הטיפ של מיכל: הקושי בחזרה לאימון מסודר

אורח חיים של ספורטאי כולל זמן רב באימונים שבועיים. לעיתים, בעקבות עומס אירועים בחיים הפרטיים ישנה ירידה ברמת האימונים ואף נטישה מלאה. כיצד ניתן לצאת מהמצב ולחזור למערכת אימון מסודרת?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אורח חיים של ספורטאי כולל זמן רב באימונים שבועיים. לעיתים, בעקבות עומס אירועים בחיים הפרטיים ישנה ירידה ברמת האימונים ואף נטישה מלאה. כיצד ניתן לצאת מהמצב ולחזור למערכת אימון מסודרת?

מאת:מיכל יערון


כחובבי ספורט אקטיבי וכמי שחלק מזהותו הוא להיות ספורטאי סבולת אנחנו מוצאים עצמנו בעקבות עול החיים האובייקטיבי, מזלזלים קצת באימונים ויורדים במינון. לא מוצאים מספיק זמן להתאמן והכושר יורד, עולים קצת במשקל ובסוף מאבדים את המוטיבציה. הסיבות לכך הן רבות ואמיתיות, לעיתים נוצר לחץ בעבודה או שנולד ילד חדש במשפחה, פתאום לא מצליחים לקום בבוקר לאימון או לחילופין, למתאמני הערב שבינינו אין כוח בסוף היום לבצע פעילות ספורטיבית ונכנסים תשושים למיטה. אז מה עושים כדי לאסוף עצמינו חזרה ולהמשיך בדבר האהוב שנטשנו לפתע?

כלל ראשון – הקושי לחזור
הרגל שנטשנו קשה מאד לחזור אליו בעיקר שבהתחלה אנחנו לא חווים את ההנאה שבו אלא את הקושי בלבד. העונג מספורט מאומץ מופיע רק אחרי פרק זמן שהגוף "נכנס לזה" ולכן השבירה מגיעה וקדם מהמצופה. לכן, לא כדאי להישבר.

כלל שני – סלחנות
פחות שיפוטיות כלפי עצמינו ואכזבה פנימית עמוקה, זה סביר, נורמאלי וקורה לכולם (גם אם לא כולם מודים בכך). לכל ספורטאי חובב או הישגי יש תקופות של משברים וירידה באימונים. פגיעה עצמית ב"אגו" לא מדרבנת אלא הורסת.

כלל שלישי – חזרה איטית
להתאמן אין פירושו 7 אימונים עצימים בשבוע כי פחות מזה זה לא נחשב. להתחיל לאט ומעט, ולשזור את האימונים בעומס הזמן.

כלל רביעי – הצבת מטרות ריאליות
לוקח זמן לגוף לחזור לכושר. הירידה היא מהירה והעלייה איטית. מבחינה מנטאלית קשה לנו להתמיד כשהמטרות שלנו לא ריאליות ועקב זה אנחנו חווים אכזבה ותסכול. בזמן כזה נמצא תמיד תירוץ למה לא לצאת שוב. הצבת מטרות צריכה להיות הדרגתית ולהצליח לעמוד במטרה. אז החויה היא של קומפטנטיות (ההיפך מאימפוטנטיות) ומעודדת אותנו להמשיך.

לסיכום, מספיק "שילמנו" את מחיר ההפסקה, בזה שהפסקנו. עכשיו צריך להתגייס ולחזור להרגלים הישנים והטובים.
——————————————————————————————————-
מיכל יערון – פסיכולוגית ספורט – 'לעוף'

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה לא נגמר עד שזה לא נגמר", יוגי ברה, המנג'ר האגדי של הניו יורק ינקיס



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
02:20
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
41:22
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
18:59
<\/iframe>"' data-height='450' data-video_index='11'>
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
49:44
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
57:31
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
28:02
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
39:48
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
01:41

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.