מודעות תזונתית

אנו משקיעים את מיטב כספנו ואת כל האנרגיות שלנו בציפייה שהדיאטה הזו תהייה ממש האחרונה, אך מתאכזבים כל פעם מחדש מחוסר ההצלחה ומחוסר היכולת לשמור על משקל תקין לאורך זמן. מודעות תזונתית מציעה פתרונות אחרים ועמוקים משאר הדיאטות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אנו משקיעים את מיטב כספנו ואת כל האנרגיות שלנו בציפייה שהדיאטה הזו תהייה ממש האחרונה, אך מתאכזבים כל פעם מחדש מחוסר ההצלחה ומחוסר היכולת לשמור על משקל תקין לאורך זמן. מודעות תזונתית מציעה פתרונות אחרים ועמוקים משאר הדיאטות

מאת:רעות בר לב


רק המילה דיאטה מיד מעלה בנו מחשבות על אוכל, המילה דיאטה רק מחמירה ומעצימה השמנה. די דיאטה! די לספור קלוריות! די להגביל, למדוד ולאסור!ההשמנה היא אינה סיבה אלא תוצאה. השמנה היא תוצר של בעיית אכילת יתר מתוך סיבות כמו מחשבות, הרגשות והרגלים.

מודעות תזונתית מבקשת לסגל הרגלים שונים להלך המחשבה. להעלות אל המודעות את הסיבות שמובילות לאכילה מוגזמת ולמצוא דרכים חלופות להתמודדות ולאיזון הרגשות. בתהליך המודעות התזונתית לימדו להתחבר אל הגוף ותחושת רעב פיזי, תוך הבנת, קבלת ואיזון העולם הרגשי. כאשר תתחילו להכיר את עצמכם ואת דרככם בעולם ניתן יהיה להבין את הסיבות להשמנה ולפתור אותם מהשורש.

מודעות תזונתית תעזור לפתוח את המודעות לעולם חדש, של איזון, אושר, ויטאליות ובריאות. משם יחלו הק"ג להיעלם ולא לחוזר שוב, מאחר ומדובר בשינוי שלם.

"רעב רגשי" – "תורשה רגשית"
פעמים רבות אנו פונים אל האוכל כתגובה למצב רגשי, ניתן להסביר זאת בחינוך ובסיגול ההרגלים שקיבלנו מהורינו. הורינו נוטים לא פעם לטפל ברגשותיהם על ידי אכילה וכך גם טיפלו ברגשותינו. הורינו למדו זאת מהוריהם וכך שושלת שלמה של הרגלים שגויים. מודעות תזונתית בתחילה מעלה אל אותם מצבים של אכילה, שלא מתוך רעב פיזי, ומציעה דרך נוספת, דרך אחרת. מודעות תזונתית עיקר הצלחתה טמונה בהבנת האדם כשלם, בגישה הוליסטית, שאתה הוא לא רק גוף, לא רק השמנה, אלא גוף ונפש כאחד.
 
סיגול הרגלים חדשים
מודעות תזונתית מסייעת להחליף הרגלים ישנים בחדשים, מה שישפיע על כל הרבדים, לא רק משקל תקין, אלא מאגרים מלאים בחומרים חיוניים לחיים אנרגטיים, בריאים ומאוזנים- פיזית, רגשית ומחשבתית.

השמנה "תורשתית"
לא פעם נשמע, "אין מה לעשות, לי יש נטייה ל השמנה". הדבר הראשון שעולה במחשבותינו שמדובר בגן כרומוזומי (חלק מה- DNA המטען הגנטי) "דפוק" שירשנו מהורינו. אולם המשמעות הגנטית להשמנה היא זניחה בהרבה מהמשמעות של תכונות נרכשות וסיגול הרגלים במהלך חיינו, עוד מילדותנו, מבית הורינו בעניין תזונה.
 
השמנה תגובתית
אבות אבותינו חיו בעולם שהיה עסוק בהישרדות ברמה הפיזית, היו נתונים לחסדי הטבע, ולא פעם חוו רעב ואף מתו. עם השנים גוף האדם פיתח מנגנון הגנה של צבירת שומנים כתגובה לאותו איום קיומי – הרעב. צבירת השומן מקשה עלינו לפתור את השמנה. בשנים האחרונות, כשהמזון הפך לזמין ותם האיום הפיזי אנו פונים להתפתחות אישית ומקצועית והעמקת עולמנו הרגשי. 

העולם הרגשי עלול להיות מאיים. מצבי לחץ, מתח והצבת יעדים מהווים סוג של איום. כאשר הנפש חשה מאויימת הגוף גם כן חש מאויים. הנפש מגיבה בתחושות (כתסכול, עצבות, בדידות, ייאוש, תשישות…) ואילו הגוף מגיב בדרך שהוא מכיר כבר אלפי שנים – השמנה וצבירת שומנים.
 
הפתרון
התמקדות בתפריט תזונה, בספירת הקלוריות ובהגבלה תזונתית היא שולית ותורמת להעצמת האיום הפנימי. הצלחתה של המודעות התזונתית בהתמודדות עם השמנה טמון בראיית האדם כשלם. התייחסות לגוף, לרגשות ולמחשבות. הדרך היא המטרה. הרגלי אכילה חדשים, תזונה בריאה ואכילה מהסיבות הנכונות.
 
הנאות קטנות
אין כל כוונה לבטל או לוותר על העדפות האכילה. כן, הכוונה גם לשוקולד, שאלו נאכלים מדי פעם ובכמויות סבירות (ממקום של איזון) מסייעים לנו להירגע, להוריד מהאיום (על הגוף ועל הנפש), וכך באופן ישיר אף תורמים לתהליך של ירידה במשקל.
—————————————————————————————————————–
רעות בר לב N.D נטורופתית מוסמכת ותזונאית קלינית טבעית



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג