האם אימונים קשים פוגעים בליבידו של חיי המין אצל גברים?

מחקר שנערך באוניברסיטת צפון קרולינה מצא שיש קשר בין אימונים עצימים לחשק מיני אצל גברים. מה זה אומר? ואיך זה קשור לפוריות של הגבר?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לגברים שמתאמנים בעצימות גבוהה בריצה, אופניים שחייה או חדר כושר, עלול להיות ליבידו נמוך יותר מאשר גברים שמבצעים אימונים קלים יותר, כך נפתחת כתבה שפורסמה ב"ניו יורק טיימס" ומסתמכת על אחד המחקרים הראשונים שבודק את הקשר בין חיי המין של גברים לאימונים שהם מבצעים. מדובר בנושא שנידון במשך שנים על ידי מדענים ואנשים בכלל, שניסו להבין האם יש קשר בין פעילות גופנית לתשוקה מינית ולמערכת הרבייה. עד היום, מרבית המחקרים בדקו את הקשר הזה אצל נשים, וגם מצאו שאימונים אינטנסיביים כמו למשל אימונים למרתון עלולים לשבש את המחזור החודשי. זה קורה בגלל חוסר איזון הורמונלי שנוצר כתוצאה מפעילות פיזית עצימה, וזה עלול להשפיע גם על החשק המיני של האישה וגם על היכולת שלה להיכנס להריון. חשוב לציין שהפרעות מסוג זה הן נדירות ובדרך כלל נפתרות כשמפחיתים את עומס האימונים.

זוג מתנשק בשקיעה

אז מי חושב על זה אחרי אימון קשה? | צילום: pixaba

עוד כתבות בנושא
האם אתם עושים סקס לפני תחרות או מרוץ חשוב?
סקס ספורט ומה שביניהם
ר(ו)צים סקס

פעילות מתישה עלולה לפגום ברמת הטסטוסטרון

פחות מידע קיים על ההשפעה של האימונים על הליבידו אצל הגברים ועל הפוריות שלהם. יש רמזים לכך שפעילות פיזית מתונה מעלה את ייצור ההורמון הגברי טסטוסטרון, כך שבאופן תאורטי זה אמור להעלות את החשק המיני אצל גברים. מצד שני היו מחקרים קטנים שהצביעו על כך שפעילות ארוכה ומתישה עלולה לפגום ברמת הטסטוסטרון בדם גם באופן מיידי וגם לטווח הארוך. המחקרים האלו בדקו רק את הקשר בין השינוי ברמת ההורמונים לבין הפעילות הגופנית ואת זה אפשר למדוד בקלות. הם לא בדקו שינויים בחשק המיני או במצב הרוח, ואת זה יותר קשה לכמת.

לתוספי תזונה בשוונג-שופ לחצו כאן

במחקר החדש שפורסם השבוע ב-"Medicine & Science in Sports & Exercise", חוקרים מאוניברסיטת צפון קרולינה שאלו גברים אקטיביים על חיי המין שלהם. זה התחל בשאלון שהיה מבוסס על מחקר פסיכולוגי קודם לגבי ההתנהגות הגברית שבו הם נשאלו כמה הם חושבים על מין. בנוסף הם יצרו שאלון חדש שמטרתו היתה לבדוק אילו סוגי פעילות גופנית מבצעים הנבדקים. בנוסף הם נשאלו גם על בריאותם באופן כללי ועל ההיסטוריה הרפואית שלהם. במחקר הזה השתתפו 1,100 גברים, שרובם מתאמנים ומתחרים באופן קבוע בתחום ספורט הסבולת ובעיקר בריצה, רכיבה וטריאתלון. החוקרים חילקו אותם לקבוצות של ספורטאים שמבצעים אימונים קצרים או ארוכים באופן מתון לעומת כאלה שהאימונים שלהם עצימים במיוחד.

אחרי אימונים עצימים רמת הטסטוסטרון יורדת | צילום: pixabay

כמובן שהרבה ספורטאים ענו לשתי ההגדרות מכיוון שהם מבצעים סוגים שונים של אימונים, אבל מה שהמדענים ניסו לבדוק היה איך כל סוג של אימון משפיע בנפרד. הם גם יצרו עוד תתי קבוצות לפי מה שהנבדקים העידו לגבי חיי המין שלהם – האם יש להם ליבידו גבוה, מתון או נמוך. בנוסף הם ניסו להשוות בין הרגלי האימון של הנבדקים לבין העניין שלהם במין. לפי המחקר, הגברים שהאימונים שלהם היו קלים עד מתונים ולא ארוכים דיווחו על ליבידו מתון או גבוה בצורה משמעותית לעומת גברים שהאימונים שלהם ארוכים ועצימים – וזה גם אחרי שהחוקרים לקחו בחשבון את העובדה שלגברים מבוגרים יותר יהיה ליבידו יותר נמוך.

ככל שהעצימות עולה הליבידו יורד 

"יש קשר בין פעילות גופנית עצימה לליבידו נמוך", סיכם אנתוני האקני שהוא פרופסור לפיזיולוגיה מאוניברסיטת צפון קרולינה שערך את המחקר. אך כמובן שצריך לזכור שמדובר בקבוצת מתנדבים שהסכימו לענות על שאלות מאוד אישיות, וקשה להבין עד כמה הם היו ישירים בתשובות שלהם ועד כמה המספר היחסית קטן שלהם מייצג את כלל האוכלוסייה הגברית. המחקר הזה גם לא מלמד אותנו שפעילות גופנית עצימה גורמת לליבידו נמוך, אלא רק שיש קשר בין השניים.

פרופ' האקני מעריך שהעייפות כתוצאה מהאימונים העצימים והרמות הנמוכות של הטסטוסטרון אחרי האימונים האלו, משחקים תפקיד חשוב בקשר הזה. כעת הכוונה שלו היא לבצע מחקר שיחפש את הקשר הישיר בין עצימות האימון, רמות הטסטוסטרון והליבידו. ככל הנראה, יעברו עוד כמה שנים עד שנקבל תשובות מפורטות יותר.

ההמלצה שלו כתוצאה מהמחקר הנוכחי עבור גברים שחוששים כי האימונים שלהם פוגעים להם בליבידו, הם לנסות ולהפחית את העצימות של האימונים ולבדוק איך זה משפיע עליהם. הוא טוען שההמלצה הזאת חשובה בעיקר לזוגות שמנסים להיכנס להריון. "מומחים לפוריות תמיד שואלים נשים לגבי הפעילות הגופנית שלהן", הוא אומר ומוסיף: "לפי המחקר שלנו, הם צריכים לשאול מעכשיו גם את הגברים".


0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"כשמישהו אומר לי שאני לא יכולה לעשות זאת, אני פשוט לא מקשיבה לו", פלורנס גריפית ג'וניור



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

"אין לי מלים - זה היה החלום שלי"
"אין לי מלים - זה היה החלום שלי"
02:09
הפודקאסט של שוונג עם המאמן דן סלפטר
הפודקאסט של שוונג עם המאמן דן סלפטר
30:17
פרויקט ישראמן שלי - פרק 5👑"מה יותר קשה האימונים או התחרות?"
פרויקט ישראמן שלי - פרק 5👑"מה יותר קשה האימונים או התחרות?"
01:51
הפודקאסט של שוונג לסיכום טור דה פראנס 2022
הפודקאסט של שוונג לסיכום טור דה פראנס 2022
01:11:39
היתרונות של היוגה לספורטאים ולרצים
היתרונות של היוגה לספורטאים ולרצים
40:50
פרויקט ישראמן שלי - פרק 4👑"איך המשפחה הגיבה כשהודעתם להם שאתם נרשמים לישראמן?"
פרויקט ישראמן שלי - פרק 4👑"איך המשפחה הגיבה כשהודעתם להם שאתם נרשמים לישראמן?"
01:58
פרויקט ישראמן שלי - פרק 3👑"מתי הפעם הראשונה שהשתתפת בישראמן?"
פרויקט ישראמן שלי - פרק 3👑"מתי הפעם הראשונה שהשתתפת בישראמן?"
02:13
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי פרק 02": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי פרק 02": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
02:20