יעקב טומרקין נפסל וסיים את השתתפותו בגביע העולם בקאזאן

יעקב טומרקין סיים הבוקר את השתתפותו בגביע העולם בשחייה שמתקיימת בקאזאן לאחר שנפסל במוקדמות המשחה ל-100 מטר גב. "זו תחרות בינלאומית ראשונה שלי העונה", אמר בסיום התחרות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יעקב טומרקין סיים הבוקר (ראשון) את השתתפותו בגביע העולם בשחייה שמתקיימת בקאזאן בתום שלושה ימי משחים, לאחר שנפסל במוקדמות המשחה ל-100 מטר גב, עקב יציאה תת מימית של מעבר ל-15 מטר. "זו תחרות בינלאומית ראשונה שלי העונה, תחרות ראשונה גם בבריכה ארוכה, שזה משהו שאף פעם לא עשיתי בתקופה הזו של השנה, ככה שזה גם חדש לי. כל זה כמובן בגלל שזו שנה אולימפית וכי אנחנו מתכוננים לדצמבר לגביע אמסטרדם, שהיא תחרות לקביעת קריטריונים", אמר בסיום התחרות.

"עמדתי פחות או יותר במטרות שלי". יעקב טומרקין | צילום: עמית שיסל, באדיבות איגוד השחייה בישראל

עוד סיפר טומרקין כי המטרה של המאמן שלו, ליאוניד קאופמן, היתה להעפיל לגמרים ולעשות שיפור בגמר עצמו. "אפשר להגיד שביצעתי את זה כמעט עד הסוף לולא הפסילה ב-100 גב. ה-200 גב היה המשחה הכי טוב שלי בתחרות הזו, ה-200 מעורב אישי היה גם הוא בסדר, חוץ מהפנייה בין גב לחזה שקצת התפקששה לי, כשגם ה-100 גב זו תוצאה טובה לעכשיו. בגדול, אחרי חודשיים של עבודה הכיוון נראה חיובי, אני חושב שעמדתי פחות או יותר במטרות שלי ועכשיו אפשר לחזור לארץ ולהמשיך קדימה".

סבב תחרויות גביע העולם בשחייה התחיל בסוף השבוע האחרון והתחרות נערכה בבריכת 50 מטר ב-Aquatics Palace, בה נערכה בקיץ האחרון אליפות אירופה לנוער ויעקב טומרקין היה הנציג הישראלי היחידי שלקח בה חלק. טומרקין התחרה שם בשלושה משחים אישיים – 100 ו-200 מטר גב ו-200 מטר מעורב אישי. כזכור, טומרקין השיג באליפות ישראל האחרונה את הקריטריון האולימפי הבינלאומי ב-100 מטר גב, וינסה להבטיח את מקומו בטוקיו בגביע אמסטרדם, אשר ייערך בדצמבר, או בשתי תחרויות המטרה בחודש יוני.

"זו תחרות בינלאומית ראשונה של יעקב בבריכה ארוכה העונה, והיא גם הראשונה מאז שהתחלנו לעבוד יחד לפני כחודשיים", מאמנו האישי של טומרקין, ציין מאמנו ליאוניד קאופמן לקראת התחרות, "המטרות הן להתחרות בצורה ראויה ומקצועית בזירה הבינ"ל, להעפיל לגמרים וגם לייצר מצב שהוא שוחה בערב יותר מהר מאשר בבוקר".

תחרות בינלאומית ראשונה בבריכה ארוכה העונה | צילום: פטריסיה בן עזרא, באדיבות איגוד השחייה

יום התחרויות הראשון

ביום התחרות הראשון שהתקיים ביום שישי, סיים טומרקין במקום השישי במשחה ה-200 מטר גב, לאחר שקבע במשחה הגמר זמן של 2:00.14 דק'. טומרקין, שהעפיל לגמר הבוקר מהמקום החמישי עם תוצאה של 2:02.01 דקות, הצליח לשפר את זמנו בגמר בקרוב לשתי שניות. מי שניצח את המשחה היה דניאל מרטין מרומניה עם 1:58.42 דק׳, שני היה קייטה סונאמה מיפן בתוצאה 1:59.17 דק' ושלישי סיים גרגורי טראסייביץ׳ מרוסיה (1:59.88).

יום התחרויות השני

ביום שבת בערב זינק טומרקין למשחה 200 מטר מעורב אישי שם סיים במקום השביעי לאחר שקבע זמן של 2:03.98 דק'. הוא העפיל לגמר מהמקום השמיני עם זמן של 2:04.27 דק', אותו שיפר ב-29 מאיות בהצגת הערב. מי שניצח בגמר היה סגן אלוף העולם במשחה זה מ-2016 פיליפ היינץ מגרמניה בזמן של 1:59.11 דק'. במקום השני הגיע אלוף העולם בבריכות קצרות, דאנאש ראפשיס הליטאי שסיים בזמן של 1:59.97 דק' ושלישי הגיע קייטה סונאמה היפני בתוצאה 2:00.76 דק'.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג