כך סיימתי את איירונמן וישי העוצמתי

400 ק"מ מפריס, בעיירה הצרפתית, הציורית והפסטורלית וישי, נערכה בשבוע שעבר תחרות האיש ברזל של איירונמן ובה השתתפו גם מספר ישראלים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בעיירה צרפתית פסטורלית הממוקמת 400 ק"מ מפריס, השוכנת מערבית להרי האלפים ומזרחית לעמק הלואר שבמרכז צרפת, נערכה בסוף שבוע שעבר תחרות האיש ברזל איירונמן וישי (Ironman Vichy) בה השתתפו לראשונה הישראלים דן רון, שותף עם אלון אולמן (איש ברזל בעצמו) בחברה לאסטרטגיה עסקית ואשתו עו"ד רות דיין וולפנר שהצטרפה אליו למקצה המרתון 42.2 ק"מ.

רכיבה במגמת עלייה עם מספר טיפוסים בעלי שיפועים מתונים | צילום: באדיבות דן רון

עוד כתבות איירונמן בשוונג
לעשות איירונמן כפול או משולש זה בריא?
המספרים שמאחורי איירונמן קלגנפורט אוסטריה
"למרות מחלת הסרטן, את האיירונמן הבא שלי אני אעשה עם שני הבנים שלי"

וישי שזכורה ממלחמת העולם השנייה כמקום מושבה הזמני של ממשלת צרפת בכיבוש הגרמני וכיום ידועה כעיירת נופש עם מתקני ספא איכותיים ושיטות טיפולים מתקדמות, התעוררה לזרימת 1500 מתחרים מכל העולם שנרשמו לתחרות, מישראל הגיע גם אסף להב בעל מכון פאוואר טריינר (Power trainer) ועוד כ-2,000 משתתפים בתחרות חצי איש ברזל שנערכה יום קודם למקצה האיירונמן המלא, בה השתתפו גם הישראלים אריאל הלר (בעלי קבוצת MYWAY) ובת זוגו בת אל עזרד, וכן עו"ד שרון שפר לויתן ובעלה שי שפר.

תחרות איש הברזל הנה תחרות עוצמתית ביותר שמאירה למספר ימים את האזור כולו, לאורך כל יום התחרות קהל של מאות מתנדבים מתפעלים את עמדות השתייה וההזנה ואלפי מעודדים צוהלים ומריעים לאורך המסלול המפרך. הרישום לתחרות נערך במהירות וביעילות באקספו נחמד (לא גדול מאוד). הפקדת האופניים החלה בשעה חמש אחר הצהריים ביום שלפני התחרות והתנהלה בסדר מופתי. כל זוג אופניים צולם עם מספרו, השקיות סודרו על מתקני ברזל ממוספרים והארגון היה משובח. ביציאה מההפקדה התקבל הצ'יפ שהיווה פריט חובה לכניסה לשטח ההחלפה למחרת בבוקר.

התחרות התחילה בשחייה בנהר האלייה (שלוחה של נהר הלואר האימתני) לאורך 3.8 ק"מ. עד שעה לפני התחרות לא היה ברור אם טמפרטורת המים תאפשר שחייה עם חליפות, אך בסופו של דבר חום המים לא אפשר חליפות, והיה סימן ראשון לחום שליווה את התחרות כולה.



שטח ההחלפה המה מתחרים לחוצים שהגיעו בשעת חשיכה והחלו בבדיקות אחרונות של האופניים ובמתיחות לקראת הזינוק למים. בשעה שבע בבוקר נורתה יריית הזינוק, וראשוני השוחים קפצו למים. מדי שלוש שניות הוזנקו שלושה שוחים וכך בזינוק מתגלגל למים שחורים וקרים יחסית (לא מספיק לחליפה) החלה התחרות. מסלול השחייה מחייב יציאה מהמים לאחר 1.9 ק"מ, ריצה של כ-20 מטר וזינוק נוסף למסלול השני בכדי לשחות את ההקפה השנייה. מי הנהר כהים מאוד ולא ניתן לראות ליותר ממספר סנטימטרים קדימה, מים שמאלצים את השחיינים להרים את הראש לעתים תכופות לצורך ניווט, וגרמו לכך שהשחייה ארכה בסופו של דבר 4.3 ק"מ על כל המשתמע מכך.

בסיום מקצה השחייה רצים לעמדת השקיות ואוספים את ציוד הרכיבה, רצים לאוהל תחנת ההחלפה (T1), מחליפים לבגדי רכיבה, אוספים את האופניים מהמיקום בו הופקדו (על פי מספר החזה) ויוצאים לרכיבה של 180 ק"מ, שנעשתה בשתי הקפות בנות 90 ק"מ כל אחת.

על מסלול המרתון היו גם מקלחות מים קרים | צילום: באדיבות דן רון

מסלול הרכיבה נערך לאורך כבישים צדדים שמחברים בין כפרים ועיירות צרפתיות מסורתיות, הרכיבה עצמה במגמת עלייה לרוב אורכה וכוללת מספר טיפוסים בעלי שיפועים מתונים באופן יחסי. לאורך המסלול זוכים הרוכבים לרכוב בנוף כפרי פסטורלי שעובר בשדות תירס, שדות חמניות, מבנים מימי הביניים ועיירות קטנות שבמרכזן ניצבות כנסיות נצחיות. המקטע האחרון של מסלול הרכיבה עובר דרך יער עבות שמעניק לרוכבים הגנה מהשמש הקודחת. מקצה הרכיבה מסתיים באותו שטח החלפה ממנו התחילה הרכיבה. מעמידים את האופניים במיקומם המסומן רצים לאסוף את שקית ציוד הריצה מחליפים באוהל תחנת ההחלפה (T2) ויוצאים למסלול הריצה.

מקצה הריצה כולל ארבע הקפות של 10.5 ק"מ כ"א, במסלול שעובר לאורך טיילת מעוצבת שרובה מוצלת לאורך גדות הנהר עם גיחה קצרה דרך פארק מקסים, למרכז העיר וכניסה מרגשת לאצטדיון מלא אוהדים. לאורך המסלול כולו מוקמו כל 2 ק"מ תחנות שתייה והזנה בה זוכים הרצים בנוסף לג'לים, מים, איזוטוניים, פירות ואפילו כוס קולה מרעננת, גם למקלחות מים קרים ומרעננים במיוחד לאור החום הכבד – התחרות התקיימה על אף ששררו 33 מעלות חום כמעט לכל אורכה.

אצטדיון הסיום המה קהל שהריע בהתלהבות לכל מסיים | צילום: באדיבות דן רון

בסיום כל הקפה עוברים באצטדיון האיירונמן וזוכים לעידוד מעצים מהקהל הרב, ביציאה להקפה הבאה זוכים בצמיד צבעוני שמעיד על מספר ההקפות שסיימנו. אצטדיון הסיום היה אדום וממותג כולו והמה קהל שהריע בהתלהבות לכל מסיים. באוהל הסיום המתינו למסיימים מיטות עיסוי ומסאז'יסטים רבים ובצמוד אליו חיכו מבחר פירות ודברי מאפה. הציוד סודר באופן מופתי והיציאה משטח ההחלפה היתה קלה במיוחד.

מלון Vichy selactins spa בו שהו חלק גדול מהמתחרים בתחרות הציע חבילות ספא מיוחדות במיוחד ליום שאחרי, שכללו בנוסף לאמבט זרמים ועיסוי, גם טיפול קריותרפיה שנערף במתקן קירור שמזרים קור של 160 מעלות צלזיוס למשך שלוש דקות שמזרז את תהליך ההתאוששות מהתחרות. לקראת שנה הבאה, ועל מנת למשוך יותר משתתפים שנרתעו מאימונים במהלך חודשי הקיץ המהבילים יולי ואוגוסט, יתכן והתחרות תוקדם לאמצע חודש יולי אך עדיין אין החלטה רשמית בנוגע לכך.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • צח חביב הגיב:

    אלוף כל הכבוד

  • או ש או ש הגיב:

    בהתייחס לאופן הכתיבה בלבד – יבש. מדבר.
    תיאור כל כך כללי שיכול לתאר כל תחרות איירונמן כלשהי.
    "שוחים בשתי הקפות ואז יוצאים מהמים , עוברים לשטח ההחלפה בו המתחרים מחליפים ביגוד ויוצאים על האופניים ל – 180 ק"מ …". בקיצור, לא מעניין בעליל.

    1. אלינור הגיב:

      מעניין בטירוף! נהנתי מהכתבה מלאה בתיאורים שעשו לי חשק לקום ולטרוף את העולם.
      תודה על השראה ושיתוף חוויה העוצמתית!

  • אלינור הגיב:

    מעניין בטירוף! נהנתי מהכתבה מלאה בתיאורים שעשו לי חשק לקום ולטרוף את העולם.
    תודה על השראה ושיתוף חוויה העוצמתית!

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג