השחיינית ליאור בירקאן נפטרה לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן

אבדה גדולה לספורט הישראלי: מי שהיתה אלופת ישראל שנים רבות במהלך שנות השבעים והשמונים הלכה הבוקר לעולמה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

היום (שישי) לפנות בוקר נפטרה השחיינית ליאור בירקאן, 56, לאחר מאבק ממושך שנמשך כשלוש שנים במחלת הסרטן. בירקאן היתה שחיינית מקצועית שהחלה את דרכה בשנות ה-70 והיתה אלופת ישראל לא פחות מ-17 פעמים ושיאנית ישראל בסגנונות חופשי, גב, פרפר ומעורב אישי.

ליאור בירקאן במשחה פורט2פורט | צילום: צלמי שוונג

כילידת העיר ירושלים התאמנה בירקאן בקבוצת הפועל ימק"א ירושלים ובאליפות ישראל בשחייה שנערכה בסוף יולי 1978, כשהיתה בת 15 בלבד, זכתה ב-3 מדליות. ב-1980 היתה מתוכננת לנסוע למשחקים האולימפיים של מוסקבה, אך בשל החרם שהוטל על ידי ארה"ב, אליו הצטרפה ישראל, היא החמיצה את האפשרות להתחרות שם. את האנרגיות היא תיעלה לאליפות ישראל בשחייה שנערכה בווינגייט בסוף אוגוסט אותה שנה וזכתה שם ב-8 מדליות, מהן 6 מדליות זהב ו-2 מדליות כסף, וקבעה שלושה שיאים ישראלים.

ליאור בירקאן (שלישית מימין) עם קבוצת אקוותיקים לאחר משחה הדולפין אשדוד בשנה שעברה | צילום: אלבום פרטי

לאחר פרישתה מהשחייה המקצועית היא המשיכה באהבה הגדולה שלה לשחייה והשתתפה בתחרויות שחייה רבות למסטרס ואף החזיקה בשיאי ישראל רבים למסטרס בגילאים השונים, כמו כן, בשנים האחרונות היא הרבתה להשתתף במשחי המים הפתוחים של ליגת זוגס. ב-2008 היא אף דורגה במקום השמיני באירופה לגילאי 45-49 במשחה ל-100 מטר פרפר בתוצאה של 1:14.01 דקות.

ההלוויה של ליאור בירקאן תתקיים ביום ראשון, 24 במאי, בשעה 18:00 בבית העלמין "מנוחת עולם נתניה".

בהמשך נפרסם כתבה נרחבת על ליאור בירקאן ז"ל.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג