טיפים – איך לשלב משפחה ותחרות בשבת?

אין ספורטאי חובב שהוא  גם בעל משפחה שלא מכיר את זה. יש תחרות בשבת, והמתח בבית עולה. "עוד פעם תחרות? חשבתי שניסע לטייל קצת... ". מצד אחד, אתם זקוקים לשקט שלכם לפני התחרות - לאכול כמו שצריך, להכין את כל הציוד וללכת לישון מוקדם. מצד שני - יש מחויבויות משפחתיות שאין להתכחש להן. איך משלבים את השניים ונשארים בחיים? 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אין ספורטאי חובב שהוא  גם בעל משפחה שלא מכיר את זה. יש תחרות בשבת, והמתח בבית עולה. "עוד פעם תחרות? חשבתי שניסע לטייל קצת… ". מצד אחד, אתם זקוקים לשקט שלכם לפני התחרות – לאכול כמו שצריך, להכין את כל הציוד וללכת לישון מוקדם. מצד שני – יש מחויבויות משפחתיות שאין להתכחש להן. איך משלבים את השניים ונשארים בחיים? 

מאת:אביטל הירש

מילת המפתח – איזון 
סביר להניח שאם תשתתפו בכל תחרות ותחרות, בני הבית יתקשו לפרגן ויפתחו אנטי לנושא. אם תבחרו להשתתף רק בתחרויות שמאוד חשובות לכם ותשתפו בכך את כל המשפחה, יהיה להם קל יותר להתחשב בכם ואולי הם אפילו יבואו לעודד בתחרות עצמה, בעיקר אם תבחרו בתחרויות שקרובות לבית. 

בנוסף, נסו להיות בבית לא רק בגופכם, בסוף השבוע של התחרות. את ההכנות לתחרות אפשר לסיים בזמן סביר (ואף לערב בהם את הילדים, שבגילאים מסוימים ישמחו לעזור לכם להכין את הציוד) וגם לאחר התחרות, בהנחה שלא החלטתם לצאת לטיול משפחתי באותו יום, אפשר לחזור הביתה, לנוח מעט, ולצאת לבילוי עם המשפחה.

התחשבות
יהיה קל יותר להתחשב בכם, אם תשמרו על מינון הגיוני. לא סביר להניח שאם תיעדרו מהבית בכל שבת, למשך שעות רבות, בני המשפחה יקבלו את זה בהבנה ובחיוך, אולם אם המינון יהיה נמוך יותר, תקבלו התחשבות גדולה יותר, כמו פטור מהסעות ילדים בערב שלפני התחרות ושמירה על שקט בבית, בזמן שאתם מנסים לישון. 

זכרו שההתחשבות צריכה להיות דו כיוונית וכפי שאתם מצפים להבנה כלפי התחביב שלכם, פרגנו גם אתם לתחומי העניין של בן/בת זוגכם והשתדלו לקחת על עצמכם מטלות כדי לפנות לבני הזוג זמן לעסוק באותם תחומי עניין.
שילוב בילוי משפחתי ביום התחרות
אלא אם כן מדובר בתחרות ארוכה במיוחד, כמו מרתון, הרי שרוב התחרויות מסתיימות בזמן ובמצב גופני סביר, כזה שמאפשר לכם המשך פעילות שגרתי לאותו יום. אפשר בהחלט לשלב טיול משפחתי משותף ביום התחרות – גם אם בני המשפחה אינם מעוניינים להשכים ב-4 בבוקר כדי להגיע לשטח התחרות, ניתן למצוא פתרון יצירתי, כזה שיאפשר לך להגיע לשם לבדך ולחבור ליתר המשפחה מאוחר יותר. סנדוויץ', מקלחת קצרה ואתם מאוששים ומוכנים לבילוי המשפחתי. כמובן שלא חייבים ללכת את כל שביל ישראל דווקא ביום התחרות.

ארוחת ערב שבת
גם ספורטאים חובבים מתנהלים בדרך כלל לפי פרוטוקול תזונה קפדני, בין אם הוא הותאם להם ע"י תזונאית ובין אם הוא נבנה על סמך נסיונם. אכילת ארוחה כבדה ועמוסה בשומנים, לא תועיל להישגיכם בתחרות. מצד שני, אם הנכם מוזמנים לחותנת, הימנעות מאכילה עלולה לגרום לתקרית דיפלומטית קשה.

מה עושים? אם אתם אוכלים בבית, אפשר כמובן להתערב בתפריט ולדאוג שהוא יכלול מספיק מאכלים שלא "יפילו" אתכם, ורצוי כאלה שגם שאר בני המשפחה ייהנו מהם.

אם הוזמנתם לארוחה מחוץ לבית, נסו להימנע ממאכלים כבדים ועתירי שומן, או לאכול מהם במשורה. אפשר בהחלט להסביר בנימוס שאתם עומדים בפני תחרות, וסביר להניח שתקבלו תגובות אוהדות. 

שיתוף
לעיתים קשה לנו לפרגן לתחביבים שאנחנו לא מזדהים איתם. ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בספורט סיבולת, שדורש השקעה עצומה – מבחינה פיזית, כלכלית ואופרטיבית, ושגובה מחיר גם מבני הבית שאינם מעורבים בו בצורה ישירה. אפשר ורצוי לשתף את בני המשפחה, לספר להם מה החשיבות של הספורט עבורכם בכלל, ומה החשיבות של התחרות הספציפית בפרט. אם אתם מעוניינים שבן/בת הזוג והילדים יבואו לעודד אתכם בתחרות, אמרו להם את זה, אך השאירו להם את הבחירה וכבדו אותה. ככל שיהיה פחות לחץ ויותר כנות, יגדלו הסיכויים שהם יחליטו להגיע לעודד אתכם מכל הלב.


25.10.2012

אביטל הירש
שוחה, רוכבת ורצה, לא בו זמנית. עורכת משנה בשוונג








אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג