איירונמן קונה: המועמדים לניצחון בין הגברים

השנה נמצא לצד דבוקה של רוכבים חזקים במיוחד גם כמה שמות חדשים ומעניינים כולל אליסטר בראונלי. שי קולר על התחרות הגדולה של השנה באיש ברזל שתתקיים בשבת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
איירונמן קונה

סופ"ש עמוס באירועי ספורט לפנינו. בשבת אליפות העולם באיש ברזל בקונה ובראשון (כנראה) הניסיון של אליוד קיפצ'וגה לרדת משעתיים במרתון ובמקביל יתקיים גם מרתון שיקגו. כמו בכל שנה בקונה גם השנה נראה את מיטב המתחרים למרחקים הארוכים מתייצבים ראש בראש בניסיון לנצח בתחרות הכי חשובה של השנה.

בשבת זה קורה שוב. איירונמן קונה | צילום: טלי שיינברג

עוד כתבות בנושא
גוסטב אידן ודניאלה ריף ניצחו באליפות העולם בחצי איש ברזל 
עמרי גזית שיתחרה בקונה ירד מ-9 שעות באיירונמן קופנהאגן
10 נקודות על איירונמן פרנקפורט 2019 

השנה, אפילו יותר משנים עברו, יש דבוקה מרשימה של רוכבים חזקים במיוחד וכמה הופעות בכורה. כבר כמה שנים שלא קיבלנו יום עם רוחות חזקות שנותנות יתרון לרוכבים החזקים ונראה שגם השנה לא יהיו. הגרמנים שוב מגיעים עם כמה מהשמות הגדולים בתחום וזאת לא תהיה הפתעה אם נקבל שוב כמו ב-2016 פודיום גרמני.

אליסטר בראונלי עושה את הופעת הבכורה באי ולמרות שהוא כנראה לא ינצח, אין מתחרה שלא מכיר את ההיסטוריה שלו בתחום וסביר להניח שנראה אותו בדבוקה המובילה מההתחלה. השאלה היא כמה הנוכחות שלו תשפיע על הדינמיקה של התחרות. אם בעבר ראינו מתחרים מנצחים בעזרת רכיבה חזקה, מאז 2014 זה כבר לא קרה. בגלל זה אנחנו רואים שגם הרוכבים והשחיינים המובילים עובדים קשה לשפר את יכולות הריצה שלהם. הניצחונות האחרונים בקונה הגיעו בגלל ריצה טובה ובשנים האחרונות ראינו כמה מתחרים רצים דרך שדה המתחרים בחצי השני של המרתון. רוב המתחרים פותחים את הריצה בקצבים מטורפים, חלקם עושים זאת בגלל טקטיקה לברוח לשאר המתחרים וחלקם מהתרגשות.

בשנה שעברה ראינו את גומז פותח בק"מ הראשונים בקצב מרתון של 2:20 שע' כשהוא סיים על 2:59 שע'. לדעתי חלק מהרצים המובילים מסוגלים בעזרת חלוקת כוח שווה יותר בריצה לשפר את שיא המסלול בריצה אפילו בכמה דק' אבל קשה לי להאמין שזה יקרה כבר השנה. בשבוע האחרון היו כמה ימים גשומים וגם בשבת יש כרגע סיכוי לגשם מה שאומר שיכול להיות שתהיה לחות גבוהה למרות טמפרטורה ורוח סבירות בהחלט מה שישחק לידיהם של הרצים הטובים אבל עד שבת הכל עוד עשוי להשתנות. בניגוד לנשים שם דניאלה ריף שוב נראית כמעט בלתי מנוצחת אצל הגברים המצב הרבה יותר פתוח.

סבסטיאן קינלה – מתחרה ותיק וחזק בתחום שניצח כבר ב-2014 וסיים עוד פעמיים על הפודיום. למעשה חוץ משנה שעברה שהוא הפסיק את התחרות בגלל כאבים' מתוך 6 הפעמים שבהן הוא סיים את התחרות המיקום הכי גרוע שלו היה 8 כשבשאר השנים הוא סיים במקום הרביעי או על הפודיום. קינלה הוא מתחרה קשוח ונחוש במיוחד וידוע במיוחד בגלל הרכיבה הטובה שלו. הנושא הזה בלט במיוחד באיש ברזל בפרנקפורט השנה. קינלה סיים בפרנקפורט עם הרכיבה המהירה מכולם כשהוא רוכב מהר מהמקום השני בכ-3 דק' uאת כל הרכיבה עשה עם זכוכית תקועה בכף הרגל. רופא שלף את הזכוכית באוהל החלפה לאחר הרכיבה. בהמשך הוא הוכיח שגם הריצה שלו השתפרה כשהוא סיים שני רק ליאן פרודנו. הוא שוב הוכיח שהוא מגיע בכושר שיא באליפות העולם בחצי איש ברזל בניס השנה כשהוא סיים עם חצי מרתון של 1:09 שע' וקבע את התוצאה השנייה הכי מהירה בריצה בין שדה מתחרים חזק במיוחד.

השנה יש מספר רוכבים חזקים במיוחד שיוכלו לנסות ולעבוד ביחד עם קינלה כדי לפתוח פערים על שאר המתחרים. אם קינלה יצליח לחבור ל: וורף, סטרקוביץ', ארונאוטס, סנדרס, אנדי דרייטס ואפילו אמבג'ר (שכנראה יצא מהמים לפניהם) הם יוכלו ליצור חבורת רוכבי על חזקה במיוחד שיהיה קשה מאוד לרוב הרוכבים להישאר אתה. קינלה החליף השנה מאמן אחרי הרבה מאוד שנים כדי לשנות גישה וכרגע נראה שזה עובד. 5 שנים מהניצחון האחרון שלו קינלה מגיע רעב במיוחד והוא אחד הפייבוריטים לסיים במיקום גבוה השנה.

מגיע רעב במוחד. סבסטיאן קינלה | צילום: טלי שיינברג

קמרון וורף – ספורטאי מוכשר ביותר שרכב עם קבוצת סקאי ועדיין מתאמן אתם מדי פעם. הוא ייצג את אוסטרליה במשחקים האולימפיים בחתירה ועכשיו מראה את היכולות שלו גם בתחרויות איש ברזל. הוא מתחרה אובססיבי שב-3 שנים מאז התחיל להתחרות באיש ברזל כמקצוען כבר הספיק להתחרות בכ-20 תחרויות. לטענתו, אחרי שהוא התרגל להתחרות כ 80-100 ימים בשנה עם קבוצת סקאי, תחרות של כ-8 שעות כמה פעמים בשנה לא מרגישה לו כמשהו חריג והוא מסוגל להתאושש ממנה במהירות. ההבדל הגדול זה המרתון שממנו יותר קשה להתאושש מאשר מהרכיבה. עדיין לא ראיתי רץ מקצועי שמתחרה במרתון 3 שבועות לפני מרתון מטרה שלו.

וורף הוא כנראה הרוכב הטוב ביותר באיש ברזל ומחזיק שיא המסלול ברכיבה בקונה לאחר ששבר את השיא ב-2017 ואחר כך שיפר אותו שוב ב-2018. הוא עבד השנה קשה מאוד לשפר את הריצה שלו כשהוא מתאמן עם אותם המומחים של נייקי שעובדים גם עם קיפצ'וגה. את הפירות על העבודה הקשה הוא קטף במהלך השנה עם 2 ריצות טובות מאוד אבל הדובדבן היה באיש ברזל באיטליה 3 שבועות לפני קונה כשהוא מנצח עם התוצאה המהירה ביותר השנה (שנשברה בברצלונה בסופ"ש האחרון). באיטליה וורף שחה 46 דק' ויצא עם הדבוקה המובילה אחרי לוקס וויטץ ששבר את שיא המסלול בשחייה. הוא המשיך לשבור את שיא המסלול ברכיבה בזמן של 4:09 שע' ומשם המשיך לשבור את שיא המסלול גם בריצה ושיא המסלול הכללי עם מרתון של 2:45 (למרות שהמסלול היה קצר בכק"מ). עד היום הרצים החזקים בקונה ידעו שגם אם וורף יעקוף אותם בכ 10 דק' ברכיבה הם כנראה יוכלו לסגור את הפער עם ריצה טובה. אם וורף אכן יצליח להתאושש מאיש הברזל באיטליה ולחבר גם שחייה בדבוקה המובילה, גם רכיבה כפי שכבר ראינו ממנו בעבר וגם ריצה דומה למה שהוא עשה באיטליה הוא יהיה מתמודד רציני על הפודיום שעשוי לשנות על כל הדינמיקה של התחרות. הרצים החזקים שרואים את עצמם מועמדים לפודיום כבר לא יוכלו לאפשר לו לפתוח עליהם פער ברכיבה ויצטרכו לעבוד קשה מהרגיל כדי לשמור עליו בסביבה. אם נראה מתחרים רבים רוכבים בוואטים גבוהים בהרבה מהתכנית שלהם כדי להישאר קרובים לוורף אנחנו עשויים לראות אחוזי נשירה גדולים מהרגיל בריצה.

וורף סיים את הופעת הבכורה שלו בקונה 2017 במקום ה-17 ושנה שעברה במקום התשיעי. אם הוא ימשיך במגמת השיפור הזאת באותו הקצב הוא עוד עשוי להפתיע את כולם.

בריידן קארי – טריאתלט ניו זילנדי קשוח ששנה שעברה ניצח את גומז באיש ברזל בקיירנס עם מרתון של 2:39:59 בתנאים לא קלים. שנה שעברה הוא סיים בקונה במקום החמישי המאכזב מבחינתו. השנה הוא ניצח שוב בקיירנס כשהוא קובע את התוצאה המהירה ביותר באותו היום בכל אחד משלושת הענפים ומנצח בהפרש של כ-20 דק' מהמקום השני. הוא פתח את השנה עם ניצחון בצ'לנג' וונקה למרחק חצי איש ברזל ושבועיים אח"כ לקח מקום 3 באיש ברזל בניו זילנד כשסטרקוביץ' מסיים במקום השני עם רכיבה מדהימה ומייק פיליפס שובר את שיא המסלול בריצה כדי לעקוף את סטרקי בק"מ האחרונים של הריצה. ביולי הוא פרש בריצה מצ'לנג רוט בגלל בעיות עיכול אבל הוכיח שהוא בכושר טוב עם ניצחון בחצי איש ברזל באוסטרליה בתחילת ספטמבר עם תחרות מרשימה. קארי כבר הוכיח את היכולת שלו בריצה בתנאי חום שנה שעברה כשאחרי רכיבה לא קלה הצליח לרדת מ 2:40 במרתון ולנצח את גומז. אם הוא יעשה משהו דומה השנה הוא מועמד רציני להיות על הפודיום.

ברט ארונאונטס – האדם השני אי פעם שהצליח לרדת מ 8 שעות בהוואי שנה שעברה. הוא מתחרה מאוד עקבי שמתוך 7 פעמים שהתחרה בהוואי 4 פעמים סיים בטופ 10 כשהמיקום הגרוע ביותר שלו היה 12 (ופעם אחת שהוא הפסיק במהלך התחרות ב 2015). הריצה שלו תמיד הייתה ברמה גבוהה ביותר אבל הוא שיפר את הרכיבה בצורה משמעותית. שנה שעברה הוא רכב באיש ברזל בהמבורג 4:00:50 (בתחרות שהפכה לדותלון) וסיים את התחרות עם המרתון המהיר מכולם של 2:39. הוא המחיש את הכושר שלו באליפות העולם בחצי איש ברזל בניס לפני כחודש וחצי עם אחת הרכיבות המהירות והמשיך משם לרוץ חצי מרתון של 1:10 כדי לסיים במקום השישי. השחיה היא הצד החלש ארונאוטס ולכן סביר להניח שנראה אותו משפר עמדות ככל שתתקדם התחרות.

אליסטר בראונלי – אחד השמות הגדולים בתחום שמגיע אחרי שסיים במקום השני, שוב, באליפות העולם בחצי איש ברזל בספטמבר. לטענת בראונלי האליפות בניס הייתה התחרות המרכזית שלו השנה ושהוא מגיע לקונה למטרת לימוד בלבד אבל לא יהיה מפתיע לראות אותו תוקף ומשפיע על הדינמיקה של המירוץ מההתתחלה.
אחרי שהשחייה באיש ברזל הראשון שלו בוטלה והתחרות הפכה למעשה לדואתלון של רכיבה ריצה התחרות בקונה למעשה תהיה הפעם הראשונה שבראונלי משלים איש ברזל מלא. בתחרות אימון המסורתית על המסלול בהוואי ביום ראשון השבוע, שחיה על מסלול כמעט זהה לתחרות בשבת, בראונלי הוכיח למה הוא מסוגל כשניצח את כולם בזמן של 46:07 (שיא המסלול בשחיה משנה שעברה בקונה הוא 46:29 ככה שבראונלי שחה למעשה כ 20 שניות מהר יותר משיא המסלול) וניצח את ג'וש אמברג'ר שעד היום נחשב לאחד השחיינים הטובים בסבב.

יהיה מרתק לעקוב אחריו. אליסטר בראונלי | צילום: André Motta

לבראונלי יש סגנון התקפי ואגרסיבי והוא שינה את כללי המשחק גם במרחקים הקצרים. עד שבראונלי הגיע במקרים רבים הרכיבה הייתה סוג של מנוחה לפני הריצה. מאז שהוא הגיע הרכיבה הפכה למלחמה כמו השחיה והריצה. באליפות העולם בחצי איש ברזל בניס צרפת הוא ישב על הרגליים של אמברג'ר בשחיה ושמר כוחות לרכיבה. כבר אחרי כמה ק"מ הוא התחיל לתקוף ואולי זה מה שמנע ממנו את הנצחון. אם בהוואי הוא יתחיל לתקוף מההתחלה הוא עלול לשלם על זה קשות במהלך המרתון. בנוסף, בראונלי לא ידוע בחיבה שלו לתחרויות חמות ולחות ומצד שני הוא התחרה בהצלחה בריו כשזכה בזהב בשנית בתנאי חום ולחות לא קלים. למרות ההכרזות שלו, אני לא מאמין שבראונלי מגיע כדי לראות את המסלול ולספוג מהאווירה אלא כדי להתחרות ולנסות לנצח. אם בשחיה הוא כבר הוכיח ביום ראשון שהוא מסוגל לעמוד עם השחיינים הטובים ביותר למרחקים הארוכים, ברכיבה ובריצה בחום ובלחות של קונה הוא עדיין צריך להוכיח את היכולות שלו. אם הוא יהיה מסוגל לחכות בסבלנות ולחלק כוחות הוא עשוי להיות פקטור ולא יהיה מפתיע לראות אותו יוצא מהמים עם הראושנים ומנסה לפתוח פער על שאר המתחרים יחד עם אמברג'ר ופרודו. כל דבר מהתפוצצות טוטלית ועד פודיום הוא תרחיש סביר בשבילו.

דיוויד מקנמי -השתתף בתחרות ב-4 השנים האחרונות כשבשנתיים האחרונות הוא סיים פעמיים במקום השלישי. המרתונים שלו בקונה היו: 2:49, 2:49, 2:45 ו 2:46. הוא הוכיח שוב את יכולות הריצה שלו השנה כשרץ פעמיים 2:41: בדרום אפריקה ורוט. הוא שחיין טוב ועובד קשה כבר כמה שנים לשפר גם את הרכיבה שלו. יש לו את התוצאה השלישית הכי מהירה אי פעם בהוואי כשסיים שנה שעברה במקום השלישי. למרות שהוא יחסית אלמוני וללא ניצחונות מרשימים מחוץ להוואי אחרי ההצלחות שלו בשנתיים האחרונות בקונה השנה יהיו נשואות אליו הרבה עיניים וסביר להניח שגם השנה נראה אותו עוקף מתחרים רבים במהלך הריצה.

מייק פיליפס – אחרי ניצחון מרשים באיש ברזל בניו זילנד כשהוא סוגר פער של כמעט 20 דק' על סטרקוביץ עם מרתון מדהים של 2:40 וקובע שיא מסלול חדש לריצה פיליפס מגיע לקונה בפעם השניה בסה"כ. קשה לראות אותו מאיים על המובילים אבל עם קצת יותר ניסיון אחרי שבשנה שעברה הצליח להתברג בין 20 הראשונים בקונה אם שוב התחרות תתחבר לו כמו בניו זילנד הוא עוד עשוי להפתיע.

בוריס סטיין – ניצח באוגוסט באיש ברזל בשוודיה עם התוצאה הכי מהירה השנה למרחק (שמאז כבר נשברה). הוא סיים את הרכיבה בשוודיה בזמן של 4:03 ושבר את שיא המסלול הכולל ולרכיבה. הוא סיים עם מרתון של 2:53 מה שמראה את היכולות הגבוהות שלו ברכיבה ובריצה. זאת תהיה הפעם ה 5 של שטיין בתחרות כשלמעט הפעם הראשונה בכל הפעמים בהן הוא השתתף בתחרות הוא סיים בעשיריה המובילה.

אנדי פוטס – חוזר בפעם ה-10 כשהוא אחד המתחרים היחידים השנה שיכול להתפאר בזה שבכל הפעמים שבהן הוא התחיל את התחרות הוא גם סיים אותה. המיקום הכי גרוע שלו היה 21 כש 7 פעמים מתוך ה 10 שבהן השתתף הוא סיים בטופ 10. למרות שהוא כבר בן 42 הוא ממשיך להוכיח יציבות ועקביות ולסיים במיקומים גבוהים. השנה הוא כבר ניצח באיש ברזל בברזיל כשהוא יוצא מהמים עם הדבוקה המובילה ומסיים עם הרכיבה המהירה מכולם.

ליאונל סנדרס -אי אפשר בלי להזכיר אותו. סנדרס הוא דמות צבעונית וקצת משוגעת שמושכת הרבה אנשים לעקוב אחריו במדיות החברתיות והוא מוסיף עניין רב לתחום. הוא היה מכור לסמים שמצא מפלט בספורט התחרותי ולקח את זה לקצה. בעברו סנדרס היה רץ תחרותי בקולג' וב 2016 קבע את הזמן המהיר אי פעם לתחרות איש ברזל (שנשבר מאז). הוא חזק בריצה וברכיבה אבל שוחה לא טוב. ב 2017 הוא הצליח לסיים שני מאחורי פטריק לנגה אבל ב 2018 לא הצליח לשחזר את ההופעה וסיים במקום ה 28. הוא מאמן את עצמו ומנסה הרבה דברים חלקם מוצלחים וחלקם פחות. שנה שעברה כ 10 ימים הוא עשה אימון ריצה מטורף בשיא החום והלחות בצהריים. זה בטח לא עזר לו להתייצב על קו הזינוק רענן. השנה הוא העביר תקופה ארוכה עם פציעה ולמעשה השיג את הסלוט לקונה רק בתחרות האחרונה האפשרית. בתקופת הפציעה הוא עבד הרבה על הטכניקה והסגנון שלו בשחייה ובריצה (למרות הקצבים שבהם הוא רץ הוא תמיד היה רץ עם סוג של צליעה ברגל).

ליונל סאנדרס איש ברזל קנדי

הצליח לעצבן את בראונלי באימונים. סאנדרס | צילום: Olaf Kosinsky

סנדרס מאוד אימפולסיבי מה שבמקרים רבים פוגע בו. לדוגמה, הוא עשה רכיבה על מסלול הרכיבה בקונה השבוע. פתאום הוא ראה את בראונלי לפניו. במקום להמשיך באימון שלו הוא התחיל לרדוף אחרי בראונלי ונטש את התכנית של האימון. הנטייה הזאת והתחרותיות עוזרת לו לפעמים להגיע להישגים ולפעמים גורמת לו להתאמן ולהתחרות הרבה מתחת ליכולות שלו. באופן עקרוני, תחרות איש ברזל נותנת יתרון למתחרים עקביים על פני אימפולסיביים. אחת המטרות המוצהרות של סנדרס זה לנצח את פרודנו כיש לו תחרות טובה (בניגוד ל 2017) וגם הוא מבין שהזמן הולך ואוזל. בהנחה שסנדרס לא יפסיד יותר מדי זמן בשחייה ויוכל לחבור לרוכבים חזקים כדי שיעבדו ביחד ובגלל האופי ההתקפי שלו, לא יהיה מפתיע אם נראה אותו שוב משפיע על מהלך התחרות. קשה לי להאמין שהוא יוכל לשחזר את המקום השני מ 2017, במיוחד עם שדה מתחרים חזק כמו השנה, אבל הוא מתחרה חזק מאוד ובלתי צפוי וכמעט כל תרחיש לא יפתיע איתו. בשבת נראה אם ההשבתה כפויה בגלל הפציעה אולי רק עזרה לו להתייצב רענן על קו הזינוק.

בן הופמן – בן חוזר לקונה בפעם התשיעית אחרי ששנה שעברה הוא לא השתתף בגלל פציעה שהשביתה אותו לכמה חודשים. הוא סיים שני ב 2014 (לפני פרודנו בהופעת הבכורה שלו בקונה ואחרי קינלה) ועוד פעמיים סיים בעשירייה המובילה. הוא מגיע אחרי ניצחון מרשים באיש ברזל בדרום אפריקה אבל חוץ מזה לא היו לו עוד הופעות מרשימות במיוחד השנה. אם דברים יתחברו לו הוא עשוי שוב להתברג במיקום גבוה.

קודי בילס – אחד האנשים היותר מעניינים בעולם איש הברזל לטעמי. בילס הוא בעל תואר בפיזיקה שמתחזק בלוג מאוד כנה ומקיף ובעל גישה מאוד אנליטית לתחום. הוא ידוע בנפח האימונים הנמוך שלו כששבועות רבים הוא לא מגיע אפילו ל 20 שעות אימון שבועיות (כמו הרבה חובבים). בבלוג הוא משתף על ההתמודדות שלו עם: לחץ, בעיות תזונה שהיו לו שהובילו אותו לתת משקל, חוסר סטסטסטרון ובעיות שינה. הוא חושף את כל המספרים לגבי ההוצאות וההכנסות שלו, את הוואטים והקצבים שלו, מספר גם על אימונים שהוא לא הצליח לעשות ובנוסף הוא הומו מוצהר שחי עם בן זוג.

בילס ניצח שנה שעברה באיש ברזל הראשון שלו במונט טרמבלנט עם שיא מסלול חדש וניצחון על סנדרס (ולא לקח את הסלוט לקונה) וכ 6 שבועות אח"כ ניצח באיש ברזל בצ'טנוגה (וכן לקח את הסלוט לקונה השנה). השנה הוא היה פצוע אבל חזר להגן על התואר במונט טרמבלנט עם שיא מסלול חדש והיה הראשון שיורד על מסלול זה מ 8 שעות כשהוא מסיים את התחרות עם מרתון של 2:42. בילס מתפקד טוב בתנאי חום ולכן עשוי להצליח יחסית בקונה. אומנם אף אחד מהנצחונות של בילס לא היו בתחרויות עם הרבה מתחרים חזקים אבל בילס עומד כרגע על 3 ניצחונות מתוך 3 תחרויות איש הברזל בהן השתתף והמטרה המוצהרת שלו היא לנסות להתברג בעשיריה הראשונה. זאת מטרה קצת גבוהה אבל הוא טיפוס עקבי שממשיך להתקדם כמעט כל שנה ושווה להמשיך ולעקוב אחריו.

מט הנסון – כמעט בכל תחרות שמט הנסון מתחיל הוא אחד הפייבוריטים לניצחון. הוא טריאתלט מוכשר (וגם פרופסור למדעי האימון). הוא ניצח באיש ברזל בטקסס ב 3 השנים האחרונות ומחזיק בתוצאה המהירה אי פעם בתחרות רישמית של איש ברזל בטקסס 2018. בתחרות זאת הוא גם רץ את המרתון המהיר אי פעם בתחרות איש ברזל: 2:34. יש הרבה ויכוחים האם התוצאות בטקסס 2018 הן רלוונטיות או לא בשנה שהיו הרבה טענות על דרפטינג ומסלול קצר אבל זה לא מוריד מהיכולות של מאט. מאט עדיין לא הצליח לחבר תחרות מוצלחת בקונה למרות שהשתתף שם 5 פעמים (פעמיים ראשונות כחובב). הוא ממשיך לחפש את המתכון המתאים. אם הוא יצליח השנה למצוא את השיטה זאת לא תהיה הפתעה לראות אותו מסיים סוף סוף במיקום גבוה.

פטריק לנגה – לנגה הוא אלוף העולם מהוואי בשנתיים האחרונות כששנה לפני זה הוא סיים במקום השלישי. הוא מחזיק שיא המסלול משנה שעברה והיחיד שירד מ 2:40 במרתון בקונה (פעמיים, ב 2016 ו 2017). לנגה כנראה בנוי בצורה שמתאימה לקונה אחרת אין הסבר איך הוא לא מצליח לבטא את הדומיננטיות הזאת בשום מקום אחר (כולל בפרנקפורט בתנאי חום ולחות בשנתיים האחרונות). לאחר שכולם חשבו שהמקום השלישי ב 2016 היה מזל הוא חזר והוכיח לכולם את הטעות כשניצח בשנתיים אח"כ. לאחר ששבר את שיא המסלול בשנה שעברה והיה לראשון שיורד בקונה מ 8 שעות קשה להגיד שזה רק מזל גם השנה. הוא השיג את הכרטיס לקונה השנה עם הופעה מאכזבת באליפות אירופה בפרנקפורט כשסיים במקום ה 11 בלבד (לאחר שהפסיד זמן רב בהחלפת פנצ'ר). הוא המשיך עם עוד הופעה מאכזבת כשסיים במקום ה 23 בלבד באליפות העולם בחצי איש ברזל שבניס לפני 5 שבועות. למרות הכל, אחרי שגם בשנים קודמות ראינו ממנו הופעות פושרות דומות במהלך השנה ושוב תחרות מדהימה בקונה, השנה כבר כבר קשה להגיד שהוא לא מתמודד על הניצחון כשסביר להניח ששוב נראה אותו משפר מיקומים במהלך המרתון. לנגה ידוע כאחד שמחפש למצוא דבוקה מתאימה ולנוח ברכיבה. עם ההסטוריה שלו בתחום אני מניח ששאר המתחרים יקשו עליו לעשות זאת השנה. השאלה הגדולה היא אם הוא יצליח שוב לרוץ את דרכו אל הפודיום או הניצחון.

יאן פרודנו – פרודנו השתתף בקונה 4 פעמים כשבפעם הראשונה הוא סיים שלישי אחרי קינלה וניצח בשנתיים אח"כ. ב 2017 הוא הגיע כפייבוריט הגדול אבל בגלל כאבים חזקים בגב נאלץ ללכת חלק גדול מהמרתון כשהוא מסיים במקום ה 35. שנה שעברה הוא הגיע לאליפות העולם בחצי איש ברזל בדרום אפריקה כ 5 שבועות לפני קונה, נתן הופעה מדהימה כשהוא מנצח את אליסטר בראונלי וחוויאר גומז ומסיים עם חצי מרתון ב 1:06. בתחרות זאת הוא הוכיח לכולם שגם בגילו הוא מסוגל לרוץ מהר מכל המתחרים הצעירים שמגיעים מהמרחקים הקצרים. התחרות הזאת הוציאה ממנו (וגם מבראונלי וגומז) המון והוא נפצע כמה ימים אח"כ וסיים את העונה.

מתכנן ניצחון לקראת פרישה? יאן פרודנו | צילום: טלי שיינברג

פרודנו הוא גם מחזיק מדליית זהב אולימפית בטריאתלון בבייג'ינג 2008 (ונשוי לזוכת מדליית הזהב בטריאתלון מאותה התחרות-מעניין לאיזה ספורט ילכו הילדים). אם קריירת המרחקים הקצרים שלו היא יפה, קריירת המרחקים הארוכים שלו היא לא פחות ממדהימה כשהוא ניצח כמעט כל תחרות למרחק המלא או חצי המרחק שהוא השתתף בה ומחזיק את התוצאה המהירה אי פעם למרחק איש ברזל מרוט 2016. למעשה, למעט מקום 35 באליפות העולם הוואי ב-2017 ופעם אחת בחצי איש ברזל באושן סייד ב-2017 כשהוא פרש מהתחרות אחרי שהתפנצ'ר לו הגלגל והוא פרש, צריך להרחיק עד מאי 2016 כדי למצוא תוצאה שהיא לא מקום ראשון כשהוא סיים שני לג'סי תומס באיש ברזל בלנזרוטה.
פרודנו הוא שחיין מעולה, רוכב מדהים אחד הרצים החזקים בסבב וטקטיקן מעולה. זה אומר שבכל תחרות שהוא מתייצב על הזינוק בריא הוא הפייבוריט לניצחון. פרודנו כבר בן 38 ולמעשה אם הוא יזכה השנה הוא יהיה צעיר בכמה חודשים מקרייג אלכסנדר כשזכה ב-2011 והיה המבוגר אי פעם שעושה זאת. יש שמועה שאומרת שפרודנו תכנן לנצח שנה שעברה ואז לפרוש אז יש סיכוי שאם הוא ינצח השנה הוא ינצל את הניצחון ויפרוש בשיא. אני מקווה שנצליח לראות עוד כמה שנים מהספורטאי האדיר הזה.

עוד כמה שמות ששווה לשים אליהם לב: ג'ו סקיפר, פטריק נילסן, וויל קלרק וג'יימס קונמה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג