ארבעה רצים שברו את השיא הבינלאומי ישראלי ב-3000 מ'

לא פחות מארבעה רצים ניפצו את השיא הישראלי הבינלאומי אותה קבע דב קרמר לפני 28 שנים, באליפות הפועל באתלטיקה שהתקיימה אמש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מלכתחילה ידוע היה כי אליפות הפועל באתלטיקה תהווה השנה את יריית הפתיחה לעונה מתאחרת בשל מגיפת הקורונה, אבל מה שהחל כירייה אחר הצהריים בהדר יוסף הסתיים בשבירת שיאים עם המקצוע הנועל של הערב, ריצת 3000 מטר גברים. לא פחות מארבעה רצים ניפצו את השיא הישראלי הבינלאומי, קרי, התוצאה הטובה אי פעם על אדמת ישראל, אותה קבע דב קרמר לפני 28 שנים 8.05.2 דק'.

פודיום גברים 3000 מ' | צילום: ניר שועלי, מרכז הפועל

כאלוף הפועל הוכתר דוד טאיאצ'ו (מכבי ת"א) והוא כעת גם המחזיק הטרי בשיא עם 8.02.43 דק'. אחריו הגיעו, גירמה אמרה (הפועל השרון) 8.02.73, בוקאיו מלאדה (הפועל חפר) 8.04.03, גטו אדמסו (השרון) 8.04.85, והתוצאה של כולם מהירה כאמור מזו של דב מקרמר.

הטריאתלט שחר שגיב שהיה מתוכנן לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים של טוקיו השנה, סיים בתוצאה 8:07.86 ושיפר את שיאו שיאו האישי.

זו היתה ריצת ה-3000 מטר האיכותית ביותר שנראתה בישראל בכל הזמנים, כשכל העשירייה הראשונה מסיימת עם שיאים אישיים ומוכיחה כי ישראל ממשיכה להתקדם ולבסס עומק מרשים של רצים למרחקים ארוכים-בינוניים.

לונה צ'מטאי סלפטר (מכבי ת"א), לא התקשתה לנצח בנשים אם כי אלופת אירופה ב-10,000 מטר הסתפקה, בהיעדר מתחרות ומכיוון שמדובר רק בפתיחת עונה בתוצאה פושרת של 9.15.75 דק'.

לא התקשתה לנצח בנשים. לונה צ'מטאי | צילום: ניר שועלי, מרכז הפועל

יונתן קפיטולניק (מכבי ת"א), שרק עלה מקטגוריית עד גיל 18 לקטגוריה עד 20, רשם את התוצאה העשירית בכל הזמנים לבוגרים בקפיצה לגובה כשהוסיף סנטימטר אחד לשיאו וניצח עם 2.17 מטר כדי להשתוות אל גדעון הרמט בטבלת כל הזמנים. תוצאה טובה לצעיר נוסף, בלסינג אפריפה (מכבי תא), 21.45 שניות ב-200 מטר, לא תוכר בשל רוח גבית מעל המותר (2.2 מש).

"אמנם הספורטאים עדיין חלודים משהו אבל בכל אופן משקיעים מאמצים רבים כדי לחזור לשגרה", ציין מנכ"ל מרכז הפועל, יורם ארנשטיין, "העובדה שהשמיים עדיין סגורים והספורטאים הבכירים בארץ, גרמה לכך שהתחרות היתה איכותית ומעניינת".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג