היום (שבת) זה יקרה בסיינה: הסטראדה ביאנקה אחד ממרוצי האופניים הקשים, המסויטים, המענים – אבל גם המרתקים ועוצרי הנשימה בעולם יצא לדרך על שבילי העפר של טוסקנה. לצד טאדיי פוגצ'אר המועמד המוביל לניצחון, ועוד כמה שמות שמוזכרים באופן טבעי כמי שינסו לאיים עליו, תזנק למרוץ גם הקבוצה הישראלית – ישראל פרמייר טק, עם נדב רייסברג בהרכב וגם בריטי אחד צעיר ומוכשר שינסה להפתיע את כולם.
לכתבות נוספות בנושא:
פוגצ'אר מחפש היסטוריה בדרכים הלבנות: סטראדה ביאנקה יוצא לדרך
לוגינוב התרסק, יוגב זכה בתואר אלוף ישראל, דונסקי הפתיעה אצל הנשים
הרוקסטאר מכה שוב: צפו בפטר סגאן מככב ברוקדים עם כוכבים
214 קילומטרים אורך המרוץ הזה, הכולל 4,200 מטר טיפוס, כאשר לא פחות מ-81 קילומטרים מהם יתנהלו על דרכי העפר הלבנות שהעניקו למרוץ את שמו, אדמה מתפוררת וענני אבק. "זה הולך להיות גיהנום בפול גז", תיאר זאת בחיוך רחב נדב רייסברג. הסיבה לחיוך נעוץ בגישה של הקיבוצניק מדפנה למרוצי אופניים: "מבחינתי, כמה שיותר קשוח יותר טוב. אין לי בעיה לסבול כשאני יודע שכל הרוכבים סביבי סובלים לא פחות ואפילו יותר".
דרור פקץ', הספורט דירקטור הישראלי של ישראל פרמייר טק, שיתף: "זה מרוץ של מרפקים, של קרבות בלתי נגמרים על מיקום מקדימה כל הזמן. כמעט מהרגע הראשון נחזה ברוכבים שנושרים אחורה, כאלו שלא עמדו בקצב, או שנתקעו מאחורי התרסקות או תקלה באופניים. לכן, המטרה הגדולה שלנו תהיה להישאר עם כמה שיותר רוכבים אחרי הסקטור התשיעי".
הקבוצה הישראלית מגיעה למירוץ עם הרכב המשלב ותיקים כמו יקוב פוגלסאנג הדני וסיימון קלארק, עם צעירים כמו רייסברג, האמריקני ריילי שיהאן והבריטי ג'ו בלקמור, שמסומן כרוכב המוביל של הקבוצה למירוץ. בלקמור, רק בן 22 הוא כוכב עולה שהקריירה שלו נסקה במרוצי סיקלו קרוס ומרוצי גראבל (עפר), מה שהופך אותו כנראה למועמד המתאים.
האם יוכל לעמוד באתגר? פקץ' מאמין שאם כל הקבוצה כולל רייסברג תמלא בהצלחה את המשימה לגונן על הבריטי ולמקמו מקדימה – בלקמור יוכל לסיים בצמרת בסיום, כאשר טופ 15 ייחשב כהישג מצוין: "השילוב בין דרכי עפר לעליות קצרות מאד מתאימים לו והוא אמור להיות טוב יותר ככל שהמירוץ הופך לקשוח יותר".
כאמור, לרייסברג יש תפקיד חשוב באסטרטגיה הזו: "נדב הוא רוכב מאד מגוון ומאד קשוח. הוא מטפס היטב והוא מרגיש מאד נוח במירוץ שהוא בעצם שילוב של מרוץ הרים וכביש", אומר פקץ'.
רייסברג עצמו מוסיף בנושא: "גדלתי כרוכב הרים כך שאני מרגיש מאד נוח בדרכים האלה. אתה צריך להיות מאד משוחרר על האופניים אבל גם בריכוז מוחלט כל הזמן, כי סיבוב אחד לא זהיר ואתה מוצא את עצמך על העפר. זה בלי סוף לחץ ובלי סוף מאבקים. אבל ובסופו של דבר, אולי הכי חשוב, זה שיהיה לך גם בלי סוף מזל כי כל כך הרבה דברים יכולים לגמור לך את המרוץ הזה".
הוא מדבר כמובן על תקלות והתרסקויות. השנה צפוי מזג אוויר משובח, שמש חורפית ומסלול יבש שדווקא עשוי להקשות על הרוכבים עם הרבה יותר תקרים ותקלות. הקבוצה הגיעה למרוץ עם צוות תמיכה ענק שיתפרס בעשרות נקודות ברחבי המסלול עם עשרות גלגלים מוכנים להחלפה זריזה.
רייסברג שכבר התנסה במרוץ בשנה שעברה והפתיע כאשר עשה עבודה מעולה עבור חבריו ואף הצליח לסיים – מקווה לתת הופעה טובה אפילו יותר : "אעשה הכל למען בלקמור וכאשר אסיים את התפקיד, אתן מה שיש לי כדי להגיע לקו הסיום. אני נרגש מזה שסומכים עלי ונותנים לי הזדמנות במרוצים הכי קשים בעולם. אני מרגיש הכי מחויב שיש".
בלקמור, שאחת התכונות הבולטות אצלו הוא סירוב מוחלט להפגין רגשות בפומבי, לא שינה ממנהגו גם הפעם: "אני לא מרגיש לחץ. משתדל להתייחס לזה כחוויה, ככף. אעשה הכל כדי להישאר קדימה ולחכות להזדמנות להיות חלק עם קבוצת רוכבים קטנה בחלק המשמעותי של המרוץ".