ספורטאי השבוע – אסף בימרו

הוא חושב שכדי להיות אצן אתה חייב להיות משוגע וקצת מתחרט שעזב את הכדורגל לטובת האתלטיקה. הוא היה אלוף ישראל במרתון 9 פעמים וביום חמישי, אחרי 3 שנים של השבתה מפעילות, הוא חוזר למרתון טבריה. עכשיו השאלה היא רק האם יצליח לשחזר את הישגי העבר. ספורטאי השבוע של שוונג - אסף בימרו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הוא חושב שכדי להיות אצן אתה חייב להיות משוגע וקצת מתחרט שעזב את הכדורגל לטובת האתלטיקה. הוא היה אלוף ישראל במרתון 9 פעמים וביום חמישי, אחרי 3 שנים של השבתה מפעילות, הוא חוזר למרתון טבריה. עכשיו השאלה היא רק האם יצליח לשחזר את הישגי העבר. ספורטאי השבוע של שוונג – אסף בימרו

מאת:מערכת שוונג


אסף בימרו
בן 44, נשוי+5, קריית עקרון

עבודה
מנהל תפעול ב"מעון אביב" – מעון לאנשים הסובלים מפיגור שכלי.

ענף הספורט האהוב עלייך?
קודם כל ריצה למרחקים אחרים וכדורגל.

למה דווקא ספורט זה?
כי אני משוגע. חם, קר, גשם, שמש – רצים. כי אני רוצה להיות שם הכי טוב מכולם, וגם מסוגל להיות.
כל אחד רוצה להיות במקום שהוא יכול להצליח בואני מצליח במרתון. יש לך הרבה דברים לתכנן – איפה לברוח, מתי לא לוותר, מתי לשחרר אני אוהב את המחשבה שבתוך זה.

הסיפור שלך עם ספורט…

כשהגעתי לארץ, בגיל 15, הלכתי לשחק כדורגל בנוער של צפרירים חולון. יום אחד המורה לספורט ביקשה ממני שאלך מטעם בית הספר לתחרות ריצה של 11 ק"מ בבית שאן. הלכתי ומצאתי את עצמי במקום הראשון. בדרך חזרה המורה אמרה לי "אתם האתיופים, אף פעם לא ראיתי אתכם משחקים כדורגל וכדורסל, אתם תמיד נמצאים בריצות ארוכות בכל העולם. אני חושבת שהגוף שלכם מתאים לריצה ושכדאי שתעבור לאתלטיקה מכדורגל". התעצבנתי עליה ואז אחרי כמה ימים היא שוב פנתה אליה ואמרה שהיא סידרה לי כמאמן את יחיעם סקיטל. אמרתי בסדר, מתוך כבוד, למרות שלא רציתי. לקחו אותי להדר יוסף – ראיתי את דב קרמר, אריה גמליאל ורוני מעוז מתאמנים במסלול במהירות עצומה, וקיבלתי מין אנרגיה כזאת שגם אני יכול, אז החלטתי לנסות. התחלתי להתאמן ודי מהר זה הפך לאימונים שישה ימים בשבוע. פרשתי מכדורגל בגיל 16האמת
היא שתמיד הצטערתי שלא נשארתי בכדורגל. אם
הייתי משקיע בכדורגל מה שהשקעתי באתלטיקה הייתי במקום אחר היום.

אחרי הצבא נכנסתי להתחרות באליפויות ישראל. בפעם הראשונה שרצתי 10 ק"מ באליפות הגעתי למקום השני. בהמשך זכיתי 9 פעמים באליפות ישראל במרתון, השתתפתי באולימפיאדת אתונה ב-2004 ובכמה אליפויות עולם. באפריל האחרון חזרתי אחרי 3 שנים של הפסקה מוחלטת, בגלל בעיה בריאותית. עכשיו הכל בסדר, חוץ מזה שמאז אפריל אכלתי חצץ כדי להוריד את כל השומן שהעליתי מאז. הגוף בגד בי לא מעט אבל איכשהו הצלחתי. נכון, שיחסית למהירות וליכולות שהיו לי פעם הדברים פחות באים בקלות,וגם הגיל עושה את שלו, אבל אני משתדל לעשות את כל מה שאני יכול כדי לרוץ הכי טוב שאני מסוגל.

היכן מתאמן ועם מי?
המאמן ש"התחתנתי" איתו זה ד"ר רפי וישניצר, אנחנו ביחד משנת 90'. אני מתאמן הרבה בשדות באיזור גבעת ברנר, ביער בן שמן וביער הנשיא.

כמה שעות בשבוע אני מקדיש לספורט?
כל יום 3 שעות, שבעה ימים. בשבוע אני רץ 250-260 ק"מ.

משתתף באירועי ספורט? אם כן, מה האהוב עלייך?
למרות העובדה שהשתתפתי בהרבה מאוד תחרויות באירופה וגם באולימפיאדה, לצד האצנים הכי טובים בעולם – אין כמו מרתון טבריה. אני תמיד מתרגש שם ומתכונן כל כולי לתחרות הזו, מבחינתי היא הכל. יש לי המון כבוד גם לאירוע וגם לאנשים שם. מבחינתי זה שילוב של דאגה אני חייב לא לאכזב את מי שמעודד אותי ומצפה ממני, וגאווה – על זה מעודדים אותי ומצפים ממני.

שיא אישי – תוצאה או הישג מיוחד
2:14:50 באליפות העולם בפריז ב-2003. זה היה שיא ישראל, עד שאיילה סטאין מחק אותו. ולהגיע לאולימפיאדה זה כמובן החלום של כל האתלטים ואני גאה שהגעתי. בכלל, אני חושב שעמדתי בכל הציפיות שלי לאורך הקריירה. אני אצדיע לכל בן אדם שיגשים את החלומות שלו כמו שאני הגשמתי.

קו סיום באופק
מרתון טבריה ביום חמישי הקרוב, אחרי 3 שנים של הפסקה. אני מתרגש לחזור, היו לי שם הרבה רגעים יפים. ויש גם הרבה דאגה לרוץ מרתון אחרי 3 שנים של הפסקה זה מלחיץ. אני לא חושב כרגע על ניצחון, אני רק מקווה לרוץ טוב.

תחרות או אירוע ספורט אהובים במיוחד
 
אני אוהב לראות כדורגל – ליגת העל, שם אני אוהד את מכבי תל אביב, ליגה ספרדית, ליגת האלופות, מה שיש. כמעט שלא משדרים אתלטיקה אבל האמת היא שאם יש אתטליקה או כדורגל, אני מעדיף לצפות בכדורגל.

מקפיד על תזונה נכונה? אם כן, איך?
לא. מה שאני צורך אני מבזבז בשדות – לא נשאר כלום. אני אוכל מלא ספגטי ולחם, העיקר למלא את הבטן.

גילטי פלז'ר – במה אתה חוטא?
אני מת על בירה, כשיש בבית אני לא משאיר כלום.

איך משלבים ספורט וקריירה/משפחה?
אם אין עזרה מהמשפחה, זה בלתי אפשרי להיות ספורטאי ברמות השקעה כאלה, אני צריך את החיזוק מאשתי וגם את האפשרות להשקיע את הזמן. אני משתדל לבלות עם הילדים שלי, אבל לא תמיד מספיק. בכל מקרה, אני רץ או ממש מוקדם או מאוחר, כדי להספיק להיות קצת עם המשפחה. זה לא חיים קלים, בגלל זה אני אומר שצריך להיות משוגע.

על מה היית מוותר בספורט שלך?
בעיקר על זה שאין מודעות לספורט הזה. אם היתה היינו מגיעים הרבה יותר רחוק.

כשהמצב על הפנים, כשהתכנית משתבשת – מה הקללה האהובה עלייך/שגורה בפיך?
כוס אמק.


מודל לחיקוי/דמות נערצת
היילה גבריסלאסי. כי הוא בן אדם טוב וגם כספורטאי מה שהוא עשה זה יוצא דופן. אמרתי לו כבר באליפות העולם בגטינבורג בשבדיה ב-95' שאני מעריץ אותו.

מה מותג הספורט האהוב עלייך – אם בכלל?
מאז שהתחלתי עם האתלטיקה, נייק מאמצים אותי. עם כמות הריצה שלי כל שבועיים אני מחליף נעליים, כך שאם לא הם היו שם המצב היה מאוד קשה, הם עזרו לי המון.

חוץ מספורט…
אוהב לשמוע מוזיקה ולראות קצת טלויזיה. אין לי מספיק לתחביבים.

סיפור לנכדים
לפני כמה שנים במרתון טבריה הייתי צמוד עם זבדיה וודג'. אחרי 25 ק"מ הוא ברח ממני, היו 3 ק"מ בינינו. לא האמנתי שאני יכול לנצח, אבל בקילומטר ה-38 ראיתי שהוא כבר עייף, לאט לאט התחלתי לצמצם ובסוף ניצחתי אותו בשנייה בקו סיום. כבר השלמתי עם ההפסד, חשבתי רק על המקום השני ובסוף בכל זאת ניצחתי זה סיפור עם מסר של נחישות.

מסר לאומה
מסר לאתלטים: יש אתלטים שחושבים שהולך להם ואז הם נופלים ולא קמים יותר. צריך לא לוותר, לקום מחדש ולהמשיך. אחרי שעוברים את הרע יבוא טוב יותר.



8.1.2013



אתר  שוונג שם את אוהבי הספורט על המפה – אצלנו כל ספורטאי הוא אלוף וכל אלוף ראוי לכבוד ולבמה משלו.

פנייה לנשות הספורט שבקהילת הספורטאים גם אתן מוזמנות לשלוח תשובות ותמונה.

לרשימת כל ספורטאי השבוע של שוונג – לחצו כאן

רוצים להיות ספורטאי השבוע של שוונג? פרטים מלאים כאן





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג