מבחן שוונג || תיק ריצה של Raidlight מדגם Olmo Ultra Vest 5

הבוחן שלנו בדק את ווסט הריצה היותר מסיבי של חברת ריידלייט הצרפתית במשך חצי שנה, כי תיק ריצה זה משהו שצריך לפתח אתו מערכת יחסים, וגם מגיעים למסקנות מעניינות. הנה הן במלואן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
תיק ריצה של RAIDLIGHT מדגם אולמו 5
תיק ריצה של RAIDLIGHT מדגם אולמו 5

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

זוג נעליים זה פריט הציוד הראשון ולרוב גם ההכרחי (אלא אם אתה רץ יחף כמובן). אבל ברגע שנעלת, הנעליים מחוברות לך לגוף ולא תקדיש להן הרבה מחשבה. זהו אלמנט סטטי של הריצה, חלק מהגוף בעצם. הווסט זה סיפור שונה, הווסט הוא מערכת יחסים. כשהווסט עליך אתה תזיז אותו, תמשוך פיה לשתות מים, תקפל מקלות בסיום עליה כדי לחבר אותן, תתכופף לבקבוק ללגימה, תפתח רוכסן למשוך משהו לאכול, תדחוף חולצה ארוכה לתא הביגוד כשהגוף כבר חם. את מערכת היחסים הזאת אתה רוצה בטופ. משהו שיהיה חלק ממך, שיזרום עם התנועה שלך לאורך כל הדרך, בלי להציק, בלי להפריע לריצה.

ווסט ריצה ריידלייט אולמו 5

הווסט הוא סוג של מערכת יחסים. אולמו 5 של ריידלייט

עוד כתבות בנושא 
מבחן שוונג לנעלי ריצה של קולומביה מונטרייל מדגם caldorado
מבחן שוונג לקסדת שטח של BOLLE מדגם THE ONE 
מבחן שוונג לאזניות ריצה וספורט של JAYBIRD 

איך נכנסים לזוגיות כזאת? איך בוחרים את הפרטנר המושלם? קיבלתי את התיק למבחן ארוך טווח (מעל חצי שנה). ריידלייט (Raidlight) הוא מותג צעיר יחסית בנוף ארצנו. החברה הצרפתית הוקמה ב-1999, כמו חברות ציוד שטח רבות, על ידי רץ השטח הפעיל בנואה לבאל, שהרזומה שלו כולל מעל 100 מירוצי שטח ובשנת 2010 אף נבחר לנבחרת ריצת השטח הצרפתית.

הכניסה של ריידלייט לישראל נעשתה דרך הרגלים, מה שכבר משך את תשומת לבי. בניגוד לכל מה שהוכר בעבר, החשיפה למוצרי החברה נעשתה בצורה של "הגעה אל הרץ", ולאו דווקא בצורה המקובלת של "בוא לחנות, נראה לך". כלומר, ניתן לתאם הזדמנות להתנסות ולבדוק את הציוד טרם קנייה. אם כבר הזכרנו מערכת יחסים, חישבו כמה קריטי לבדוק את תיק הריצה הייעודי שלכם בתנאי השטח ממש, בריצה.

לריידלייט שלוש קטגוריות תיקים. ה-Responsiv – ווסטים גמישים, קלילים, מינימליסטיים במיוחד, בעלי מבנה נצמד לגוף. סדרת ה-Trail XP, תיקי שטח קטנים וקלים. ולבסוף סדרת ה-Olmo, אשר לשמה נלווה השם הלכאורה מחייב Ultra. ל-Olmo מבנה סטנדרטי יותר של תיק בעל כיסים. מבנה מסיבי יותר, כבד קצת יותר, אולם בבסיס מסוגלים לשאת מטען רב יותר משמעותית.

קווים לדמותו של ה-Olmo 5 

לסדרת ה-Olmo מבנה מסיבי יחסית, אולם עדין מדובר על תיק קל – 390 גרם לפי הגדרת היצרן. כשמחזיקים אותו ביד, התחושה אכן מפתיעה, שכן למרות המבנה וריבוי הכיסים והתאים, הקלילות מורגשת. התיק עשיר בפיצ'רים הבאים:

● 8 תאים בעלי רוכסן במגוון גדלים – לציוד, מסמכים, טלפון, אוכל, שקית שתייה ומפתחות

● 6 תאים אלסטיים פתוחים – לציוד קטן

● 2 כיסים עם מנגנון הידוק – לבקבוקי שתייה (נמכרים בנפרד)

● תא ביגוד אלסטי נסגר בסקוץ'

● שני מנגנוני רצועות להידוק מקלות ריצה בשתי צורות שונות

● רצועות צד להידוק והתאמה אישית על הגוף

● ריפוד גב, המשמש גם כמבודד לשקית השתייה

ווסט ריצה ריידלייט אולמו 5

התאמה ותחושת גוף

בניגוד למותגי תיקים אחרים, ה-Olmo מגיע במידה אחת. יש שיטענו כי זהו חיסרון, היות וההתאמה מתבצעת על ידי שתי רצועות צד בלבד, מה שאמור להגביל במידות אורך שונות. אני דווקא מוצא את זה נוח. בתיקים במידות ספציפיות, מנח התיק עלול להשתנות לאורך זמן, רצועות הצד מוגבלות למדי, היות וההתאמה העיקרית היא לפי מידה מראש.

תיק ששירת אותי תקופה ארוכה, ישב טוב בתחילה, אולם עם הזמן הפך רופף יותר. ב-Olmo, רצועות הצד אינן מוגבלות, מאד נגישות, גם תוך כדי ריצה, ומאפשרות התאמה מדויקת בכל רגע נתון. לעתים, בתוך ריצה מסוימת, כתלות במידת העומס של התיק (ביגוד, כמות מים), תירצו לשחק עם ההתאמה ולקבל נוחות מקסימלית – זה עובד נהדר.

העמסה והרגשה בריצה

זה הקטע הטריקי. אם אתם מגיעים מניסיון של ווסטים מינימליסטיים יותר, ההרגשה קצת "עמוסה" בהתחלה. יתכן ויש כאן משהו מרתיע, אבל לא כדאי להירתע. התחושה האמיתית של התיק מתחילה רק אחרי צבירת קילומטרים.

בתחילה הריפוד בגב מרגיש מוזר, התיק מרגיש קצת גבוה על העורף וריבוי הכיסים והתאים נותן תחושה עוטפת מדי. זה בהחלט אינו תיק מינימליסטי והנפח הפוטנציאלי שלו בדמות כל הכיסים והתאים מורגש. ה-Olmo נבנה במיוחד לרצי אולטרה, ומולדתו בהרים הגבוהים בצרפת. אירופה מתברכת באירועי ריצה ארוכים בפסגות גבוהות בהן מזג האוויר לא יציב ומשתנה תדירות. באירועים כאלה כמות ציוד החובה שיש לשאת היא גבוהה ואת זה בדיוק ה-Olmo מאפשר בנוחות.

לתוספי תזונה בשוונג-שופ לחצו כאן

לאורך הדרך שאלתי את עצמי האם ה-Olmo נועד במיוחד לרצים רבי קילומטרים בפסגות אירופאיות רבות תהפוכות? לאחר חצי שנה של שימוש אני יכול לומר בצורה חד משמעית כי התשובה שלילית, ומגוון הרצים שייהנו מהתיק הוא רחב.

לאחר חצי שנה של ריצה ניתן לומר בקלות כי התאהבתי בתחושת הריצה עם ה-Olmo. לאחר הידוק ראשוני עם רצועות הצד, הווסט יושב בצורה פנטסטית, אינו זז ולרוב אינו דורש תיקון בהידוק. גם לגובהי הנמוך (1.68 מ'), התיק אינו יורד נמוך מדי ומשאיר את הגב התחתון פנוי וללא חיכוך, תכונה חשובה בתיק ריצה. ריפוד הגב מקל על תחושת משקל שקית המים ובאופן כללי התיק, דרך החומרים הקלים מהם עשוי, מרגיש נעים ונוח למגע ולריצה. התיק משדר איכות בכל צעד ואחרי תקופת שימוש אינטנסיבית הוא במצב מעולה, ללא שריטה או קרע.

יש לציין כי תקופת המבחן היא התקופה הקרה בארץ ועדין יש לבדוק מה התחושה המתקבלת בעונה הלחה, במיוחד בשיא הקיץ.

מבחינת העמסה, התיק הנו חלומו הרטוב של כל חובב ציוד האוהב לשאת בצורה מרווחת מגוון פריטים ללא צורך להילחם בכל פירור נפח, כולל כמות מים יפה. כאמור, נפח נשיאה אינו חסר בתיק הזה ולמרות שיש בליין זה שני תיקים נוספים בעלי נפח גדול יותר, סביר כי אין בהם צורך ברוב סוגי הריצות.

ווסט ריצה ריידלייט אולמו 5

למי מיועד התיק?

כבר מעצם חלוקת סדרות התיקים, Raidlight קובעים בבירור את הכיוון. לא אוהבים הרבה ציוד? רוצים להתמקד בג'לים, בארים ומים עם קצת תוספות? הסדרות הקלות יותר יתאימו לכם. אם אתם כמוני, חובבי נפח ואוהבים לשאת דברים בנוחות, ה-Olmo תפור עליכם. כמובן שלרצי אולטרה, עם פזילות לתחרויות אירופאיות הרריות זו בחירה טבעית, אבל אם אתם סתם אוהבים ריצות עומק, או אפילו טיולים עם משקל נמוך ללא תלות באספקה ומילוי בדרך, ה-Olmo יהווה בחירה מעולה במחיר הגיוני ביותר (390 שקל).

האידאל יהיה להחזיק את ה-Olmo בשילוב תיק מינימליסטי נוסף, באותה מידה שרצים מחזיקים נעלים בעלות ייעודים שונים. גם כתיק יחיד, ה-Olmo לא מרגיש לי היום כמטען עודף, גם במקרים שרוב הכיסים אינם מאוכלסים.

יתרונות: מגוון גדול של כיסים ותאים, איכות חומרים מצוינת, התאמה וכוונון ללא מידות באמצעות רצועות צד.

חסרונות: לכמות ציוד קטנה יש תיקים אלטרנטיביים מתאימים יותר, תא הטלפון קצת קטן לטלפונים המודרניים (5.5" ומעלה עם מגן), תא הביגוד עלול להיות קצת קטן – חסרה רשת חיצונית אלסטית לתליית פריטי לבוש.

לסיכום: תיק מעולה ומומלץ באיכות גבוהה. מיועד בעיקר למצבים בהם רוצים להעמיס ציוד רב, אולם ירגיש נוח ופונקציונלי גם כשרובו ריק ומכיל בעיקר מים. ממליץ בחום לנצל את האפשרות של Raidlight בישראל לבדיקת התיקים בריצה. מבחינה אישית, אם חיפשתי מערכת יחסים ארוכת טווח ומעולה עם תיק ריצה, ה-Olmo 5 הוא בהחלט הפרטנר המתאים.

משקל: 390 גרם

הרכב בד: 20% PA 80% ,PES

נפח כולל: 5 ליטר

כולל גם: 2 כיסי רשת; מזירי אור; כיסי אחסון רבים

מחיר: 390 שקל

ציון שוונג: 9

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג