מהלך שיווקי כזה עוד לא ראינו. למותג הספורט היפני ASICS יש לא מעט שגרירים, ובעיקר רצות ורצי עילית. אולם כעת, החברה החליטה לצרף שגריר מסוג אחר, כזה שבכלל לא יכול לנעול נעליים והוא אפילו לא בן אדם, אלא כלב! וזה לא סתם עוד כלב, מדובר בפליקס, אחד הכלבים הפופולריים ברשתות החברתיות, כשמטרת המהלך היא לעודד תנועה שמקדמת גם את הגוף וגם את הנפש.
לכתבות נוספות בנושא:
פצועי צה"ל, שורדי 7.10, מילואימניקים ועוד: נבחרת שלוה-סקוני יצאה לדרך
"רצים למען הילדים השקופים": על מקצה האלופים במרוץ קריית גת לזכרו של רפאל חיים קייזלר
לכבוד יום הכלב הבינ"ל: 6 טיפים כדי לרוץ נכון עם הכלב שלכם
למי שלא מכיר, פליקס, הידוע גם בשם Felix the Samoyed, הוא כלב מסוג סמויד, שהפך לכוכב רשת עולמי בזכות מראהו הלבן והפרוותי, חיוכו הקבוע וההרפתקאות שהוא "חולק" עם עוקביו. הבעלים של פליקס, ג'וליה וסוון, מטיילים איתו ברחבי העולם, והוא כבר ביקר בעשרות מדינות. התמונות והסרטונים שלו מציגים את פליקס במגוון נופים מרהיבים, ובמפגשים רנדומליים עם שלל חיות אחרות. החשבון שלו באינסטגרם מונה מעל למיליון עוקבים, ובטיקטוק יש לו קרוב למיליון עוקבים נוספים. גם ביוטיוב יש לו נוכחות מרשימה עם אלפי מנויים לערוץ שלו.
בשנים האחרונות ישנם לא מעט מחקרים לגבי חשיבותם של כלבים בעידוד פעילות גופנית ובסיוע לבריאות הגוף והנפש. הבחירה נעשתה לאור ממצאי מחקר שערכה החברה המצביעים על תרומתם הגדולה של כלבים להנעת אנשים לפעולה ולשיפור הבריאות הנפשית.
מהמחקר עולה 65 אחוז מבעלי הכלבים העידו כי כלבם הוא הגורם המרכזי שמניע אותם לצאת ולהתנועע – יותר ממשפחה, סלבריטאים או מאמני כושר. עוד עולה מהמחקר כי לבעלי כלבים יש סבירות גבוהה יותר ב-31 אחוז לעמוד בהמלצות לפעילות גופנית, עם ממוצע של 210 דקות אימון בשבוע, וכי מדד מצב הנפש שלהם גבוה ב-18 אחוז מזה של מי שאינם מחזיקים בכלב.
עוד דווח, כי 79 אחוז מבעלי הכלבים מדווחים על ירידה ברמות הלחץ, 83 אחוזים חשים מאושרים יותר לאחר פעילות עם כלבם ו-84 אחוז מדווחים על שיפור מיידי במצב הרוח. הכלבים לא רק מוציאים אותנו החוצה – הם עוזרים לנו לזוז, כדי שנרגיש טוב יותר והמניעים האולטימטיביים לתנועה. מכל הסיבות הנ"ל, הודיעה ASICS על השקת הקמפיין #MindsBestFriend – כחלק מהתפקיד יוצא הדופן שכלבים ממלאים בעידוד תנועה ושמירה על בריאות נפשית מאוזנת וטובה יותר.
פרופ’ ברנדון סטאבס, מומחה לקשר בין פעילות גופנית לבריאות הנפש מקינגס קולג' לונדון, הסביר: "המחקר של ASICS מדגיש את ההשפעה העצומה שיש לכלבים על רמות הפעילות הגופנית שלנו ועל מצב הרוח הכללי. בעלי כלבים פעילים יותר ומרגישים טוב יותר – גם פיזית וגם נפשית".
כחלק מהמהלך, ASICS פותחת את האפשרות לקהל הרחב להציע את כלביהם למועמדות לתפקיד "שגריר חבר הנפש של ASICS". הכלבים שייבחרו ישמשו כמשפיענים רשמיים של המותג, וייקחו חלק בקמפיין לעידוד תנועה פשוטה כמו הליכה או ריצה – שמביאה איתה שיפור אמיתי במצב הרוח.