום המרוץ וכל המשתתפים יוכלו לבחון את עצמם בהשוואה לרצים אחרים.

"הייחודיות של המרוץ היא שהוא פונה אל רצים ורצות בכל הרמות ומכנס יחד רצים בכירים לצד רצים עממיים שנהנים ממסלולים לכל המשפחה בעיר ובשדות של רמת השרון בהם אייל היה רץ", מציינת זהבה שמואלי, מנהלת מרוץ אייל, "אנו מזמינים את כולם להצטרף אלינו בשבת לחגיגה של תרבות וספורט עם אטרקציות ומופעים, כיבוד עשיר ובעיקר אווירה קצבית ואנרגטית."

מזג האוויר 

מרוץ אייל מתקיים באמצע נובמבר, אבל בשנים האחרונות כבר היו מספר פעמים שבהן מזג האוויר היה חם מהרגיל. הפעם, לפי תחזית מזג האוויר של יום שלישי, מזג האוויר אמור לבוא לקראת הרצים. בשבת הטמפרטורות אמורות לרדת משמעותית, כך שבבוקר המרוץ הן צפויות להיות באזור 18-20 מעלות, יתכן שיהיו אפילו גשמים קלים. נכון לעכשיו מדובר במזג אוויר קלסי עבור רצים ישראלים בחודש נובמבר, וזו רק התחזית – נקווה שזה יישאר כך.

גם הרצים המהירים בארץ חוזרים מדי שנה. מרוץ אייל | צילום: צלמי שוונג

המלצות 

מרוץ אייל הוא אירוע גדול שמביא לחלק המזרחי של רמת השרון אלפי רצים ומעודדים. כפי שציינו, האווירה במקום מיוחדת וכיפית, כך שההמלצה הגדולה ביותר היא להגיע כמה שיותר מוקדם כדי לתפוס מקום חניה בשקט. בדרך כלל, רבים מהמקדימים נוטים להגיע עם רכבם ממש לקרבת שער הזינוק, ולמרות שהרחובות הסמוכים נחסמים לכניסה בשעה מוקדמת, מחפשים חניה בקרבת מקום.

כדאי לזכור ואפילו מומלץ להגיע מראש לצד השני של כביש 5 בקרבת אצטדיון הטניס. מי שחושב שזה רחוק, יגלה שבסמוך לחניה גדולה ומסודרת, ישנו רק גשר קטן שמפריד בינה לבין המקום שבו תשמעו כבר את הרמקולים עם המוזיקה מוקדם בבוקר. גם לחניונים המסודרים שווה להגיע מוקדם, למרות שיש כוחות אבטחה וסדרנים במקום, המאחרים תמיד יתמודדו שם עם צפיפות וזה משהו שאף אחד לא רוצה לחוות לפני מרוץ.

המלצה נוספת – במקרה של מרוץ אייל קחו לכם עוד שעה-שעה וחצי בתכנון היומי כדי להישאר באזור האצטדיון אחרי שתסיימו לרוץ וליהנות מהאווירה. זה באמת מושקע.

ימים אחרונים להרשמה – רוצו להירשם

להרשמה למרוץ אייל לחצו כאן


בשיתוף מרוץ אייל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אורן הגיב:

    מרוץ נהדר ללא ספק ואיכותי
    אבל הפך להיות המוני מאוד מאוד .
    מה שגורם לצפיפות ענקית בקו הסיום ובחלק מהמסלול .
    פעם היה כייף להגיע . היום כבר לא !

    1. אורן הגיב:

      וגם בקו הזינוק .

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג