"אם ניצחנו את מקום 6 ו-8 בעולם זה אומר שאנחנו בכיוון הנכון"

הטריאתלט הפראלימפי אורן בליצבלאו ותום מרמרלי שליווה אותו, סיימו במקום השלישי בתחרות סבב גביע העולם והם נחושים מתמיד להגיע לטוקיו 2020
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הטריאתלט הפראלימפי אורן בליצבלאו עשה דרך ארוכה מאז נפצע קשה בפיגוע תופת בצומת גוש קטיף בשנת 2005 והתעוור, כאשר שירת בצה״ל. בסוף השבוע האחרון הוא והמלווה שלו תום מרמרלי, סיימו עוד תחרות לקראת הניסיון להשיג את הקריטריון למשחקים האולימפיים הפראלימפיים שיתקיימו בשנה הבאה בטוקיו. הפעם זינק בליצבלאו בתחרות סבב גביע עולם בבסנקון שבצרפת והיתה זו עבורו עוד תחרות מאוד חשובה ולא עוד סתם תחרות. ספירת הניקוד האולימפי מתחילה רק בסוף החודש, אבל על מנת להיכנס לתחרויות בהן מתמודדים על ניקוד גבוה (סבב אליפות עולם) צריך להראות יכולת ולהגיע עם נקודות מהשנה הזו. כדי שיהיה להם סיכוי להגיע לטוקיו הם היו צריכים לעבוד חזק כשברקע שדה מתחרים איכותי במיוחד.

אורן בליצבלאו ותום מרמרלי בסיום התחרות

כדי שלבליצבלאו בן ה-43 שמתאמן אצל המאמן אור ברגר יהיה סיכוי להגיע למשחקים האולימפיים, הם ידעו שהם צריכים לתת את כל מה שיש להם. מסלול התחרות בסבב גביע העולם כלל שחייה באגם קטנטן ושקט, רכיבה בהקפה עם שתי עליות נחמדות וריצה שטוחה יחסית.

"יש לנו פודיום, סיימנו במקום השלישי בגביע העולם", כך הצהירו השניים בסוף התחרות. "היה לנו ביצוע מוצלח מאוד בדרך לחלום האולימפי", מספר תום מרמרלי שליווה את בליצבלאו לכל אורך התחרות, "היתה תחרות מצוינת, בשחייה יצאנו כמה שניות אחרי המוביל ועשינו חילוף ראשון מהיר". לאחר מכן הם יצאו לקטע הרכיבה אותו עשו באופן מאוד טקטי ונשארו בחזית אבל לא תקפו. כך הם שמרו למעשה על המיקום שלהם וסיימו גם את הרכיבה במקום השני. החילוף השני שלהם גם היה מהיר ומשם יצאו לריצה שהיתה קצת מלחיצה כי כל המתחרים היו מאוד קרובים ובעצם במהלך הריצה הם עקפו אחד ועוד שניים עקפו אותם.

"יש לנו פודיום" | צילום: יוסי פוקר

"בקילומטר האחרון היינו חייבים להתעשת ולא לאבד את זה", מספר מרמרלי, "זה היה מאוד צמוד ועשינו הגברה משמעותית בקילומטר האחרון. הצלחנו ממש להחזיק את כל המתחרים שהיו מאחורינו ורצו קצת יותר טוב מאיתנו. היינו מאוד צמודים. מקומות 4 עד 6 הגיעו בין 15 ל-30 שניות אחרינו. ככה שהיתה תחרות מאוד צמודה וסך הכל אנחנו מאוד מרוצים". בליצבלאו סיים בתוצאה 1:10:04 שע' לאחר שאת קטע השחייה סיים בזמן של 11:37 דק', את קטע הרכיבה סיים לאחר 33:41 דק' ואת הריצה סיים בזמן של 21:29 דק'.

התחרות היוותה עבור בליצבלאו מבחן מסלול חשוב שנתן זריקת מוטיבציה להמשך הדרך ולו רק בשל כך שהם הגיעו לפני המדורגים מקום 6 ו-8 בעולם. חשוב להבין כי למשחקים האולימפיים מוזמנים עשרת הראשונים בעולם ולכן החישוב של השניים הוא שאם הם ניצחו את המדורגים כל כך גבוה בדירוג העולמי זה אומר שהם בכיוון הנכון לעת עתה.

"מלבד הרמה צריך גם מזל וצריך גם עזרה כדי להיכנס לתחרויות שנותנות ניקוד גבוה ובסך הכל אנחנו מאוד מרוצים כי זה בהחלט מראה על רמה שמתאימה לטוקיו וכמובן שיש עוד על הרבה מה לעבוד. אורן צריך לעבור עוד מספר תחרויות באירופה ואסיה לפני שיוכל לקבוע את הקריטריון, אבל אין ספק שההצלחה היום הפכה את המסע הזה לקצת יותר מתוקה", מסכם מרמרלי.

להרשמה לישראמן לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג