שש סיבות לעייפות

ישנתם שנת לילה טובה ועדיין קשה לכם להתחיל את הבוקר? עייפות עוטפת אותכם ואתם פשוט לא מצליחים להתנער ממנה? יש יותר מאלף סיבות אפשריות למה אתם מרגישים עייפים. אלה שש השכיחות ביותר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ישנתם שנת לילה טובה ועדיין קשה לכם להתחיל את הבוקר? עייפות עוטפת אותכם ואתם פשוט לא מצליחים להתנער ממנה? יש יותר מאלף סיבות אפשריות למה אתם מרגישים עייפים. אלה שש השכיחות ביותר

מאת:דנה פלג

יש תקופות בהן לא משנה מה עושים, מרגישים עייפות. מעבר לשתי העובדות הברורות, שחורף שזאת תקופה של עייפות ושאנחנו לאחר חופשת חנוכה בה הילדים היו בבית ורצנו ממקום למקום, ישנן כמה אפשרויות אחרות שעלולות להיות הסיבה לתחושת העייפות הכבדה שאתם חשים.

תזונה
האינסטינקט הראשוני שלנו כשאנחנו חשים עייפות הוא לשתות קפה. אנחנו באמת מאמינים שקפה טוב יעיר אותנו, ואם לא קפה, אז משהו מתוק.

אולם מה שבאמת יקרה לנו יהיה ההפך הגמור. הסוכר והקפאין עלולים לגרום לנו להיות יותר עייפים, במיוחד אחרי שרמת הסוכר בגופנו תרד, והיא תרד במהירות.

במקום להיכנע לאינסטינקט, נסו ללכת
לכיוון אחר: בססו את התפריט היומי שלכם על תזונה בריאה. הכל מתחיל ונגמר
בצלחת?  יכול מאוד להיות. אכילה של פירות, ירקות וחיטה מלאה יגרמו לכם
לתחושת שובע ארוכה יותר, לאיזון של רמות הסוכר בדם ולפחות עייפות.


שינה
כמה
באמת אתם ישנים? מרבית האנשים לא ישנים מספיק. אם אתם נופלים בקטגוריה
הזאת, נסו להמנע מקפה ואלכוהול שלוש שעות לפני שאתם הולכים לישון, סגרו את
הטלוויזיה והמחשב ונסו ליצור לכם סביבת שינה נעימה, שקטה ורגועה.

פעילות גופנית
אם אתם חושבים שפעילות גופנית תגרום לכם להיות יותר עייפים, יש לכם טעות. פעילות גופנית תגרום לכם להיות יותר אנרגטיים וחיוניים.

בצעו
לפחות 40 דקות של פעילות גופנית ארבע פעמים בשבוע, רק סיימו את הפעילות
לפחות שלוש שעות לפני שאתם מתכוונים ללכת לישון. התמדה של חצי שנה בשגרת
האימונים תגרום לכם להרגיש הרבה פחות עייפים.

צילום אילוסטרציה: Thinkstock

בעיות בריאותיות
בניגוד לשלושת הגורמים השכיחים מאוד הנ"ל, ישנם עוד יותר מאלף גורמים בריאותיים אפשריים אשר עלולים לגרום לעייפות קשה, וביניהם אנמיה, חוסרים בוויטמינים ומינרלים, חוסר איזון בבלוטת התריס, סוכרת, בעיות לב לא מאובחנות, מחזור חודשי, לחץ דם נמוך, שינויים הורמונליים, דלקות בדרכי השתן או במערכת העיכול ועוד גורמים רפואיים. במרבית המקרים בדיקת דם פשוטה תגלה את הגורם הבעייתי.

אז אם שללתם את שלושת הסיבות הראשונות, כלומר, אתם אוכלים בריא, ישנים מספיק ועוסקים בפעילות גופנית, גשו לרופא המשפחה ונסו לברר האם יש גורם בריאותי שגורם לכם להיות עייפים.

דכאון
היו כנים רגע עם עצמכם: האם העייפות ותחושת התשישות שלכם מלווה גם בעצבות? בירידה בתאבון? בחוסר עניין בדברים שפעם אהבתם ועשיתם? אם התשובה היא כן, יכול להיות שאתם סובלים מדיכאון. אל תשמרו את זה לעצמכם, רופא המשפחה או המטפל שלכם יוכלו לעזור לכם במצב זה.

בעיות באיכות השינה.
אפשרות נוספת היא שיש לכם איזושהי הפרעה באיכות השינה שלכם. הפסקות נשימה, נחירה ואפילו סיוטים עלולים לפגוע לכם ברצף ואיכות השינה. אז יכול להיות שאתם באמת נכנסים למיטה בזמן ואפילו נרדמים, אבל הגורמים הללו או אחרים גורמים לכם לאבד את ההשפעות המייטיבות של השינה. ביקור במרפאת שינה עשוי לגלות את הגורם המפריע, ולעזור לכם לשנות או לטפל בו.

16.12.2012


דנה פלג-  עיתונאית, אמא של שלושת המופלאים, שוחה, רוכבת כשלא חם ולא מוותרת על פילאטיס






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג