איפה ממש כדאי לדווש באירופה?

רבים מאיתנו כבר מתכננים טיולים לעונת הרכיבה הבאה, אז אספנו עבורכם 5 יעדים באירופה שרוב הרוכבים לא ירצו לפספס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
cycling on a bicycle

אנחנו לקראת סוף השנה וכשזה קשור לרכיבת כביש רוב היעדים ביבשת הכל כך ידידותית לאופניים הופכים לפחות רלוונטיים בגלל מזג האוויר. מצד שני, זה בדיוק הזמן לתכנן את עונת הרכיבה הבאה באירופה. אז לצורך העניין בחרנו עבורכם 5 יעדים שממש כדאי לקחת אליהם אופני כביש, ליהנות מנופים שקצת יותר קשה ליהנות מהם מתוך הרכב, ובעיקר לשפר את כושר הרכיבה.

איך לעשות איש ברזל מהר יותר?

אז איפה רוכבים בעונה הבאה? | צילום: thinkstock

צפון איטליה

בכל מה שקשור לאופניים איטליה היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות ולכן זה לא יהיה האזכור היחידי שלה בכתבה הזאת. רוכבים ישראלים רבים מוצאים את עצמם בשלב כלשהו בצפון איטליה, ובדרך כלל נוהגים לחזור לשם. בין אם נוחתים במילאנו או בורונה, יש אינסוף מסלולים שמתאימים לכל הרמות. הרוכבים המנוסים והחזקים ירצו לרשום ברזומה שלהם כמה מהעליות המפורסמות של הג'ירו כמו למשל מעבר סטלביו הידוע – עלייה של יותר מ-20 קילומטרים עם קרוב ל-40 עיקולים שהאחרונים שבהם בשיפועים מטורפים. הרוכבים החזקים פחות יוכלו ליהנות מרכיבה סביב האגמים גארדה או קומו ותמיד יהיו להם עליות מאתגרות בקרבת מקום. בשורה התחתונה, בחבל ארץ שהוא אמנם גדול אבל נוח מאוד להתניידות אפשר להשיג כל סוג של אימון אופניים וכל מה שצריך לעשות זה תחקיר מקדים. מה שבטוח, הנופים שם הם מהיפים בעולם, וכך גם תרבות הרכיבה והיחס של הנהגים בכבישים.

עוד כתבות בנושא
5 המרתונים שאתם חייבים לעשות באביב באירופה
מסלולי רכיבת הכביש היפים בארץ – בית אורן 
מסלולי רכיבת הכביש היפים בארץ – מעלה עקרבים 

נהר הדנובה

נתחיל דווקא עם המסלול הקלאסי שמתאים לרוכבים בכל הרמות ולאופני טורינג. חברות שונות מציעות טיול אופניים בדנובה שהוא הנהר השני באורכו באירופה אחרי הוולגה, כשהמסלול הפופולארי מתחיל בעיירה פסאו שבגבול גרמניה-אוסטריה וממשיך עד לוינה. אורכו של המסלול הזה הוא קרוב ל-300 קילומטרים והיתרון הגדול שלו הוא שהוא שטוח, עובר בעיקר בשבילי אופניים וכבישים ריקים ובאמת מתאים לכל הרמות. בעוד שמסלולים שטוחים וקלים אפשר למצוא בשפע, כאן באמת אפשר להתפאר במסלול יפהפה שעובר בין שתי מדינות ומציע לא מעט אטרקציות בדרך. כאן מדובר באמת בטיול משפחות לכל הרמות וכמובן שלא בסוג של מחנה אימונים.

צרפת: פרובאנס

אם יש כאלה שרוצים לדעת איך זה מרגיש בחלקים הקשים של הג'ירו, אז מה עם הטור דה פראנס? אז אנחנו לא מדברים על האלפים הצרפתים אלא על גן עדן אחר באזור שנקרא פרובאנס, שהוא בכל מקרה אזור חובה למטיילים עם אופניים או בלי. גם באזור הזה תמצאו אינספור אפשרויות למסלולי אופניים. ה"הארדקור" הוא הר ונטו, אחת הפסגות האימתניות בצרפת ואת זה אנחנו יודעים כמובן בזכת הטור דה פראנס ועוד הרבה מרוצי אופניים אחרים שמתקיימים באזור. כמובן שמדובר במסלול מאוד מאתגר כשלפסגה עצמה ניתן להגיע בשלוש דרכים שונות. מסביב להר ונטו יש לא מעט מסלולי אופנים מרהיבים, ובכלל כשהאזור כולו מוקדש בעיקר עבור "תיירי האופניים", אין בעיה למצוא את המסלולים האטרקטיביים. מסלולים נוחים יותר יהיו בין כפרי היין של האזור ומסלולים מאתגרים יותר אפשר יהיה למצוא בקניון נסק, שזה עוד סוג של גן עדן ל"כבישונים".

קרואטיה: מספליט לדוברובניק 

פעם חשבנו שאם כבר ראינו את חופי טורקיה, יוון, קפריסין ואפילו דרום איטליה – אז ראינו את כל מה שיש לים התיכון להציע. אבל בשלב מסויים התיירים הישראלים גילו את קרואטיה, שמבחינה גאוגרפית יש לה את רצועת החוף המרשימה ביותר מבין מדינות יוגוסלביה לשעבר על הים האגאי. הנופים בקרואטיה הם מרהיבים, את האיים הקרובים לרצועת החוף כבר הפסיקו לספור, השטח הוא עצום וכן – גם הקרואטים מאוד אוהבים אופני כביש.

%d7%91%d7%90%d7%a0%d7%a8-%d7%a9%d7%95%d7%95%d7%a0%d7%92-%d7%98%d7%a8%d7%95%d7%95%d7%9c

לתחרות ונופשים אקטיביים לחצו כאן

זו הסיבה שטיולי רכיבה בקרואטיה הפכו להיות מאוד פופולאריים בשנים האחרונות. אחד המסלולים האטרקטיביים הוא מסלול שמחבר בין שתי ערי החוף הגדולות במדינה, ספליט בצפון ודוברובניק בדרום. רצועת החוף בין ספליט לדוברובניק היא האורך של קצת יותר מ-200 קילומטרים, בכל יום אפשר "לחתוך" מזרחה לכיוון היבשה וליהנות ממסלולים מאתגרים ולא מעט ערים. בשנה האחרונה ראינו גם ביורוספורט את טור קרואטיה באופניים בו השתתפה גם "סייקלינג אקדמי" ונהנינו מהנופים המרהיבים. אז אולי מצב הכבישים פחות טוב מאיטליה או צרפת, אבל המחירים בוודאות טובים בהרבה.

איטליה: סרדיניה

כל מי שביקר באי האיטלקי המופלא הזה יודע שזה גן עדן מטורף, ומסתבר שזה גם יעד אטרקטיבי לרוכבי כביש כי יש חברות שמשווקות לשם אפילו חבילות מסודרות. בסך הכל סרדיניה היא אי גדול ויש איפה לרכוב שם. ישנם טיולים שכוללים רכיבה של כ-500 קילומטרים עם כ-9,000 מטרים של טיפוס מצטבר בחלק המרכזי והמזרחי של האי. היתרון הגדול של סרדיניה בחודשי הקיץ הוא שהסיכוי שיגיע גשם וישבש את התכניות הוא נמוך מאוד, ומצד שני זה גם לא אמור להיות החום הטיפוסי של חודשי יולי-אוגוסט בישראל.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • איציק הימן הגיב:

    דאה? ספרד שכחתם. ולא כל ספרד, יש אזורים בהם הכבישים ראשיים וסואנים, יש אזורים מומלצים ויש מסלולים מומלצים באזורים אלו, מזג האויר הנוח ביותר האפשרי באירופה. יש לי כמה מסלולים חרושים היטב, הן בחוף האטלנטי והן בפירנאים.

    1. רוני פיסו הגיב:

      אבל מעכשיו ועד אפריל מאי לערך אין על מה לדבר על ספרד נכון?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג