טומרקין, גורבנקו ומורז עלו לחצאי הגמר באליפות אירופה בשחייה

טומרקין עבר את המוקדמות גם ב-200 גב אבל כדי להגיע לגמר הוא יצטרך להיות מהיר יותר; מורז יציבה באליפות עם חצי גמר ב-100 חופשי ואנסטסיה גורבנקו חגגה יום הולדת 15 עם חצי גמר ב-200 מעורב אישי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יומה החמישי של אליפות אירופה בשחייה יצא לדרך היום (שלישי) בגלזגו שבסקוטלנד, ובמשחי המוקדמות השתתפו 7 ישראלים, שלושה מהם עלו לחצאי הגמר שיתקיימו בערב: יעקב טומרקין, אנסטסיה גורבנקו ואנדראה מורז.

עושה עבודה יפה באליפות. אנדראה מורז | צילום: גיא יחיאלי, באדיבות איגוד השחייה

טומרקין, בכיר שחייני המשלחת, עשה את זה במשחה החזק שלו ל-200 גב. במשחי הגב הקודמים, 50 ו-100 הוא הסתפק רק בחצי הגמר, והאכזבה היתה שב-100 הוא היה רחוק משיאו הישראלי. הפעם הוא שחה במקצה המוקדמות המהיר ביותר וסיים בו במקום החמישי בזמן של 2:00.08 דק'. התוצאה הזאת רחוקה ביותר מארבע שניות משיאו הישראלי, אבל היא הספיקה לו כדי לעלות לחצי הגמר, שם הוא יהיה חייב להיות מהיר בהרבה כדי להבטיח מקום בגמר שיתקיים מחר.

גורבנקו חגגה יומולדת בבריכה

אנסטסיה גורבנקו חגגה היום את יום הולדתה ה-15 עם הישג שהוא בכלל לא מובן מאליו לגילה – עלייה לחצי גמר באליפות אירופה לבוגרות. גורבנקו עשתה את זה במשחה ה-200 מעורב אישי, בו עלתה ראשונה לגמר אליפות אירופה לנוער בחודש שעבר אבל נפסלה במשחה הגמר. הפעם התוצאה שלה היתה איטית משמעותית מאותה תחרות בהלסינקי והיא קבעה 2:15.49 דק' (לעומת 2:13.88 דק') בהלסינקי, אבל זה הספיק לה כדי לעלות לחצי הגמר. שתי ישראליות נוספות ששחו במוקדמות היו שחר מנחם (2:19.98 דק') ולאה פולונסקי (2:22.47 דק').

אנדראה מורז, שהתאמנה השנה בהילוך נמוך יותר בגלל לימודי הרפואה שלה, מצליחה להשיג באליפות רמה מצוינת והיום זה הספיק לה כדי לעלות לחצי גמר משחה ה-100 חופשי. מורז סיימה חמישית במקצה שלה בזמן של 54.82 שנ' וזה מיקם אותה במקום ה-13 מבין 16 העולות לחצי הגמר. שיאה הישראלי אגב הוא 54.20 שנ'.

אתמול (שני) שחו שני ישראלים במקצי חצי הגמר בגלזגו, אבל לא היו קרובים לשיאים האישיים שלהם. דניס לוקטב סיים במקום ה-12 בחצי גמר ה-200 חופשי בזמן של 1:48.48 דק', וגם אם היה שוחה שנייה אחת מהר יותר כפי ששאף, זה עדיין לא היה מספיק כדי לעלות לגמר. מירון חרותי לא הצליח לשבור את שיאו הישראלי ב-50 פרפר וסיים במקום ה-15 עם 23.77 שניות, תוצאה שהיתה איטית בשתי מאיות מזו שקבע במוקדמות בבוקר וב-20 מאיות משיאו הישראלי שנקבע השנה.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג