ילדה הסובלת מפגיעה מוחית תרכוב עם אביה ב"סובב כנרת"

היא נפגעה בראשה מנפילה מסוס ומאז היא משותקת, אך ב"סובב כנרת" היא תרכוב יחד עם אביה ותעשה את הדבר שהכי אהבה לעשות, להיות בחוץ. הנה הסיפור הלא ייאמן של אילאיל בירנבאום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בין אלפי הרוכבים שישתתפו באירוע האופניים הגדול בישראל, סובב כנרת, קשה יהיה לפספס משתתפת אחת מיוחדת במינה, אילאיל בירנבאום, 19 מעפולה שתרכוב יחד עם אביה, עמיר בירנבאום כאשר היא נגררת בעזרת עגלה מיוחדת שהוכנה עבורה. בגיל 11 נפלה אילאיל מסוס וסבלה מפגיעה מוחית ובבית החולים רמב"ם שבחיפה, הודיעו הרופאים להוריה כי היא היא סובלת ממוות קליני, אך למרות הכל הצליחה לחזור להכרה ועברה תהליך שיקום ארוך.

כתבות נוספות בנושא
האבא שמתחרה עם בנו הנכה ביותר מ-200 טריאתלונים
מה החידושים שמחכים השנה לרוכבים בסובב כנרת 2018?
בגיל 80 תשתתף בפעם ה-29 בסובב כנרת

כל חייהם התהפכו בבת אחת כאשר אילאיל הפכה מילדה תוססת ושמחה לילדה בעלת צרכים מיוחדים. אילאיל מרותקת לכסא גלגלים, לא מדברת וסובלת מפגיעה מוחית שבעקבותיה היא גם עיוורת כמעט לחלוטין. "היא שומעת וברור לנו שהיא מבינה הרבה יותר ממה שהיא מסוגלת להגיד. אנחנו רואים את התגובות שלה ואנחנו מתקשרים איתה באמצעות כפתור מגע, עליו היא יכולה ללחוץ בתשובה למילה 'כן'. זה מחובר לפלט קולי. רוב הטכנולוגיות בנויות על ראייה והקשות וירטואליות, אבל מכיוון שקשה לנו לכמת את הראייה שלה ואנחנו יודעים שיש ראייה בעין אחת, עדיין קשה להגיד כמה. כדי לדעת כמה אדם רואה, צריך לתקשר איתו".

"היתה לה רוח טובה על הפנים וראיתי איך החיוך נמרח על פניה" | צילום: אלבום פרטי

אילאיל אהבה להיות בחוץ ובעיקר לרכוב על סוסים, כך שהוריה לקחו אותה לרכיבה טיפולית, "לפני שנתיים ראיתי עגלה שהעמיסו עליה כסא גלגלים וגררו אותה עם אופניים בגלגלים של תקווה". האב החל להתעניין כיצד ניתן לייצר עגלה דומה איתה הוא יכול לגרור את אילאיל. כשמצא התאימו לה עגלה מיוחדת שנבנתה מאלומיניום כדי להוריד במשקל, "זו כרכרה שיש לה שני גלגלי אופניים, עליה שמים את כיסא הגלגלים ומחברים לאופני טנדם".

האם אילאיל נהנית מהרכיבה על אופניים?
"כן, בעיקר כשרכבנו בירידה ותפסנו מהירות, היתה לה רוח טובה על הפנים וראיתי איך החיוך נמרח על פניה". כדי לגרור את העגלה של אילאיל דרושים אופני טנדם, אופניים בהם יכולים לדווש שני רוכבים יחד כיוון שמשקל העגלה כולל גם את כסא הגלגלים שהינו כבד מאוד. בסובב כנרת היא תרכב חצי הקפה.

להרשמה לסובב כנרת 2018



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג