מאור טיורי: "בלי שאיפות גבוהות אין מה לחפש בספורט"

מאור טיורי החליטה להישאר ולהתאמן בארצות הברית גם אחרי שסיימה קולג' והתוצאה של העונה הראשונה היא שיא ישראלי ב-5,000 מטר. בראיון לקראת אליפות ישראל היא מספרת על המטרות הבאות, גם ריצת המרתון הוזכרה שם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מאור טיורי

השילוב בין המלים אתלט למקצוען הוא לא מובן מאליו כאן בארץ. אז כן, האתלטיקה הישראלית מתפארת כיום בשמות כמו חנה קנייזבה-מיננקו ומרגריטה דורוז'ון שיכולות לזכות במדליה אולימפית ביום נתון. מצד שני, תנאי האימון של אתלטים בדרגה או שתיים מתחת לא הכי נוחים. זה לא רק בגלל מחסור בכסף ובספונסרים, אלא בגלל שבמדינה קטנה כמו שלנו קשה למצוא סביבת אימונים שתתאים לכל אחד. במלים אחרות, חלק גדול מהאתלטים המובילים בתחומם בארץ מתאמנים לבד. מאור טיורי, כיום בכירת הרצות למרחקים ארוכים בישראל, החליטה שהיא לא רוצה להתאמן לבד כי בתקופה בה התאמנה במכללת סן פרנסיסקו היא התרגלה לקבוצות אימון ברמה גבוהה. "אני צריכה שיחזיקו אותי כי אחרת אני מתפרקת", היא אומרת. וכך היא מצאה את דרכה לבולדר שבקולורדו, שם היא חיה ומתאמנת בקבוצת ריצה.

מאור טיורי רצה למרחקים ארוכים

עכשיו היא כבר שיאנית ישראל. מאור טיורי | צילום: ריק נייט

כבר 4 שנים שמאור טיורי מתאמנת בארה"ב, אבל שמה מוזכר שוב ושוב בכל עונה בעיקר בגלל שיפורים מרשימים של שיאיה האישיים לאורך השנים האחרונות. לפני כחודשיים היא קפצה מדרגה ותפסה כותרות כשהגשימה חלום ילדות והפכה לשיאנית ישראל לבוגרות, במקרה הזה בריצת 5,000 מטר. בתחרות שהתקיימה בקליפורניה עצרה טיורי את השעון בזמן של 16:08:83 דק' וקיצצה יותר משנייה משיאה של נילי אברמסקי שהחזיק מעמד 13 שנים. לאור העובדה שהיא עוד לא בת 25 וזה אומר שאם רק תרצה יש לה עוד הרבה שנים לתת בריצות ארוכות, נראה שלנילי אברמסקי באמת קמה יורשת שתעשה את הכל כדי להתקדם, גם אם זה לחיות הרחק מהבית בכפר סבא בעיירה קטנה בהרי הרוקי.

עוד כתבות ריצה
כך תשפרו את טכניקת הריצה שלכם 
איך רצים בימים הרותחים? 
מה אוכלים לפני מרוץ של 10 ק"מ? 

"אחרי הקולג' החלטתי להישאר בארצות הברית כי הרגשתי שלא מימשתי את הפוטנציאל. חיפשתי קבוצה ומאמן כי רציתי להישאר במסגרת דומה לקולג' שתרמה מאוד להתקדמות שלי בכל המישורים. עשיתי מחקר נרחב על קבוצות ומאמנים בארה"ב. שלחתי מיילים לכל מיני קבוצות. חלק אמרו לי לא, אמרו לי שאני איטית מדי ולא מתאימה, עד שהגעתי למאמן העכשווי שלי בבולדר, לי טרופ".

חשוב לציין שההשתייכות לקבוצת ריצה טובה בקנה מידה אמריקאי לא הופך את מאור טיורי למקצוענית. היא משלמת למאמן שלה מדי חודש, וכדי לכסות את ההוצאות עובדת במשרה כמעט מלאה בחדר כושר מקומי וכדיילת מכירות של חברה למשקה איזוטוני, שגם מספקת לה את מוצריה. היא חולקת דירה עם כמה מחבריה לקבוצת הריצה, וכל זה מכניס אותה לאווירה תחרותית של אימונים ברמה גבוהה ועוזר לה להתקדם. "יש לנו בקבוצה מישהי שהיא אלופת ארצות הברית בריצות שדה ויש מרתוניסטית של 2:32 שעות כך שיש על מי להסתכל", מספרת טיורי ומוסיפה: "גם בתחרויות בארצות הברית מתרגלים לזה שיש יותר טובים ופחות טובים ממך בכל זמן נתון. היו כמה תחרויות שניצחתי בהן אבל היו גם תחרויות שבהן רצתי לצד השמות הגדולים כמו שליין פלנגן וקארה גאוצ'ר. כל ההתנסות הזאת בתחרויות מאוד חשובה לי, ככה מפתחים את הניסיון וכולם אומרים שצריך הרבה ניסיון. אני גם מתאמנת בגובה, וזה גם משהו שתורם למרות שהיה לי קשה להתרגל למקום בהתחלה. אני חושבת שהשילוב של האימונים בגובה והעבודה עם המאמן עזרו לי מאוד השנה".

מאור טיורי רצה למרחקים ארוכים

קשה, אבל מתרגלים. טיורי בבולדר, קולורדו | צילום: לי טורפ

השיא הישראלי שקבעה טיורי השנה מרשים כמו כל תוצאה שמנפצת שיא עתיק. ובכל זאת, תוצאה של 16:08 דקות בריצת 5,000 מטר עדיין רחוקה מהקריטריון למשחקים האולימפיים ריו 2016 שהוא 15:20 דקות. ועדיין צריך לזכור ששנות השיא של מאור טיורי עוד לפניה, בהנחה שתמשיך להיות ממוקדת במטרות שלה ולעשות הכל כדי שזה יקרה. "אם אין לך שאיפות גבוהות אז אין לך מה לחפש בספורט מבחינתי", אומרת טיורי ומוסיפה: "אני חושבת שגם שאר השיאים הישראלים בריצות הארוכות הם ברי השגה. עד ריו יש עוד שנה כך שהכל פתוח. הריצה המועדפת עליי כיום היא 5,000 מטר אבל אף פעם לא רצתי מרתון או חצי מרתון. יש הרבה אנשים שרוצים שארוץ בשנה הבאה מרתון כדי לנסות להגיע ככה לריו. אני עוד לא יודעת, אני עדיין לא יודעת מהן התכניות של המאמן שלי. יכול להיות שהוא יפתיע ויגיד לי שאנחנו הולכים על מרתון, אבל קבענו שנדבר על הכל רק אחרי אליפות ישראל".

עוד כתבות באתלטיקה 

נבחרת האתלטיקה עלתה דרג בגביע אירופה בבאקו 
צפו בניצחונות של האתלטים הישראלים בבאקו 2015 
הרץ המוכשר רמזי עבדול ג'אבר קיבל אזרחות וייצג את ישראל 

באליפות ישראל שתתקיים השבוע תתחרה מאור טיורי בריצת 1,500 מטר, וזה יקרה ביום רביעי ב-20:00. אליפויות ישראל בריצות הארוכות לנשים התקיימו במועדים קודמים יותר העונה וטיורי פספסה אותן בגלל שהיתה בארצות הברית. מצד שני, היא מתכוונת להיאבק על התואר בריצת ה-1,500 שגם זו ריצה שהיא אוהבת מאוד. בשבוע שעבר היא ייצגה את ישראל בריצה הזאת בגביע אירופה לאומות במשחקי באקו וסיימה במקום השני עם שיא אישי של 4:26:86 דקות. זה רחוק מהשיא הישראלי העתיק של עדנה לנקרי, אבל העיקר שגם כאן יש שיפור. לגבי האליפות אומרת טיורי: "אני באה כדי לנצח, אני עדיין לא יודעת אם לורנה (צ'מטאי – ד"ב) תתחרה אבל אני בכל מקרה מקווה לריצה טובה שלי ואם הכל יסתדר ואפשר יהיה לעשות גם שיא אישי על הדרך זה יהיה מצוין".

מאור טיורי רצה למרחקים ארוכים

"זו רק ההתחלה". מאור טיורי בתחרות מכללות בארצות הברית | צילום: באדיבות מאור טיורי

בתום אליפות ישראל מתכוונת טיורי לצאת לפגרה, אבל במקביל היא בוחנת עם מאמנה אפשרות להשתתף במספר תחרויות קיץ באירופה. בכל מקרה, מבחינתה השנה הראשונה בקבוצת הריצה בבולדר היתה רק טבילת האש, והיא תמשיך לחיות ולהתאמן שם כל עוד זה יקדם אותה: "ויזת העבודה שלי הסתיימה והוצאתי עכשיו ויזת ספורטאית לשלוש שנים נוספות. אז בינתיים אני חוזרת לשם, אני לא יודעת אם ל-3 שנים אבל המטרה שלי היא לנצל עד כמה שאפשר את בולדר ואת המאמן כדי להתקדם. בינתיים זו רק ההתחלה, ואני רוצה לתת לזה צ'אנס".


 עדיין לא חברים של שוונג בפייסבוק? הצטרפו עכשיו קבלו את כל התכנים הכי מעניינים

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את ריכוז הכתבות המובילות של השבוע



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג