גם אם אתם במשטר תזונה ואימונים מפרך, מותר לכם לרמות קצת

אם החלטתם לרדת במשקל ולהיכנס לכושר, מותר לכם לפעמים לחרוג מהכללים הקשוחים של התזונה והאימונים ולהתפנק בארוחת צ'יט והשמיים לא ייפלו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בין אם החלטתם לרדת במשקל כי יש עליכם כמה קילוגרמים עודפים, ובין אם החלטתם שזה הזמן להיכנס לכושר, לחזק את השרירים, לעבוד על סבולת לב-ריאה ולשפר את איכות חייכם מותר לפעמים לחרוג מהכללים הקשוחים של התזונה והאימונים ולהתפנק בארוחת צ'יט והשמיים לא ייפלו. הכול ישאר כסדרו בעולם וגם אתם לא רק שתשרדו את הצ'יט , אלא הוא ימנע מכם לפרוק כל עול כשתרגישו שהמשטר כבר קשה מנשוא.

מהי ארוחת צ'יט?

לאלו מכם שאינם בקיאים במונח, ארוחת צ'יט היא יום אחד בשבוע או ארוחה שנקבעה מראש פעם בשבוע או בעשרה ימים שבה אנו "מרשים" לעצמנו לאכול מזון שאינו מופיע בתפריט הקבוע שלנו, ובכך למעשה אנחנו "מרמים".

פרופורציות הן המפתח להצלחה בחיים | צילום: pixabay

מהי חשיבותו של הצ'יט?

אנשים רבים אשר מתחילים לעסוק בפעילות גופנים ובמשטר תזונתי ומפסיקים לאכול בבת אחת דברי מתיקה וסוכרים, "נשברים" בשלב כלשהו ואז האכילה של כל מה שהם אסרו על עצמם במשך אותה תקופת אימונים, נאכלת בכמות גדולה הרבה יותר. הנזק הוא עצום ולא רק מבחינה פיזית אלא גם מבחינה מנטלית. הדבר עלול להוביל לתחושת הפסד וכישלון, לרגשות של סלידה וחרטה ולהציף מצבי קיצון שאינם מומלצים. לכן, כאשר אתם מראש מאפשרים לעצמכם לרמות קצת, קוביית שוקולד או פרוסה של עוגת שוקולד יכולים למנוע מכם את ההרס המוחלט של כל העבודה הקשה שעשיתם עד כה.

נכון, בשוקולד יש מלא קלוריות וגם סוכר. אך אותה קובייה או פרוסה היא לא זו שתעלה אתכם במשקל אם אתם מתפנקים פעם אחת בשבוע או עשרה ימים. לעומת זאת, אם תרגישו כל הזמן שאתם רוצים לאכול משהו מתוק ותמנעו זאת מעצמכם לאורך זמן ממושך הדבר עלול להתפוצץ בפניכם ואז כבר לא תאכלו קובייה, אלא חפיסת שוקולד וגם לא תעצרו בפרוסת עוגה אלא בחצי עוגה וזה יהיה ממש חבל ובעיקר מייסר.

חשוב לזכור!

פרופורציות. הן המפתח להצלחה בחיים. חשוב לקחת הכול בפרופורציות הנכונות. להבין שזה בסדר לרמות קצת ולהתפנק כל עוד זה נעשה במתינות, באופן מבוקר ותוך ידיעה שזה מה שהגדרתם לעצמכם שהוא בסדר. ואז יהיה לכם יותר קל להמשיך בשגרת האימונים והמשטר התזונתי. מעבר לכך, הצ'יט יכול לשמש כמוטיבציה, שכן כל השבוע השקעתם ושמרתם ועכשיו מותר לכם להתפנק עם פרס קטן ומתוק שהרווחתם ביושר ובעבודה קשה.

הפחתת הסוכרים תקרה מעצמה

ככל שיעבור הזמן ותשקיעו בשגרת האימונים שלכם, גופכם יתנקה מכל הסוכרים שהיה רגיל לצרוך בעבר. פתאום תגלו שגם הצ'יט הוא כבר לא עניין גדול כלל. אולי אף תחליטו להחליף את קוביית השוקולד שלכם בשוקולד בעל מוצרי קקאו גבוהים, שוקולד מריר עשיר שאינו מתוק כלל, אלא מאוד בריא במקום. אולי פתאום כבר לא תרצו איזה פרוסת עוגה משוקולד אלא מתמרים שהם מתוקים גם כן, אך אין בהם סוכר לבן מעובד והם נפלאים לגוף. ככל שיעבור הזמן הגוף שלכם לא יזדקק יותר לכל הסוכר והפחמימות הריקות שהייתם רגילים לאכול.

לסיכום, השינוי הזה הן בתזונה והן בפעילות הגופנית והגעתכם אל היעדים הרצויים יקרה לכם לאט לאט. זהו תהליך הדרגתי שיש להתייחס אליו ככזה, וחשוב שתזכרו לא לשפוט את עצמכם בחומרה, אלא לקבל בהבנה ובחמלה את התהליך שבו אתם נמצאים, לקחת את השינוי הזה באופן נכון ולהבין שדברים טובים נבנים לאט על יסודות מוצקים שאינם מתערערים בגלל פינוק קטן כל עוד הוא נעשה במידה הנכונה.

תוכן שיווקי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג