סיכום כנס "רוכבים בטוח"

כנס "רוכבים בטוח" לבטיחות רוכבי הכביש התקיים ביום שישי, 25 בחודש נובמבר 2011. זהו הכנס הראשון מסוגו בישראל אשר התקיים ביוזמת צוות "רוכבים בטוח" מעמותת "ישראל בשביל אופניים". בכנס השתתפו עשרות ממובילי תחום רכיבת הכביש בארץ כולל מאמנים וראשי קבוצות, נציגי איגוד האופניים, איגוד התריאטלון ורוכבים רבים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כנס "רוכבים בטוח" לבטיחות רוכבי הכביש התקיים ביום שישי, 25 בחודש נובמבר 2011. זהו הכנס הראשון מסוגו בישראל אשר התקיים ביוזמת צוות "רוכבים בטוח" מעמותת "ישראל בשביל אופניים". בכנס השתתפו עשרות ממובילי תחום רכיבת הכביש בארץ כולל מאמנים וראשי קבוצות, נציגי איגוד האופניים, איגוד התריאטלון ורוכבים רבים

מאת:אידוב תורן, "רוכבים בטוח"


השתתפו גם נציגי רשויות הפועלות לשיפור בטיחות הרכיבה:
משטרת ישראל יוצגה ע"י נצ"מ אורית ידיד, העומדת בראש הועדה המשטרתית לקידום בטיחות הרכיבה, יחד איתה היה במקום נצ"מ מאיר אור, ראש מחלקת התנועה באגף התנועה של משטרת ישראל. את משרד התחבורה יצג פרופסור שלום הקרט העומד בראש ועדה שמינה שר התחבורה לקידום בטיחות הרכיבה. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יוצגה ע"י גברת נורית אור בוריה וד"ר דן לינק. גיא חלמיש, עורך ומיסד אתר BIKEPANEL הציג סקירה של נתוני תאונות הדרכים הקטלניות ב- 15 השנים האחרונות.


נצ"מ מאיר אור ופרופסור שלום הקרט


הכנס שימש הזדמנות לנציגי הרשויות לעדכן את הרוכבים בפעילות הענפה
המתקיימת בימים אלה כדי לשפר את בטיחות הרכיבה. הרוכבים ומובילי התחום בארץ קיבלו הזדמנות לשמוע על הנעשה ולהשמיע באזני הרשויות את אשר על ליבם.


צילום: גיל טבת


נצ"מ אורית ידיד ציינה כי המשטרה פועלת מתוך הבנה כי תחום רכיבת הכביש מתפתח והולך וכי יש לפעול לשמירה על בטיחות הרוכבים. נצ"מ מאיר אור אמר כי המשטרה מאפשרת לרכבי ליווי לנסוע בשוליים ולהשתמש בצ'קלקה צהובה בשעת ליווי הרוכבים והמשטרה לא תאכוף את החוק האוסר על כך. מאידך, המשטרה תאכוף את חוקי התנועה גם על רוכבי האופניים, רוכב שייתפס עובר באור אדום או שאינו רוכב בשוליים יקבל דו"ח בהתאם.


נצ"מ אורית ידיד


פרופסור הקרט ציין כי הועדה שלו פועלת מתוך הבנה כי יש לאפשר רכיבה בטוחה בכל מקום. בעניין שבילי האופניים המתוכננים להבנות לארוך הכבישים הבין עירוניים, הובעה דאגה ע"י הרוכבים כי שבילים אלה לא יתאימו לרכיבת כביש ספורטיבית. לכן יש לוודא כי תכנון השבילים ותחזוקתם נעשה באופן כזה שיאפשר לרוכבי כביש להשתמש בשבילים הללו.

נורית אור בוריה מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ציינה כי הרשות פועלת ותמשיך לפעול גם בעריכת סקרים על הרגלי הרכיבה וכן בהסברה לרוכבים ולנהגים.

אייל הרשטיק מאיגוד האופניים אמר כי תוכניות לשיפור תשתיות הרכיבה קיימות כבר מספר שנים בעוד שבפועל התוכניות לא יושמו. מצד הרוכבים המסר העולה מן הכנס הזה הוא מסר של דאגה לבטיחות הרכיבה ונכונות לפעול לשיפור מצב הענף. מצד הרשויות ניכר כי יש הבנה ורצון לפעול לשיפור מצב הבטיחות בכבישים ולאפשר לרוכבים רכיבה בטוחה.

כתבות קודמות על "רוכבים בטוח":

כנס רוכבים בטוח

רוכבי האופניים לוקחים את הכידון בידיים

כנס חשוב לכל רוכבי הכביש – "רוכבים בטוח"

קישורים: אופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג