אין גבולות: כריסטיאן בלומנפלט עשה היסטוריה וירד מ-7 שע' באיש ברזל

כריסטיאן בלומנפלט וקיית' מתיוס ניצחו בפרויקט הניסיוני סאב 7 וסאב 8 וקבעו תוצאות חסרות תקדים בענף - אלו התוצאות שלהם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רכבת הרוכבים בתחרות | צילומסך פייסבוק התחרות

לצפייה בתחרות

רוח האדם אוהבת אתגרים והפעם האתגר אליו התאמנו ארבעה אנשי ברזל, שני גברים ושתי נשים, הייתה לא פשוטה בלשון המעטה: לרדת מ-7 שעות לאיש ברזל לגברים ו-8 שעות לנשים. הפרויקט החדש, בדומה לפרויקט סאב 1:59 במרתון שהתמקד באליוד קיפצ'וגה, ניסה לאמץ את הרעיון גם בתחרויות איש ברזל ולקחת את הענף אל השלב הבא שלו. התוצאות מהתחרות שהתקיימה היום אינן ייחשבו כתוצאות רשמיות בשל התנאים המיוחדים שהיו בה, אך הניסוי הראה חד משמעית מה היכולות הגופניות של כל אחד מהמתחרים ומהתחרות שהיו שם על המסלול.

המתחרים והצוותים

לצורך הפרויקט גויסו כאמור ארבעה ספורטאי עילית – 2 בנשים ו-2 בגברים על מנת שיתחרו אחד מול השני "ראש בראש". על קו הזינוק עמדו בנשים האלופה האולימפית בטריאתלון ומנצחת הישראמן בחצי המרחק, ניקולה ספיריג השוויצרית, שהתחרתה בקיית' מתיוס.

מהצד הגברי התנדבו לניסוי כריסטיאן בלומנפלט הנורבגי בן ה-27 וג'ו סקיפר הבריטי. בתחילה היה זה אליסטר בראונלי הבריטי בן ה-33 שהיה אמור להתחרות אך הוא פרש לאחר מספר חודשים מהפרויקט. רק לשם ההבנה, את השיא בנשים מחזיקה היום כריסי וולינגטון שקבעה 8:18:13 שע' ובגברים מחזיק בשיא המהיר ביותר כריסטיאן בלונפלט עם 7:21:12 שע'.

במטרה לרדת מ-7 שעות ו-8 שעות בהתאמה, "נהנו" המתחרים היום ממסלול המוגדר נקי ומהיר וזכו לעזרה ממעטפת של צוותים שסייעו להם והכתיבו קצב וסיפקו להם תזונה על המסלול. שתי העזרות הללו מאוד חשובות על מנת להגיע להישגים האלו, אך המקום שבו הצליחו לצמצם את הזמן המשמעותי ביותר הוא על מסלול האופניים שאיפשר דרפטינג לכל אורכו. למעשה לכל מתחרה היה צוות רוכבים שעבד בטכניקה משלו על מנת לשמור על הרוכב שלו נקי מרוחות ועם הכתבת קצב שתוביל לקיזוז משמעותי בקטע הרכיבה.

ההפקה הייתה מאורגנת ברמה הגבוהה ביותר והמסלול בגרמניה היה שטוח והותאם למטרה הזו, אך מה שלא היה ניתן להשפיע עליו הוא מזג האוויר. הטמפרטורה הגבוהה השפיעה לא מעט על המתחרים ועל מנת לקרר אותם בזמן הריצה הם קיבלו סוג של "מקלחת" מרוכב שרכב לצידם והתיז עליהם סילוני מים.

תוצאות המתחרים

באופן יוצא מן הכלל כל הספורטאים והספורטאיות עמדו בזמני המטרה וירדו מ-7 שעות בגברים ו-8 שעות בנשים. המטרה הושגה. יש כאן הרבה פסיכולוגיית ספורט מאחורי ההישגים הללו ובהמשך אולי גם ינתחו את המאוויים של המתחרים בתחרות שכזו שדורשת יותר מאשר יכולת וסבולת, אלא גם יכולת מנטלית שמשאירה אותך ערני שעות רבות.

למרות שאינה יכולה להיחשב כשיא עולם בשל כל הסיוע על המסלול, התוצאה של האלוף האולימפי מטוקיו 2020, כריסטיאן בלומנפלט, היא עדיין תוצאה דמיונית לאחר שקבע 6:44:25 שע'. את השחייה למרחק 3.8 ק"מ הוא סיים בתוצאה של 48:21 דק' למרות שזמן המטרה שלו עמד על 45 דק', זמן הרכיבה עמד על 3:24:22 שע' ואת ריצת המרתון רץ בזמן של 2:30:50 שע'.

ג'ו סקיפר שהיה מהיר מבלומנפלט על האופניים סיים רק מעט מאחוריו וסיים בזמן של 6:47:36 שע'. את השחייה למרחק סיים בתוצאה של 53:24 דק' (זמן המטרה שלו עמד על 49 דק'), זמן הרכיבה עמד על 3:16:42 שע' ואת ריצת המרתון רץ בזמן של 2:36:43 שע'.

בנשים התחרות הייתה הרבה יותר צמודה וזמן המטרה של שתיהן בשחייה עמד על 50 דק'. קיית' מתיוס שניצחה סיימה בתוצאה 7:31:54 שע' וקבעה בשחייה תוצאה של 54:43 דק', ברכיבה זמן של 3:50:06 שע' וריצה בזמן של 2:46:09 שע'.

ניקולה ספיריג סיימה בפער של 3 דקות אחרי ממתיוס בזמן של 7:34:19 שע'. את השחייה סיימה בזמן של 54:50 דק', ברכיבה זמן של 3:53:16 שע' וריצה בזמן של 2:45:07 שע'.

4.73 avg. rating (94% score) - 11 votes


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אשלגי הגיב:

    20 דקות.
    זה פרק הזמן הממוצע שבו שברו שתי הנשים ושני הגברים את "המחסום הבלתי עביר" סאב 7 וסאב 8.
    כל ארבעת המזנקים עמדו ביעד. בפער של 20 דק' בממוצע.
    Defy Impossible עאלק
    מצטער, מדידות בזמן המוזרות האלה לא עושות לי את זה.
    לא אז עם קיפצ'וגה ולא היום.
    באותה מידה יכלו כבר לעשות מסלול שכולו בירידה. היו מסיימים עוד יותר מהר.

    1. רז הגיב:

      הדראפטינג ברכיבה הוא הפקטור הכי משמעותי בתחרות מסוג זה. זה מאפשר לייצר הרבה יותר מהירות בהרבה פחות מאמץ

      1. חגי אשלגי הגיב:

        לגמרי

  • אלכס הגיב:

    כולם כמובן ספורטאים נהדרים, ללא קשר לתוצאות בתחרות המהונדסת, אבל חשוב גם לציין את הנעליים בעלות סיבי הפחמן, שמשמשות למעשה כקפיץ, שהופך את הריצה למהירה יותר וחוסך משמעותית באנרגיה. מוסדות הניהול של האתלטיקה והטריאתלון "נקנו" בעצם על ידי יצרני הנעליים ואפשרו את השימוש בהן. הרצים והטריאתלטים, שרבים מהם אנשים נבונים ובעלי הגיון בריא, בחרו הפעם להקריב זאת על חשבון שיפור התוצאות.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אל תוותרו לעולם. הפסד או דחייה הם רק הצעד הראשון בדרך להצלחה". ג'ים ולואנו



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

פרוייקט ישראמן שלי - פרק 3👑"מתי הפעם הראשונה שהשתתפת בישראמן?"
פרוייקט ישראמן שלי - פרק 3👑"מתי הפעם הראשונה שהשתתפת בישראמן?"
02:13
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
02:20
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
41:22
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
18:59
<\/iframe>"' data-height='450' data-video_index='12'>
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
49:44
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
57:31
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
28:02
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
39:48

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.