"למה אתחרה השנה במרוץ למרחק של 'רק' 100 ק"מ?"

המאמן אריאל רוזנפלד קיבל החלטה שירוץ בשנה הקרובה בתחרות של 100 ק"מ בארץ וזאת לאחר שהתחרה כבר שלוש פעמים באולטרה ספרטתלון למרחק 246 ק"מ. מדוע הוא עושה זאת ומה משמעות ההחלטה שקיבל?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בחודשים הקרובים אשתף ב"זמן אמת" את תהליך ההכנה שלי לקראת מרוצי 100 ק"מ בשנת 2019. התהליך נגזר מהיכרות עמוקה של המאמן שלי, ליאור זך-מאור, עם ניסיוני הקודם, עומסי האימונים אליהם אני מורגל, מרחקי הריצה שהתאמנתי והתחריתי בהם, עשרות משובי אימון שבועיים (ולפעמים גם יומיים) והמטרות שלי מהמרוץ עצמו. בכל פרק אתמקד בנושא אחר הקשור להכנה המורכבת למרוץ.

החליט ל״חזור למקורות״ | צילום: באדיבות אריאל רוזנפלד

נכנסתי לראשונה לעולם הריצות למרחקים ארוכים לפני כ-10 שנים, ליתר דיוק ב-8.8.2008 ביום בו רצתי לראשונה 20 ק״מ לקראת המרתון הראשון שלי (טבריה 2009). כ-3 שנים אחר כך, בתאריך קוסמי אחר, ה-11.11.2011 סיימתי לראשונה אולטרה מרתון במרוץ (סובב עמק 61 ק"מ). בשנים 2011-2014 השתתפתי (וניצחתי) במרוץ סובב עמק למרחקים 61-100 ק"מ. לאחר מכן, בשנים 2015-2018 מרוץ המטרה שלי היה ארוך במיוחד ובחו״ל ספרטתלון ב-2015, 2017 ו-2018 ו-100 מייל חומת ברלין ב-2016. ב-2019 המאמן שלי ליאור זך-מאור ואני החלטנו ש״נחזור למקורות״ ושאתאמן ואתחרה למרחק 100 ק"מ ובארץ.

למה ״רק״ 100?

הסיבה העיקרית היא ה״רעב״ … לרוץ. את הרוב המכריע של הדרך. הספרטתלון הוא אמנם אירוע ריצה לכל דבר, אבל מכיוון שהמרוץ ארוך במיוחד ואינו שטוח, אני נוהג לשלב בו קטעי הליכה, בעיקר בעליות המרובות במרוץ. ב-2019 ארצה להשתתף במרוצים בהם ארוץ מתחילתם ועד סופם, והפעם כ״מרוצי מטרה״ ולא כ״אימון״ בדרך אל תחרות מטרה אחרת. במלים אחרות, ארצה לרוץ חזק יותר. סיבה נוספת היא שאני מאמין שבטווח הארוך, שנה כזו של מיקוד במרחק 100 ק"מ ישפר את יכולתי במרחקים ארוכים יותר, יותר מאשר שנה נוספת למרחק של כ-250 ק"מ.

חילקנו את השנה ל-2 ״עונות״ | צילום: באדיבות אריאל רוזנפלד

למה בארץ ?

אני מאמין שהריצה אמורה ״להשתלב״ היטב בחיינו ולא ״להשתלט״ עליהם. אני טס לא מעט במסגרת עבודתי (גם הפרק הזה נכתב משדה התעופה בפרנקפורט, בדרך לבלגיה) והעדפתי השנה להיעדר פחות ימים מביתי בכדי להשתתף בתחרות עצמה. בנוסף, חסרה לי אווירת ״כחול-לבן״ במסגרת האימונים למרוץ המטרה והתחרות עצמה, הן מבחינה הרצים/ות המשתתפים והן מבחינת המסלול עצמו.

מרוצי המטרה ב-2019

ליאור ואני חילקנו את 2019 ל-2 ״עונות״, שבסיום כל עונה אתחרה במרוץ 100 ק"מ. המרוץ הראשון יהיה באולטרה מרתון עוטף עזה במארס של השנה הקרובה, בו השתתפתי בשנתיים האחרונות (במצב ״אימון״). המרוץ השני יהיה בסתיו 2019 ונבחר אותו בקרוב. הבחירה הזו מאפשרת לי להתאושש היטב מספרטתלון של השנה לפני שאעלה בחזרה עומסים לקראת המרוץ הראשון ולאחר מכן שוב תקופה של התאוששות, בניית בסיס, העלאת עומסים וחידוד לקראת התחרות השנייה.

שנה רגועה?

לא תהיה שנה רגועה. אני אתאמן ואתחרה בשנה הקרובה במרוצי ה100 ק"מ כתחרות מטרה לכל דבר. בפרק הבא אפרט את ההבדלים המקצועיים בין הכנה למרוצים כדוגמת הספרטתלון לבין מרוץ למרחק 100 ק"מ (לבין מרתון). בפרקים שלאחר מכן אפרט לגבי תכנית האימונים שלי במאקרו ובמיקרו, אנתח היבטים תזונתיים ועוד.

מוזמנים לשאול שאלות כאן למטה בתגובות ואני אענה עליהן.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג