אשת המרתון: האישה שרצה 104 מרתונים ברצף

איך רצים 104 מרתונים ברצף? תשאלו את ג'קי האנט-ברוסמה שהפכה בימים האחרונים לקטועת הרגל הראשונה בעולם שעשתה את ההישג המדהים הזה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יש הרבה סיפורי השראה של ספורטאים שעשו מעל ומעבר ליכולת האנושית. אך מי שמשאיר אותנו בדרך כלל פעורי פה הם בדרך כלל אותם ספורטאים בעלי מוגבלויות אשר עושים מעל ומעבר על מנת להשיג את היעדים שלהם. בעולם הסבולת אנחנו רואים לא מעט ספורטאים עיוורים או קטועי רגל שעושים תחרויות איש ברזל, מרתונים, שוחים ורוכבים למרחקים ארוכים. אך נראה שההישג של ג'קי האנט-ברוסמה האולטראיסטית נחשב עד כה למרשים מכולם.

הרגע המכונן של הרצה הזו התחיל כאשר היא איבדה בגיל 26 את רגלה כתוצאה מסרטן מסוג סרקומה. חלק מהשיקום ואולי מרביתו היה להסתגל למצב החדש וללמוד לרוץ. בהתחלה היו אלו מרחקים של קילומטרים בודדים, אבל הנחישות שלה גברה על הקשיים ומהר מאוד הפכה האנט-ברוסמה לרצה מן המניין והיא אהבה את זה. כאשר האנט-ברוסמה פנתה לרופאים לפני 6 שנים ואמרה שהיא רוצה לרוץ למרחקים ארוכים, הם יעצו לה לא לעשות כן. אבל היא החליטה לרוץ כנגד כל הסיכויים והיום היא מחזיקה בשני שיאי עולם לרצים קטועי רגל.

שוברת שיאים סדרתיים

הישג רדף הישג והיא הפכה לאישה קטועת הרגל הראשונה שרצה 100 מייל על מסילה אותו היא רצה בזמן שיא של 23:38 שע' מה שהפך את התוצאה לשיא עולם חדש. כמו כן היא הייתה הראשונה שעשתה את מרוץ ה"טראנס רוקיס" (TransRockies) בקולורדו עם למעלה מ-6,096 מ' טיפוס.

צ פ ו | ראיון עם ג'קי האנט-ברוסמה 

לפני 104 ימים החלה האנט-ברוסמה בת ה-46 במסע שלה. התכנון היה מוקפד והיעד היה ברור, אבל שום דבר לא גרם לה להבין שהיא אכן תצליח לצבור יותר מ-4,300 ק"מ ב-104 ימים. הקטיעה המצויה ברגל שמאל לא עשתה לה חיים קלים. השפשופים, השחיקה והמאמץ על השרירים עשו את שלהם, אך היא לא הרימה ידיים ולא אמרה נואש. בסוף השבוע האחרון היא סיימה את המרתון ה-104 וכך הפכה לשיאנית העולם לנשים שעשתה את מספר המרתונים הרצוף הארוך ביותר וכעת היא רק מחכה לאישור סופי גם של שיאי גינס.

"אני שמחה שעשיתי את זה", אמרה האנט-ברוסמה, "הדבר הכי טוב היה כל העזרה והתמיכה שקיבלתי מאנשים מרחבי העולם שכתבו לי כמה זה נותן להם השראה לדחוף את עצמם קדימה". על מנת להפוך את המסע שלה לכזה שגם ישפיע על אחרים, היא פתחה עמוד לתרומות וכך הצליחה להפוך את ההישג האישי שלה גם לכזה שיעזור לעוד אנשים. אבל אם חשבתם שהיא סיימה עם הריצה לעת עתה אז יש לכם טעות. היעד הבא שלה כבר מתוכנן והוא יהיה אולטרה למרחק 240 מייל בשטח הררי ביוטה. תרשמו לעצמכם.

5.00 avg. rating (97% score) - 2 votes


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה לא נגמר עד שזה לא נגמר", יוגי ברה, המנג'ר האגדי של הניו יורק ינקיס



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
02:20
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
41:22
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
18:59
<\/iframe>"' data-height='450' data-video_index='11'>
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
49:44
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
57:31
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
28:02
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
39:48
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
01:41

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.