מהי קסדת הכביש המומלצת ביותר למשתתפי הישראמן?

מספר דגמי קסדות האופניים המוצעים לנו בשוק הוא רחב ומגוון. אז כיצד נדע איזו קסדה תתאים לנו יותר?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מספר דגמי קסדות האופניים המוצעים לנו בשוק הוא רחב ומגוון. אז כיצד נדע איזו קסדה תתאים לנו יותר? כאשר אנו בוחנים קסדת רכיבה יש מספר אלמנטים חשובים שצריך לקחת בחשבון:
1. בטיחות: עד כמה הקסדה חזקה ובטיחותית
2. נוחות והתאמה: שיטת ההתאמה לראש, איכות הריפוד, אוורור ומידה
3. אווירודינמיקה ומשקל
4. פונקציונאליות ומראה: צבע צורה וכיו"ב

מומלצת לרכיבת כביש וטריאתלון. קסדת GIRO AETHER

ג'ירו (Giro) הוא מותג קסדות אמריקאי וללא ספק אחד ממותגי הקסדות המובילים בעולם ואחד המותגים החזקים בעולם האופניים בכלל. החברה מתמקדת בעיקר במוצרי כביש (מותג האח שלה Bell מתמקד בקסדות שטח) את שניהם תוכלו למצוא ברשת Giant ורשת רוזן ומינץ.

הקסדה הושקה ב-2017 והיא הראשונה לעשות שימוש ב-MIPS אינטגרטיבי המשולב בתוך הקסדה עצמה SPHERICAL MIPS ולא רק מנגנון הבידוד הפלסטי שהיה בעבר. הפטנט האלגנטי הזה הוא גורם משמעותי ליתרון שלהם על פני המתחרים.

תכונות עיקריות:
• מנגנון MIPS ייחודי המשולב בתוך הקסדה SPHERICAL MIPS
• 260 גר' מוצהר (מדיום 55-59)
• 11 חורי אוורור
• קסדה אווירודינמית מאוד

מה עומד מאחורי רעיון ה-MIPS?
המטרה היא להפחית את הנזקים והפגיעות (זעזועי מוח) בעת תאונת אופניים. הפטנט מבטל את מנגנון ההגנה על המוח אשר קיים בתוך הגולגולת – שכבת נוזל שמפרידה אותו מהגולגולת סביבו ומאפשרת הפחתת השפעת המכה בעת תאונה.

ה-MIPS שואף להפחית את הכוחות הסיבוביים שנוצרים כאשר פוגעים עם הראש בזווית בקרקע, באמצעות השכבה הזזה בתוך הקסדה. הוא מפריד בין כוחות התנועה לראש, הפעולה הזו מפחיתה את האימפקט הסיבובי ומסיטה את האנרגיה הכיוונית באופן שמונע ממנה לעבור עם כל העוצמה אל הראש.

עיצוב קסדת ה-AETHER
הקסדה נראית נהדר, בעלת עיצוב חדשני, לא גדולה מדי ולא קטנה מדי, יש לה פרופיל צד אלגנטי ומודרני במיוחד. פסי האורך חלקים וישרים יחסית. יש פה כאמור שני חלקים נפרדים שהם חלקי הקסדה עצמה אשר נעים אחד ביחס לשני וזה הרבה יותר אלגנטי, נקי ונראה גם אמין יותר בלי משטחים שקופים דקים וקריעים כמו שיש בקסדות אחרות עם טכנולוגיית MIPS

לקסדה יש גם כריות דביקות מיוחדות לשים עליהן את המשקפיים – אלמנט שימושי מאוד, מסייע לרוכב על ידי מניעת ההחלקה של המשקפיים קדימה.

קסדה עם בטיחות, עיצוב ואווירודינמית

אווריריות
אחת הטובות ביותר בשוק עם פתחי אוורור גדולים מלפנים ותעלות ברורות מאוד בתוך הקסדה המשאירות את האוויר זורם ולכן נוצר מספיק מקום עבורו להתפנות החוצה – דבר המשפר אווירודינמיות. הקסדה הינה בעלת מבנה פנימי שקוף אשר מחזק אותה לרוחב והיא מאוד נוחה גם לבעלי שיער שופע.

מנגנון הידוק סטנדרטי
הכפתור קטן יותר בהשוואה לקסדות אחרות, אך עובד מצוין. יש כמה דרגות העלאה והורדה על העורף לטווח של כס"מ וחצי – אפשר גם לכוון כל צד (ימין ושמאל) בנפרד, לקרב ולהרחיק לצדדים בטווח של כס"מ בכל צד. הריפודים מינימליסטיים מאוד, אך הם עדיין נוחים ונעים במיוחד.

לסיכום, יש להניח כי GIRO AETHER היא הקסדה העדיפה בהשוואה לכל קסדה סטנדרטית אחרת בכל הנוגע להגנה על הראש. בצד היתרונות יש לא מעט:
1. בטיחות
2. עיצוב
3. אווירודינמית ומעודכנת
4. מאווררת במיוחד (יתרון חשוב בישראל)
5. היישום של ה-MIPS שלה הוא הכי אלגנטי וחכם כיום.


הכתבה בשיתוף GIANT – נותנת חסות האופניים הרשמית לישראמן 2022



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג