כל התרחישים לקראת מרתון ברלין: אז מי צפוי לנצח במרתון המהיר בעולם?

ללא אליוד קיפצ'וגה ובזמן שאליפות העולם באתלטיקה מתקיימת בקטאר, המרתון שנחשב למהיר בעולם איבד אמנם כמה רצים ורצות מהירים אבל צפוי להיות אטרקטיבי גם השנה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

באביב האחרון מרתון ברלין ספג מכה מתחת לחגורה. זה קרה כשבמרתון לונדון אליוד קיפצ'וגה קבע את התוצאה השנייה בכל הזמנים, וקצת אחריו הגיע מוסינט גרמאו האתיופי עם התוצאה השלישית בהיסטוריה ואתיופי נוסף, מולה וסיהון, שנכנס לעשירייה הראשונה.

בפעם הקודמת הוא ניצל את ההיעדרות של קיפצ'וגה. קנניסה בקלה מנצח בברלין | צילום מסך

ועדיין, שיא העולם לגברים במרתון נקבע בברלין. מצד שני, שיאן העולם אליוד קיפצ'וגה לא ירוץ שם השנה בגלל ההכנות שלו לניסיון לרדת משעתיים בריצה למרחק של מרתון באוקטובר. וחוץ מזה, אליפות העולם באתלטיקה מתקיימת במקביל בדוחא שבקטאר ומשכה אליה כמה מהרצים המהירים בעולם כמו מוסינט גרמאו ומולה וסיהון.

ובכל זאת מדובר באחד מאירועי השיא של ריצות הכביש בעולם ולמרות כל חגיגות הריצה האחרות שקורות מסביב, גם השנה מרתון ברלין צפוי להיות אטרקטיבי במיוחד. אולי אי אפשר לבנות על שיאי עולם, אבל בהחלט מאבקים נהדרים בין אגדות ריצה לרצים חדשים שרוצים להצטרף למועדון מכובד מאוד.

מה צפוי אצל הגברים?

אליוד קיפצ'וגה ניצח בשני המרתונים האחרונים בברלין, אבל מי שניצל את הפעם האחרונה שבה הוא לא השתתף היה קנניסה בקלה, שניצח ב-2016 בזמן של 2:03:03 שע', התוצאה החמישית בטיבה בכל הזמנים. מאז הוא לא הצליח להתקרב לתוצאה הזאת. ב-2017 הוא הצהיר שהוא מתכוון לנסות לשבור את שיא העולם במרתון דובאי, אבל פרש באמצע הדרך בגלל נפילה בזינוק. בשנה שעברה ניסה להיאבק באליוד קיפצ'וגה במרתון לונדון אבל סיים במקום השישי הרחק מאוד מהקנייתי.

ולמרות זאת, בגיל 37 בקלה מתכוון להמשיך ולנסות להטביע חותם גם בריצת המרתון, ואפשר להניח שהוא היה מאוד רוצה להפוך לרץ הרביעי בהיסטוריה שיורד משעתיים ו-3 דקות. עוד לא לגמרי ברור אם זה מה שהוא ינסה לעשות בברלין, מה שבטוח זה שבקלה יתמודד על הניצחון במטרה לעשות את זה בפעם השנייה בקריירה ואולי האחרונה.

למעשה, כל ארבעת הרצים המהירים ביותר במרתון ברלין הם אתיופים. הבא בתור הוא לאול גברסילאסי שב-2018 קבע תוצאה של 2:04:02 שע' במרתון דובאי. באותו מרתון קבע סיסאי למה תוצאה של 2:04:08 שע' ובאותה שנה הצליח לרדת פעם נוספת משעתיים ו-5 דקות במרתון לובליאנה – גם הוא ירוץ בברלין. אתיופי נוסף שיתמודד על הניצחון הוא בירהנו לגסה שגם הוא קבע את שיאו האישי (2:04:15 שע') באותו מרתון בדובאי אבל הישג השיא שלו היה השנה כשניצח במרתון טוקיו בזמן של 2:04:48 שע' ובתנאי מזג אוויר קשים.

בדומה למה שקורה באליפות העולם בקטאר, גם בברלין אין לקנייתים יותר מדי פייבוריטים להציע. הקנייתי המהיר ביותר (לפי השיא האישי) שירוץ בברלין ביום ראשון הוא פליקס קנדי ששיאו האישי 2:06:13 שע' (נקבע במרתון סיאול 2017). קנייתי אחר שמביא אתו הרבה ניסיון אבל מעולם לא התחרה בברלין הוא ג'ונתן קוריר, חברו לאימונים של אליוד קיפצ'וגה, שעשה את ההכנה עם המנטור שלו.

מה צפוי אצל הנשים? 

הקנייתים יכולים להתנחם בסיכויים שלהם במרתון לנשים, כשמי שמובילה את שדה הרצות היא גלדיס צ'רונו, שניצחה בפעמיים האחרונות בברלין ובסך הכל שלוש פעמים. בשנה שעברה היא קבעה בברלין את שיאה האישי, 2:18:11 שע', התוצאה השישית בכל הזמנים לנשים. הפעם היא תנסה להפוך לאשה הראשונה שמנצחת בברלין ארבע פעמים ואולי גם לשישית בהיסטוריה שיורדת מזמן של שעתיים ו-18 דקות במרתון.

צ פ ו | גלדיס צ'רונו מנצחת במרתון ברלין 2018

זה היה אמור להיות קרב ענקיות בין צ'רונו לבין ויויאן צ'ריוט, אלא שהשנייה נאלצה לבטל את השתתפותה במהלך ההכנות בגלל פציעה בגיד אכילס. על הנייר מי שאמורה להיות המתחרה העיקרית של צ'רונו על התואר היא מארה דיבאבה האתיופית שהיא בעלת שיא אישי של 2:19:52 שע' אלא שבארבע השנים האחרונות היא לא ממש התקרבה ליכולת הזאת.

אתיופית אחרת שקבעה את שיאה האישי לפני שנה היא הפטמנש טספאי, שב-2018 רצה במרתון דובאי בזמן של 2:20:13 שע'. לפי היכולת בשנה הנוכחית, נראה שהאתיופית בעלת הסיכוי הגבוה ביותר לסכן את צ'רונו היא הלן טולה, שסיימה השנה שנייה במרתון טוקיו בזמן של 2:21:01 שע'. עוד רצה מאותה מדינה שכדאי לציין היא אשטה בקרה, בעלת שיא אישי של 2:21:14 שע' שנקבע בשנה שעברה במרתון ולנסיה. ועוד שם שכדאי לעקוב אחריו – מסרט דפאר שהיתה פעמיים האלופה האולימפית ופעמיים אלופת העולם בריצת 5,000 מטר. עד היום היא רצה שני מרתונים, האחרון בזמן של 2:23:33 שע', אבל מדובר בשם גדול ורצה עם פוטנציאל גבוה, במיוחד על המסלול של ברלין.

במרתון ברלין שיוזנק ביום ראשון ב-10:15 בבוקר (שעון ישראל) ישתתפו השנה 46,983 רצים מ-150 מדינות.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג