בלוג חי || פרשנויות ועדכונים ממרתון לונדון 2017

מרתון לונדון בפרשנות ועדכונים כאן בשוונג היום (ראשון) החל מהשעה 10 בבוקר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

14:05  פחות מקילומטר לסיום בקלה הצליח לצמצם את הפער משמעותית, אבל וונג'ירו הצליח להגניב מבט לאחור כדי להבין את המצב ופתח מבערים. הקנייתי דהר אל קו הסיום בדרך לניצחון הגדול בקריירה שלו בזמן של 2:05:49 שעות. בקלה הגיע שני 8 שניות אחריו. בדאן קריוקי סיים שלישי בזמן של 2:07:41 שעות ואבל קירוי סיים רביעי.

14:00 שיאו האישי של דניאל וונג'ירו הוא 2:05:21 שעות. השאלה היא האם הוא יחזיק מעמד מול בקלה והאם המנצח בין שניהם ירד מזמן של 2:05 שעות?

13:55  מתקרבים לקילומטר ה-40 ואנחנו עדים לקרב ראש בראש בין וונג'ירו לבקלה. הקנייתי מוביל ומבין מה קורה מאחוריו, הוא בינתיים שומר על קור רוח ועל פער של כ-15 שניות מיריבו שלא מתכוון לוותר על התואר.

13:48  אחרי 37 קילומטרים בקלה עובר את קריוקי ואבל קירוי ועולה למקום השני. דניאל וונג'ירו, המנצח ממרתון אמסטרדם האחרון, ממשיך להוביל, אבל בקלה פותח מבערים אחרי "מנוחה" של מספר קילומטרים.

13:43  קנניסה בקלה חוזר לעניינים והדבוקה של צמרת הרצים מתפצלת. דניאל וונג'ירו ברח קדימה ופתח פער על פני אבל קירוי. בקלה פרץ מאחורה, חזר למקום השלישי והוא מגביר את הקצב שלו – מה שמלחיץ מאוד את יריביו.

13:40  אסלפש מרגיה האתיופית מסיימת במקום השלישי במרתון לנשים בזמן של 2:23:08 שעות. ויויאן צ'ריוט סיימה שלישית בזמן של 2:23:50.

13:35  במרתון לגברים, מכתיבי הקצב סיימו את עבודתם וקנניסה בקלה כנראה כבר לא ינצח היום בגלל פתיחה מהירה מדי. המוביל לאחר 30 ק"מ הוא אבל קירוי הקנייתי שהיה אלוף עולם פעמיים ואיתו בדבוקה עוד ארבעה רצים: בדאן קריוקי ודניאל וונג'ירו הקנייתים, גירמאי גרסילאסי האריתראי ופייסה לילסה האתיופי. בקלה רחוק מהם ב-18 שניות.

13:33 מארי קייטאני חוצה את קו הסיום בזמן של 2:17:01 שעות וקובעת את התוצאה השנייה בטיבה בכל הזמנים ואת שיא העולם למרתון לנשים בלבד. טירונש דיבאבה האתיופית מסיימת שנייה בזמן של 2:17:56 שעות והופכת לרצת המרתון השלישית בכל הזמנים.

13:25  קייטאני עברה 40 ק"מ והיא עדיין בקצב מהיר מ-2:16:30 שעות. ברור שהיא תשפר את שיאה האישי, אבל כרגע המטרה שלה היא לקבוע שיא עולם במרתון לנשים בלבד וזה אומר להיות מהירה מזמן של 2:17:18 שעות.

13:15  אחרי חצי המרתון קנניסה בקלה נחלש מעט ועובר לחלק האחורי של הדבוקה, ואחרי 25 קילומטרים הוא איבד את הדבוקה. מי שמוביל בשלב הזה אחרי מכתיבי הקצב הוא דניאל וונג'ירו הקנייתי, שהוא לא בקצב של שיא עולם אבל כן בקצב מכובד של 2:03:30 שעות.

13:10  קייטאני עוברת מרחק של 35 ק"מ בזמן של 1:52:39 שעה. קשה להאמין שהיא תוכל להתמודד עם שיאה העולמי של פולה רדקליף שעומד על 2:15:25, אבל היא בקצב מהיר יותר מ-2:16 שעות כך שהיא בהחלט יכולה לקבוע את התוצאה השנייה בכל הזמנים ולשפר את שיאה האישי והאפריקאי ביותר משתי דקות. גם טירונש דיבאבה השנייה, במרתון השני בקריירה שלה, בדרך לתוצאה מדהימה. בכל מקרה, קייטאני בהחלט בדרך לקבוע את התוצאה המהירה אי פעם במרתון שהוא רק לנשים.

12:55  שיא עולם אחד כבר נשבר. מדובר בשיא בריצת כביש ל-30 קילומטרים כשמארי קייטאני חוצה את המרחק הזה בזמן של 1:36:05 שעה והיא בקצב של כ-2:15 שעתיים נכון לעכשיו. השנייה טירונש דיבאבה רחוקה ממנה ב-1.19 דקה.

12:45 אצל הגברים, אחרי 15 ק"מ אנחנו רואים דבוקה של 8 רצים שכוללת 3 מכתיבי קצב. בין הרצים כמובן בקלה ואתו האתיופים רגסה ומנגסטו, הקנייתי דניאל וונג'ירו וגברסילאסי מארתיריאה. הזמן ל-15 ק"מ הוא 43:40 דקות וזה עדיין קצב של שיא עולם.

12:35  כעת מגיע המבחן האמיתי של קייטאני, שנותרה לבד אחרי פרישתה של מכתיבת הקצב. היא חצתה את 25 הקילומטרים בזמן של 1:19:43 שעה והיא עדיין בקצב שיא עולם כשהיא מקדימה בדקה ושש שניות את הלה קיפרופ. דיבאבה ומרגיה האתיופית במקום השלישי בינתיים. 

12:30  כצפוי, הקצב במרתון לגברים המתמתן לאחר 10 קילומטרים. בקלה ראשון אחרי 3 מכיבי הקצב בזמן של 28:51 יחד עם גירמאי גברסילאסי. זה עדיין קצב של שיא עולם, אבל הוא הולך ונעשה איטי יותר.

12:20  מארי קייטאני עוברת את חצי המרחק יחד עם הפייסרית קיפקירוי בתוצאה מטורפת של 1:06:54 שעה. מדובר בקצב מהיר משיאה העולמי לנשים של פולה רדקליף, השאלה היא עד כמה קייטאני תוכל להחזיק בקצב הזה? בינתיים היא פתחה פער של דקה מהלה קיפרופ, ויויאן צ'ריוט, טירונש דיבאבה ואספלש מרגיה.

12:15 קנניסה בקלה וגירמאי גרסילאסי מאריתריאה עומדים בראש הדבוקה במרתון לדברים אחרי 5 ק"מ בצמוד למכתיב הקצב הקנייתי סטפן קיבט. הזמן שלהם ב-5 ק"מ הוא 14:12 דקות. זה קצב של מרתון בפחות משעתיים אבל זה רק בגלל מגמגת הירידה בתחילת המסלול.

12:05  המרתון לגברים יצא לדרך אבל במקביל אנחנו בהחלט חווים את אחת מפתיחות המרתון המהירות לנשים אי פעם באדיבותה של מארי קייטאני, שחלק מהפרשנים חושבים שעשתה מעשה מטורף. צריך לזכור שמגמת ירידה גרמה לקצב מטורף בקילומטרים הראשונים, אבל גם אחרי 15 קילומטרים הקצב שלה מדהים ואת המרחק הזה היא חצתה בזמן של 47:15 דקות – כמעט חצי דקה לפני צ'ריוט ממנה היא שוב הגדילה את הפער משמעותית.

11:55  אחרי 10 ק"מ קייטאני ומכתיבת הקצב קיפקירוי דורכות על השטיח בזמן של 31:17 דקות, ויויאן צ'ריוט סוגרת מאחורה את הפער ל-8 שניות.

11:40 מארי קייטאני החליטה לפתוח בקצב מסחרר, ולברוח לדבוקה. היא נצמדה למכתיבת הקצב קרולין קיפקירוי ואחרי 5 קילומטרים השתיים עצרו את השעון ב-15:30 דקות ופתחו פער של 10 שניות על הרצות האחרות. האם קייטאניי מגזימה?

11:25 אחרי 3 קילומטרים מארי קייטאני מצהירה על כוונותיה ועוברת להוביל את הדבוקה.

11:20 מי שמובילה בראש הדבוקה אחרי מכתיבות הקצב לאחר 5 דקות של ריצה היא פלורנס קיפלגאט הקנייתית.

11:15  המרתון לנשים הוזנק והשאלה הגדולה היא האם התנאים הטובים יגרמו לרצות המובילות לכוון לתוצאה המהירה מ-2:19 שעות? היחידה מבין הרצות על המסלול שעשתה את זה היא שיאנית אפריקה מארי קייטאני.

11:00 הרץ הישראלי הבולט במרתון לונדון יהיה טסמה מוגס, שצריך לרוץ מהר יותר מ-2:19 שעות כדי לקבוע קריטריון לאליפות העולם באתלטיקה, וירצה ככל הנראה להיות מהיר משמעותית מהתוצאה הזאת.

10:45: במרתון לגברים שיוזנק ב-12:00 נקווה לראות ניסיון שבירת שיא עולם של קנניסה בקלה. האתיופי שקבע במרתון ברלין את התוצאה השנייה בכל הזמנים יתמודד נגד בני ארצו פייסה לילסה וטספאי אברה והקנייתי המהירר ברשימת הרצים הוא אבל קירוי.

10:30: קרב מרתק מאוד צפוי במרתון לנשים. מארי קייטאני תנסה להפוך לרצה הראשונה מאז פולה רדקליף שזוכה שלוש פעמים בלונדון. בנות ארצה שינסו לסכן אותה הן פלורנס קיפלגאט שניצחה פעמיים בשיקגו, ויויאן צ'ריוט שהיאא אחת מרצות המסלול הטובות בכל הזמנים (במרתון בכורה) והלה קיפרופ שהיא סגנית אלופת העולם. האתיופיות הבולטות הן טירונש דיבאבה במרתון השני שלה, טיגיסט טופה שניצחה לפני שנתיים בלונדון, אסלפש מרגיה שניצחה בלונדון ב-2010 ואברו קבדה שניצחה במרתון ברלין.

10:20: בעוד שעה בדיוק ייצא לדרך המרתון לנשים, ו-40 דקות לאחר מכן יזנקו רצי העילית של הגברים ומיד אחריהם כ-355 אלף רצים נוספים. ק

10:15: נראה שהמשתתפים במרתון לונדון עומדים ליהנות מתנאי מזג אוויר אידיאליים. כרגע מזג האוויר בבירה הבריטית הוא 9 מעלות ובהמשך היום צפוי לעלות לאזור ה-122 מעלות.

רוצים לדעת מה צפוי היום על המסלול בלונדון? היכנסו לקרוא את הכתבה שהכנו לקראת המרתון.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אל תוותרו לעולם. הפסד או דחייה הם רק הצעד הראשון בדרך להצלחה". ג'ים ולואנו



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

פרוייקט ישראמן שלי - פרק 3👑"מתי הפעם הראשונה שהשתתפת בישראמן?"
פרוייקט ישראמן שלי - פרק 3👑"מתי הפעם הראשונה שהשתתפת בישראמן?"
02:13
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
02:20
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
41:22
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
18:59
<\/iframe>"' data-height='450' data-video_index='12'>
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
49:44
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
57:31
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
28:02
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
39:48

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.