חמישה שחיינים ישראלים קבעו את הקריטריון לאליפות העולם בשחייה

בסוף השבוע התווספו שלושה שחיינים לזכאים האוטומטיים להשתתף באליפות העולם, בנוסף לשניים שהשיגו את הקריטריון ברומא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לקראת הקיץ הנוכחי, החליט איגוד השחייה שתהיינה שתי הזדמנויות לקביעת הקריטריון לאליפות העולם בשחייה שתתקיים בעוד שלושה שבועות בדרום קוריאה. שתי תחרויות מטרה שלקראתם צריכים השחיינים להגיע במוכנות מלאה. הראשונה – בסוף השבוע שעבר ברומא; השנייה – תחרות מבחנים ("טריילז") מיוחדת במכון וינגייט בסוף השבוע הנוכחי. הקריטריון שנקבע הוא קריטריון A של התאחדות השחייה הבינלאומית. מי שקובע קריטריון A זכאי להשתתפות אוטומטית, לרבות במשחים בהם הוא קבע רק קריטריון B (ובלבד שאין יותר משחיין ישראלי אחד שנכנס לאותו משחה על קריטריון B).

עשה קריטריון לאליפות העולם. איתי גולדפדן | צילום: פטריסיה בן עזרא, איגוד השחייה

בשבוע שעבר ברומא קבעו רק שניים את הקריטריון – יעקב טומרקין ב-200 מ' מעורב אישי, ומירון חירותי ב-50 מ' פרפר. מאחר והשניים קבעו גם קריטריון B במספר משחים נוספים, זכאי טומרקין להשתתף גם ב-100 מ' גב וב-200 מ' גב, וחירותי זכאי להשתתף גם ב-50 מ' חופשי וב-100 מ' חופשי.

בסוף השבוע האחרון במכון וינגייט, התווספו שלושה שחיינים לזכאים האוטומטיים להשתתף באליפות העולם, אחרי שקבעו תוצאה מהירה מקריטריון A – מיכאל לייטרובסקי מקבוצת דולפין נתניה שניצח ב-50 מ' גב ב-24.84 שנ', יונתן קופלב ממכבי חיפה שסיים שני ב-50 מ' גב ב-24.88 שנ' (קריטריון A לאליפות העולם עומד על 25.17 שנ'), ואיתי גולדפדן מהפועל עמק חפר ששחה 27.37 שנ' ב-50 מ' חזה (קריטריון A לאליפות העולם עומד על 27.39 שנ').
אחרי ששחיה את ה-100 מ' חזה ב-1:01.69 דק' הבוקר (מהיר יותר מקריטריון B לאליפות העולם), יהיה גולדפדן זכאי להשתתף גם במשחה זה באליפות העולם.

אנסטסיה גורבנקו ממכבי קרית ביאליק, שכבר קבעה תוצאה מהירה מקריטריון A לפני חודש בתחרות בארה"ב, נדרשה רק לעמוד בתוצאת אשרור שנמצאת עמוק בתוך טווח היכולות שלה, אך פספסה את תוצאת האשרור ב-13 מאיות השנייה. למרות שלא השיגה את הזכאות לכך, ייתכן שגורבנקו תזכה בכל זאת להשתתף באליפות העולם, במסגרת שיקול הדעת שניתן למאמני הנבחרת.

שיא ישראלי חדש לנוער קבע הערב גל כהן גרומי בן ה-17 מהפועל עירוני הוד השרון ב-200 מ' מעורב אישי עם תוצאה מצוינת של 2:01.47 דק'.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג