יום לא טוב לישראלים בתחרות האחרונה לעונת הטריאתלון בסנטו דומינגו

רון לוינסון מסכם את התחרות שסגרה את סבב התחרויות המעניקות ניקוד אולימפי לשנה לקראת טוקיו 2020. בתחרות זו הטריאתלט רן שגיב לא סיים ואמיתי יונה הגיע אחרון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בסוף השבוע האחרון התקיימה תחרות למרחק האולימפי במסגרת גביע העולם בעיר סנטו דומינגו שברפובליקה הדומיניקנית. תחרות זו סגרה את סבב התחרויות המעניקות ניקוד אולימפי לשנת 2019 ולכן זוהי ההזדמנות האחרונה של הטריאתלטים המכוונים לאולימפיאדת טוקיו לצבור ניקוד משמעותי ולעלות בדירוג. בעקבות המרדף המתמיד אחר ניקוד והכרטיס הנכסף למשחקים, ראינו מספר ספורטאים חזקים ובעיקר את הספורטאים המתנדנדים על סף הכניסה אורזים מזוודה וטסים ישירות לאי הקריבי וזאת כמובן לאחר שהתחרו בתקופה האחרונה במקומות רבים כגון סין, דרום קוריאה, יפן ופרו שבהם התקיימו תחרויות גביע העולם בחודש וחצי האחרונים. בין אותם ספורטאים היו גם כן רן שגיב ואמתי יונה שהמשיכו את מסעם מפרו ואליהם הצטרף המאמן הלאומי אורי זילברמן.

בתוך הסימולציה האולימפית. רן שגיב | צילום: מיטל חיימוביץ', אליפות העולם לוזאן שוויץ

זינוק התחרות התקיים בחוף סאנס סוסי, שם המתחרים החלו בשחייה לאורך 1,500 מטר בשתי הקפות שמעבר ההתמודדות הרגילה על צפיפות המתחרים נאלצו להתמודד עם ים גלי. לאחר מכן המשיכו המתחרים ל-38.5 קילומטר רכיבה ב-5 הקפות על הכביש לאורך החוף הקריבי שבסיומה המשיכו לריצה מישורית לאורך 10 ק"מ על אותו הכביש.

כיאה לאי באזור אקלים טרופי, המארגנים נאלצו להתמודד עם עומס חום משמעותי שבעקבותיו החליטו להקדים את הזינוקים ככל הניתן. תחרות הגברים יצאה לדרך בשעה שבע בבוקר לאחר שנמדדו 25 מעלות בחוץ ו-26 מעלות במים שעה קודם לזינוק ואילו לנשים שזינקו בשעה 9:15 הוחלט לקצר את מרחק הריצה ל-5 קילומטר בעקבות עומס החום כאמור.

מקצה הגברים

58 ספורטאים זינקו לתחרות הגברים, הראשון לפרוץ קדימה ולהוביל את השחייה היה ריצ'רד וארגה הסלובקי, שברזומה שלו הובלות שחייה רבות בתחרויות הסבב העולמי וב-2 האולימפיאדות האחרונות. וארגה יצא מהמים בתום 1,500 מטר בזמן 16:59 דק' ביחד עם איגור פוליאנסקי הרוסי בפער קטן על שאר המתחרים. בתחילת הרכיבה ניסו וארגה ופוליאנסקי לשמור עצמם לפני הקבוצה המרכזית, אך זו תפסה אותם במהרה והפכו לקבוצה מובילה שכללה 22 ספורטאים. הדבוקה המובילה עבדה חזק כיוון שהספורטאים ידעו שבדבוקה הרודפת יש מספר רצים מאיימים במיוחד וביניהם הפודיומיסטים מהתחרות האחרונה בפרו, המנצח מנואל מסיאס הברזילאי ופליקס דושמפ הנמצא בתקופת מעבר מייצוג צרפת לייצוג רומניה.

ספורטאי מעניין נוסף שהיה מאחור הוא קמרון וורף האוסטרלי, אשר יצג את מדינתו באולימפיאדת אתונה בענף הקיאקים, לפני שעבר לרכיבה מקצוענית וברזומה שלו הופעות בתחרויות גראנד טור ובשנים האחרונות מתמקצע בתחרויות איש הברזל ובולט במיוחד באמצעות יכולות הרכיבה שלו. למעשה זוהי ההופעה הראשונה של וורף בתחרות בינלאומית השייכת לאיגוד הטריאתלון העולמי.

בתום מעט פחות מ-51 דקות סיימה הדבוקה המובילה את הרכיבה ובפער גדול של כ-3 דקות מהקבוצה הרודפת ויצאה לריצה שבתחילתה היה נראה כי הולך להיות קרב אימתני בין ארצות הברית ושווייץ, שששת המובילים היו מתיו מקלרוי, מורגן פירסון וקווין מקדוול האמריקאים ומקס סטודר, פלורין סלביסברג ואדריאן בריפוד השוויצרים. בתום 5 קילומטר העלה מקלרוי את קצב הריצה ורק חבריו האמריקאים הצליחו להגיב, ובקילומטר האחרון מקלרוי שוב תקף ונשאר לבדו עד לסיום. זהו הניצחון השלישי ברציפות של מקלרוי בתחרות גביע העולם, לאחר שניצח לפני שלושה שבועות בדרום קוריאה ולפני שבועיים ביפן. מקלרוי חצה את קו הסיום בזמן 1:39:03 והקדים את מקדוול ב-19 שניות ואת פירסון ב-28 שניות שסגר פודיום אמריקאי.

רן שגיב יצא מהמים במקום ה-48 בזמן של 17:43 דק', רכב עם הדבוקה הרודפת עד לנקודת ה-22 קילומטר שם הפסיק לראשונה העונה את התחרות מכיוון שהיה ריק מאנרגיה. אמתי יונה יצא מהמים במקום ה-56 בזמן של 18:14 דק', רכב בדבוקה קטנה עם 3 ספורטאים נוספים ולבסוף סיים את התחרות בזמן 1:53:53 שע' במקום ה-48 והאחרון.

מקצה הנשים

מעט אחרי תחרות הגברים, יצאו לדרך 59 הנשים. מובילת השחייה היתה ג'נט ברגמאייר ההונגריה שיצאה מהמים בזמן 18:16 דק'. מי שהייתה הרחק מאחור בשחייה היא המדורגת השנייה לתחרות איי וודה היפנית, עבור וודה זו התחרות הבינלאומית ה-200(!) במספר שאליה היא מזנקת ולכן קיוותה למצוא עצמה מתמודדת על המקומות המובילים בתחרות, במיוחד לאחר הניצחון בשבוע שעבר בפרו. במהלך הרכיבה הדבוקה המובילה שכללה 17 נשים עבדה חזק בהובלתה של ברברה ריברוס הצ'יליאנית.

הנשים סיימו את הרכיבה בקצת יותר מ-57 דק' ולאחר ההחלפה השנייה החלו את מקטע הריצה המקוצר בהובלתן של אנדראה יואיט הניו זילנדית, טיילור ניב האמריקאית, אנה גודוי הספרדייה וקלאודיה ריבאס המקסיקנית. במחצית המרחק ניב תקפה והותירה את השאר מאחור אך ניב ידעה שפער קטן לא יספיק לה, כיוון שהיא סוחבת עונש זמן של 15 שניות בעקבות עבירה בהחלפה. לתדהמתה של יואיט, שהצליחה להשאיר מאחור את גודוי וריבאס ולא ידעה כי ניב תעצור ב"תיבת הענישה", עקפה את ניב וניצחה את התחרות, לראשונה מאז אפריל 2017, בזמן 1:34:35 שע', 6 שניות לפני ניב ו-14 שניות לפני ריבאס.

עבור יואיט זה היה יום שמח מהול בעצב, ביום התחרות צוינו 4 שנים לפטירתו של בעלה לורנט וידל הצרפתי. וידל היה גם כן טריאתלט שאף ייצג את מדינתו במשחקים האולימפיים והישג השיא שלו היה מקום חמישי במשחקים האולימפיים של לונדון.

כאמור, תחרות זו היתה התחרות האחרונה לשנת 2019 שבה ניתן לצבור ניקוד ורוב הספורטאים יוצאים בימים אלה לפגרה במטרה למלא מצברים לקראת השנה האולימפית והישורת האחרונה לקביעת הקריטריון האולימפי. התחרות הפותחת לשנת 2020 תתקיים בקייפטאון שבדרום אפריקה ב-15 בפברואר וצבירת הניקוד תימשך עד מאי 2020. נכון לסוף שנת 2019 נמצאים האחים שחר ורן שגיב בתוך הסימולציה האולימפית, כאשר שחר נמצא במקום ה-36 ורן במקום ה-53.

להרשמה לישראמן לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אלון הגיב:

    הלוואי והאחים שגיב יגיעו לטוקיו וכל שאר הטריאתלטים שמנסים. הם באמת כוכבים מזן מיוחד שבוהקים בשמיים הקודרים והאפלים של הטריאתלון שמנוהל בצורה חובבנית בכלל ובצד ההישגי בפרט. מלבד האחים שגיב שמתאמנים אצל אביהם – אין שום הישג באליפיות אירופה ועולם. ( מלבד רן ) ב 4 שנים האחרונות ואולי כדאי שמשהו ייתן הסבר על כך. ההנהלה והועדה המקצועית נרדמו בשמירה וכבר שיו"ר האיגוד רצה לפטר את המנהל המקצועי הכושל ( שפוטר ע"י ההנהלה הקודמת) נזעקו " חייליו " ( נציגיו בהנהלה ) של ר המשפחה להגן עת תפקידו ומשכורתו המנופחת. ההחמצה הגדולה שלא לנסות כלל להתמודד במקצה השליחים במרחק היחסית המקוצר היא שערוריה וכל חברי ההנהלה השפוטים שנתנו לכך יד צריכים לעוף הבייתה ולא להראות את פרצופם יותר.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג